به این ۶ دلیل برلیانس H220 بخرید

بروزرسانی در: شنبه 8 اردیبهشت 97 ساعت 02:14
به این 6 دلیل برلیانس H220 بخرید

از مهم‌ترین مزایای این خودرو می‌توان به مصرف کم، تجهیزات خوب و سیستم فرمان فوق العاده آن اشاره کرد

سگمنت خودروهای اقتصادی در همه کشورها، همیشه جزء پر رقابت‌ترین سگمنت های بازار محسوب می‌شود و ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. یادمان نرفته زمانی که با دلار زیر ۱۰۰۰ تومانی، این سگمنت قیمتی حدوداً بین ۷ تا ۱۵ میلیون تومان داشت و با این میزان هزینه می‌توانستید گزینه‌های مختلفی از پراید گرفته تا پارس، ۲۰۶، تندر ۹۰ و بسیاری مدل‌های دیگر را خریداری کنید.

این روزها با افزایش تقریباً ۴ برابری نرخ دلار در مقایسه با آن دوران، سگمنت خودروهای اقتصادی و ارزان قیمت با رشدی قابل توجه بین ۲۲ تا زیر ۵۰ میلیون تومان را شامل می‌شود. در این سگمنت شرکت‌ها مدل‌های مختلفی را روانه بازار کرده‌اند و در نتیجه، رقابت در این بخش بسیار بالاست. در کنار مدل‌هایی که خودروسازهای داخلی مانند ایران خودرو و سایپا عرضه کرده‌اند، انواع مدل‌های چینی هم در این سگمنت حضور پررنگی دارند.

امروز در این مطلب، قصد داریم در مورد مزایای هاچ بک برلیانس H220 صحبت کنیم، خودرویی که تقریباً دو سالی است در بازار ایران حضور پیدا کرده و توانسته، نظر بخش قابل توجهی از خریداران سگمنت خودروهای اقتصادی بازار ایران را به خود اختصاص دهد. این خودرو که تولید مشترک سایپا و برلیانس چین می‌باشد، با ظاهر نسبتاً قابل قبولی که دارد کار رقبای خود در این سگمنت را بسیار سخت کرده است.

برلیانس H220 از یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ مجهز به تکنولوژی VVT؛ با ۱۰۳ اسب بخار نیرو و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این موتور با کمک یک گیربکس شش دنده اتومات یا ۵ دنده دستی، خروجی‌های خود را به چرخ‌های جلو خودرو ارسال می‌کند. حداکثر سرعت این خودرو در کاتالوگ آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده و مصرف سوخت ترکیبی آن در مدل دنده دستی ۶.۴ لیتر به ازای هر صد کیلومتر و در مدل اتومات ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است.

این هاچ بک چینی ابعادی برابر با ۴۱۷۰ میلی متر طول، ۱۷۰۳ میلی متر عرض و ۱۴۸۲ میلی متر ارتفاع دارد و طول بین دو محور آن معادل ۲۵۷۰ میلی متر است. با این ابعاد، اگر  آن را با رقیب مستقیم خود، ام وی ‌ام ۳۱۵ بخواهیم مقایسه کنیم، تقریباً یک اندازه هستند و اختلاف‌هایی جزئی بین آن‌ها مشاهده می‌شود.

در ادامه با زوم فور کار همراه باشید تا شما را با شش دلیلی که چرا خرید برلیانس H220 می‌تواند خریدی مناسب باشد آشنا کنیم. البته باید این نکته را هم ذکر کرد که ممکن است برخی مواردی که در این مقاله مطرح می‌شود، از نظر بعضی‌ها مزیت خیلی چندانی محسوب نشود و در این صورت خرید این خودرو برای این دسته از افراد توصیه نمیشود.

۱ – طراحی و ظاهر جدید

طراحی بدنه برلیانس H220 یکی از مزایای اصلی خودرو محسوب می‌شود. این طراحی که حاصل کار طراحان ایتالیایی پینین فارینا و جیوجیارا می‌باشد، توانسته ظاهر زیبایی به خودرو بدهد. در طراحی بخش جلو شاهد یک چهره خشن و مصمم هستیم که نشان از آمادگی بالای برلیانس H220 برای رقابت در بازار می‌باشد. چراغ‌های جلو حالتی کشیده دارند و جلوپنجره خودرو، از طراحی خوبی برخوردار است. در نمای کناری، شاهد یک طراحی قابل قبول و منطقی هستیم که قابل توجه ترین بخش آن، دو خط روی بدنه است که یکی از انتهای درب جلو شروع و تا چراغ‌های عقب کشیده شده و خط دوم که پایین خط مذکور قرار دارد، محدوده درب‌های خودرو را پوشش داده است. در بخش عقب، طراحی خودرو ما را یاد بی ام و سری ۱ می‌اندازد که با توجه به همکاری‌های دو کمپانی، خیلی ما را متعجب نکرده است. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم که بحث طراحی یک موضوع کاملاً سلیقه‌ای بوده و ممکن است از نظر برخی افراد، طراحی این خودرو کاملاً زشت باشد.

