به این ۵ دلیل پیکاپ کاپرا دو کابین بخرید

بروزرسانی در: دوشنبه 28 خرداد 97 ساعت 22:16
به این 5 دلیل پیکاپ کاپرا دو کابین بخرید

در بازار کم تنوع پیکاپ تراک ها در ایران، کاپرا یکی از گزینه‌های خوش قیمت بازار محسوب می‌شود، برای آشنایی دقیق‌تر با مزایای این خودرو، با زوم فور کار همراه شوید...

سگمنت پیکاپ تراک ها تقریباً در همه بازارهای خودرویی محبوبیت بسیار بالایی دارد و نمونه بارز آن را می‌توان بازار ایالات متحده آمریکا دانست. در این کشور تقریباً همه خودروسازهای بزرگ، حداقل یک مدل پیکاپ تراک در سبد محصولات خود دارند. از شورولت سیلورادو گرفته تا فورد اف ۱۵۰ و تویوتا تاکوما، تمامی این خودروها، این روزها جزو پرفروش‌های بازار آمریکا به شمار می‌روند.

در کشور ما، داستان پیکاپ تراک ها به سال‌های قبل از انقلاب باز می‌گردد. روزهایی که تراک های شورولت و جی‌ام سی در خیابان‌های کشور جولان می‌دادند و مردم کشورمان را با سگمنت جدیدی در بازار توانستند به خوبی آشنا کنند. این روزها، اگر چه این سگمنت در بازار ایران خیلی پر رونق نیست و به دلایل مختلف محبوبیت خیلی بالایی ندارد، ولی با این حال هنوز هم کسانی هستند که به دلیل نیازهای شغلی یا صرفاً به علت توانایی‌های بالای آفرود و جادار بودن، علاقه بسیار زیادی به این خودروها دارند.

خوشبختانه، این روزها بازار کشورمان در این سگمنت تنوع خوبی دارد و شاهد حضور مدل‌های خوبی در این بخش هستیم. از تویوتا هایلوکس گران قیمت گرفته تا کاپرا و وینگل ۵، خریداران این سگمنت با گزینه‌های خوبی برای خرید روبرو هستند. برای مشاوره خرید امروز، یکی از پرفروش‌ترین پیکاپ تراک های چینی این روزهای بازار ایران را برایتان انتخاب کرده‌ایم. در این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با مزایا و دلایل منطقی خرید پیکاپ تراک کاپرا دو کابین آشنا کنیم. همانند دیگر مطالب مشاوره خرید مجله خودرو اینترنتی زوم فور کار، طی هفته‌های آتی به بررسی معایب این خودرو و همچنین دلایلی که چرا نباید وانت کاپرا را خرید خواهیم پرداخت.

پیکاپ کاپرا به یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی بنزینی ساخت میتسوبیشی با ۱۲۵ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد که به یک گیربکس ۵ دنده دستی مجهز شده و خروجی‌های خود را به کمک آن به تمامی چرخ‌های خود ارسال می‌کند. این پیکاپ تراک چینی به ازای هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی ۱۱ لیتر بنزین مصرف می‌کند که با توجه به ابعاد خودرو و وزن آن و پیشرانه ۲.۴ لیتری، مصرف سوخت نسبتاً مناسبی می‌باشد.

کاپرا با داشتن ابعادی برابر با ۵۳۳۰ میلی متر طول، ۱۷۵۰ میلی متر عرض، ۱۷۷۵ میلی متر ارتفاع و ۳۱۰۰ میلی متر طول بین دو محور، در دسته پیکاپ تراک های سایز متوسط قرار می‌گیرد و وزن آن برابر با ۱۷۶۵ کیلوگرم می‌باشد. ترمزهای این خودرو جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای بوده و سیستم تعلیق آن به ترتیب در جلو و عقب از نوع جناقی با میله پیچشی و فنر تخت است. در مورد تست ایمنی این خودرو، در وب سایت ZX Auto، سازنده چینی این خودرو ادعا شده که کاپرا در تست ANCAP استرالیا و US-NCAP شرکت کرده و نمره قبولی دریافت کرده است. موضوعی که جالب است این که در وب سایت ANCAP هیچ رکورد و سابقه‌ای از این تست یافت نشد و تست‌های ایمنی در آمریکا توسط IIHS و NHTSA انجام می‌شوند و تاکنون ما چیزی در مورد US-NCAP نشنیده بودیم.

حال که آشنایی نسبی با این خودرو پیدا کرده‌ایم، بیایید به بررسی دقیق‌تر مزایا و دلایل خرید بپردازیم و ببینیم، در بازار فعلی ایران، کاپرا چقدر ارزش خرید دارد. به مانند مشاوره خریدهای قبلی، باز هم باید تاکید کنیم که موارد مطرح شده در این مطلب فقط در صورتی که جزو موارد مهم و پارامترهای اساسی شما برای خرید یک خودروی پیکاپ تراک می‌باشد، برای شما مفید فایده خواهد بود. لطفاً، با زوم فور کار همراه باشید.

۱ – طراحی ظاهری قابل قبول

به طور کلی، کاپرا از یک طراحی بسیار محافظه کارانه بهره می‌برد و آن را نه خیلی زیبا و نه خیلی زشت می‌توان توصیف کرد. در بخش جلویی، شاهد چراغ‌هایی مستطیل شکل بزرگ و یک جلوپنجره بزرگ کرومی هستیم. ترکیب کلی این دو در کنار هم خیلی زیبا نیست، ولی در مقایسه با برخی رقبای این خودرو، می‌توان آن را قابل قبول دانست. از دیگر موارد قابل توجه این بخش می‌توانیم به یک کاپوت عضلانی، دو چراغ مه شکن روی سپر و یک گارد جدا روی سپر اشاره کرد. از کناره‌ها اگر به این خودرو نگاه کنید، اولین چیزی که شاید نظر شما را به خود جلب کند ارتفاع سواری بالای این خودرو می‌باشد. رینگ‌های بزرگ این خودرو در کنار رکاب استیل و مواردی مانند دو خط روی بدنه که یکی دو گلگیر عقب و جلو را به هم متصل کرده و دیگری که از میانه‌های قسمت بار خودرو شروع شده و با گذر از وسط دستگیره درب‌ها به گلگیر جلو ختم می‌شود ظاهر زیبایی به این خودرو بخشیده‌اند. در بخش عقب، کاپرا یک طراحی ساده و بسیار متینی دارد که توجه همه را به خود جلب می‌کند. سپر عقب کاپرا به گونه‌ای طراحی شده که با وجود یک جا پای خاص، سوار شدن به قسمت بار این خودرو راحت‌تر شود.

۲ – موتور خوب ژاپنی

همان طور که در بخش معرفی کاپرا گفتیم، این خودرو به یک موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی با ۱۲۵ اسب بخار نیرو و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. بهمن موتور ادعا می‌کند این موتور ساخت میتسوبیشی می‌باشد و اگر چه خیلی قوی نیست، ولی قطعاً کار شما را راه خواهد انداخت. یکی از معایب این موتور، ضعیف بودن نسبی آن در برابر بدنه سنگین کاپرا است که نتیجه آن، شتاب نه چندان خوب این خودرو بوده است. بهمن موتور در کاتالوگ این خودرو مصرف سوخت ترکیبی آن را ۸ لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام کرده است که البته، همان طور که قبلاً اشاره کردیم این عدد واقعی نیست و مصرف سوخت ترکیبی واقعی این خودرو تقریباً حول و حوش ۱۱ تا ۱۲ لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد. یکی دیگر از مواردی که جزو مزیت‌های مهم این خودرو می‌توان به حساب آورد، استهلاک کم آن است؛ موردی که یکی از مشخصه‌های اصلی موتورهای ژاپنی محسوب می‌شود.

۳ – تجهیزات، امکانات و آپشن های نسبتاً خوب برای این سگمنت

در این سگمنت، اگر مدل‌های لوکس و گران قیمتی مانند تویوتا هایلوکس را فاکتور بگیریم، باقی مدل‌ها که اکثراً چینی‌ها هستند، از آپشن ها، تجهیزات و امکانات خوبی به نسبت این سگمنت بهره می‌برند. از برخی مهم‌ترین این امکانات می‌توان به مواردی مانند آینه‌های برقی، شیشه‌های برقی در چهار درب با قفل شیشه‌های عقب در اختیار راننده، سیستم صوتی مناسب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، فرمان هیدرولیک، سیستم قفل مرکزی درب‌ها همراه با ریموت کنترل و سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، دو کیسه هوا، قابلیت انتخاب حالت‌های ۴L، ۴WD و ۲WD و سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه تقسیم نیروی الکترونیکی ترمز EBA اشاره کرد.

۴ – کابین قابل قبول

پیکاپ کاپرا از کابین با طراحی نسبتاً خوبی بهره می‌برد و فضای آن نیز برای سرنشین‌های جلو بسیار خوب می‌باشد. البته تعریف از کابین این خودرو به معنای تأیید کیفیت ساخت آن نیست و در مطلب بعدی این خودرو، به طور کامل در این مورد بحث خواهیم کرد. در کنسول مرکزی خودرو یک صفحه نمایش سیستم صوتی جلب توجه می‌کند که در کناره‌های آن دریچه ورودی هوا و در زیر آن، شاهد دکمه‌ها و کنترل‌های سیستم تهویه مطبوع خودرو هستیم. فرمان خودرو نیز یک طراحی سه پر داشته و پشت آن، طراحی صفحه کیلومتر و آمپرها نسبتاً ساده هستند. سرنشین‌های کابین عقب این خودرو البته با مشکل فضا ممکن است روبرو باشند که در مطلب بررسی معایب این خودرو به آن خواهیم پرداخت. به طور کلی، طراحی کابین کاپرا از نظر ارگونومی هم خوب بوده و تمام کنترل‌های سیستم‌های مختلف خودرو به راحتی در دسترس راننده قرار دارند.

۵ – سواری نسبتاً خوب در قیاس با رقبا

کیفیت سواری کاپرا در این سگمنت خوب می‌باشد و از تکان و لرزش‌های داخل کابین در جاده‌های صاف و هموار خبری نیست. یکی از بزرگ‌ترین ایرادهایی که به پیکاپ ها وارد می‌شود این است که به علت سبک بودن خودرو در قسمت عقب، زمانی که بدون بار با آن‌ها رانندگی می‌کنید این موضوع روی کیفیت سواری تأثیر منفی می‌گذارد و بخش عقب خودرو، به اصطلاح گیج می زند، ولی در مورد کاپرا، چنین چیزی خیلی در تست سواری با خودرو دیده نشده است. اگر نیسان پیکاپ را بخواهیم به عنوان رقیب مستقیم این خودرو در نظر بگیریم، از نظر کیفیت سواری با اختلاف بسیار اندک کاپرا از نظر ما بهتر می‌باشد.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم، سگمنت پیکاپ تراک ها در کشور ما خیلی محبوب و پررونق نیست، ولی این روزها رفته رفته مدل‌های بیشتری وارد این بخش می‌شوند که آخرین آن‌ها، خودروهای جدید آمیکو هستند. اگر شما هم مثل نگارنده این مطلب علاقه زیادی به پیکاپ تراک ها و آفرود دارید، قطعاً این موضوع شما را بسیار خوشحال خواهد کرد. اگر موارد مطرح شده در این مطلب برای خرید یک پیکاپ تراک جزو معیارهای مهم و پارامترهای اصلی شما می‌باشد، خرید این خودرو را ما به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای آگاهی از معایب این خودرو که کم هم نیستند، حتماً تا زمان انتشار، به ما سر بزنید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

10 دیدگاه ها برای "به این ۵ دلیل پیکاپ کاپرا دو کابین بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
بابک
مهمان
در ارتباط با استهلاک دو دف و تک دف خیلی تفاوت ندارند….معمولا از دف جلو و چهارچرخ استفاده نمی شود حالت معمول قدرت بر روی چرخ های عقب هست موتور ۲۴۰۰ انژکتوری کاپرا در جاده خاکی یا پستی بلندی کوتاه نیاز به دو دف فعال ندارد مصرف کاپرا داخل شهر ۱۱ تا ۱۲ و بیرون شهر ۹ تا ۱۰ با سرعت ۱۰۰ کیلومتر تک دف شتاب بیشتری دارد نسبت به دو دف بهترین دف و گیربکس برای کاپرا ، دف و گیربکس میتسوبیشی است همان هایی که وی جیپ صحرا میتسوبیشی نصب است…دو تایلور دار ژاپنی نه تک تیلور هندی… بیشتر
منصور
مهمان

سلام، ممنون بابت راهنمایی‌تون. فقط در مورد آفرود کاپرا دو دیفرانسیل بیشتر توضیح بدید ممنون میشم.

ناصر
مهمان

سلام . پولم به کاپرا دو دیفرانسل نمی رسد ، میخوام تک دیفرانسیل بخرم .
لطفا تفاوت های تک دف با دو دیفرانسیل را از نظر فنی ، استهلاک ، هزینه تعمیر و نگهداری و هر چه که لازم است را بگید لطفا .
ممنونم

حامد
مهمان

سلام میشه ازخود بهمن موتور یه دودیفرانسیل کاپرا ۲.خرید.
منظورم تکی هم میفروشن یانه فقط بایدگیربازاریابیفتیم

علی اکبر
مهمان

سلام .چندوقتیست ک دنبال اطلاعت درمورد کاپرا هستم ک هم کارمو راه بندازه وهم ماشین قابل اعتمادی برای بیرون شهرباشه .چون من زمستان توجاده های برفی و یخی زیاد تردد میکنم .حال دوستانی ک کاپرا دارن بنظرتون دو دف بخرم یا تک دف ممنون میشم از راهنماییتون

یحیی
مهمان

معلوم هست که دو دف اما مشکلی که دارند باید سیستم دیفرانسیلش رو به دستی تغییر داد

مصطفی
مهمان

مزایای دیو چو بیرون رود فرشته دراید هست که ما میتوانیم خودرو چینی را به قیمت خودرو امریکایی وژاپنی بخریم

رامین
مهمان

زد فور جان
به افزایش قیمت ۱۲ میلیونی این ماشین تو هفته پیش هم یه اشاره میکردی ثواب داشت

Mohsen
مهمان

لطف مسولین اگه نبود الان ما با این پول هایلوکس وفورد سوار میشدیم نه چینی

حمید
مهمان

سلام
ممنون از مطلب شما
این موارد مربوط به مدل قدیمی می باشد.
و هیچ صحبتی در مورد مدل های جدید نشده است؟
سپاس