۲ – مصرف سوخت کم

همان طور که در بخش معرفی کلی خودرو ذکر کردیم، موتور ۴ سیلندر خطی ۱.۵ لیتری ۱۶ سوپاپ تنفس طبیعی این خودرو در مدل دنده دستی به صورت ترکیبی ۶.۴ لیتر، و در مدل اتومات ۶.۵ لیتر به ازای هر صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. این عدد برای خودرویی مانند برلیانس H220 کاملاً خوب و قابل قبول می‌باشد. البته باید این نکته را هم ذکر کنیم در این سگمنت بازار، بحث کم مصرف بودن خودرو برای مشتریان اهمیت بالایی دارد و ام وی ‌ام ۳۱۵ که رقیب مستقیم این خودرو محسوب می‌شود هم مصرف سوختی مشابه با این مدل دارد.

۳ – کابین بی صدا

صدای داخل کابین یکی از مواردی است که در سگمنت خودروهای اقتصادی نمی‌توان خیلی آن را برای یک خودرو ایراد دانست، ولی برلیانس H220 در این بخش عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. در حالتی که موتور درجا کار می‌کند، کابین به قدری بی سروصداست که احساس می‌کنید موتور خاموش است. در هنگام رانندگی نیز صدای موتور خیلی به داخل خودرو نفوذ نمی‌کند و عملکرد این خودرو در این بخش، یک سر و گردن از رقبایی که دارد بالاتر است.

۴ – فرمان نرم و دقیق

برلیانس H220 برخلاف بسیاری از رقبای خود در سگمنت مدل‌های اقتصادی، به سیستم فرمان برقی مجهز است که یکی دیگر از برگ برنده‌های خودرو می‌توان آن را نام برد. سیستم فرمان این خودرو کاملاً نرم و دقیق است و فرمان پذیری بسیار خوب آن، لذت رانندگی با برلیانس H220 را دو چندان کرده است. هنگام رانندگی با این خودرو، مخصوصاً سر پیچ‌ها کم فرمانی و بیش فرمانی غیر عادی در آن مشاهده نمی‌شود. به طور کلی هنگام رانندگی با این خودرو، به دلیل فرمان فوق العاده خوبی که دارد، رانندگی بسیار جذابی را تجربه خواهید کرد.

۵ – گیربکس اتومات خاص

این خودرو به یک گیربکس اتومات ۶ دنده AMT مجهز می‌باشد. بحث این گیربکس در مورد دیگر جعبه دنده‌های اتومات کمی متفاوت است، از این رو کمی به ارائه توضیح در مورد آن خواهیم پرداخت. گیربکس AMT مخفف Automated Manual Transmission، نوعی جعبه دنده دستی با قابلیت تعویض دنده اتومات است. این گیربکس در واقع تفاوت زیادی با جعبه دنده معمولی ندارد و یک قطعه به نام پردازشگر گیربکس یا TCU به آن اضافه شده که با همکاری ECU، چند سنسور، الکترو موتور و چند قطعه دیگر، به جای راننده عمل‌هایی مانند گرفتن کلاچ، نیم کلاچ و تعویض دنده را انجام می‌دهد. این گیربکس که تقریباً در بازار کشورمان خیلی معروف نیست، کمی دنده را دیر تعویض می‌کند که ممکن است ابتدا خیلی به مذاق شما خوش نیاید. البته با کمی رانندگی، به این گیربکس عادت خواهید کرد و به اصطلاح، قلقش دستتان خواهد آمد. اگر دیدید کسی در مورد گیربکس اتومات برلیانس H220 بد می‌گوید، مطمئن باشید قلق رانندگی با آن دستش نبوده است! گفتنی است رنو کوئید که زمزمه‌های حضور آن در بازار ایران شنیده می‌شود هم در نسخه اتومات از این نوع گیربکس استفاده می‌کند.

۶ – امکانات و تجهیزات خوب

در این رده قیمتی، برلیانس H220 از نظر امکانات، تجهیزات و آپشن ها، یکی از خوب‌های بازار می‌باشد. البته این موضوع همان طور که قبلاً هم گفته‌ایم، این روزها در مدل‌های چینی به یک استاندارد تبدیل شده است و حداقل از این نظر، چینی‌ها به هیچ عنوان کم نمی‌گذارند. از مهم‌ترین تجهیزات این خودرو می‌توان به مواردی مانند سیستم تهویه مطبوع، سانروف برقی، سنسور دنده عقب، صندلی راننده و سرنشین جلو قابل تنظیم در ۴ جهت، قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور، تنظیم الکتریکی آینه‌ها، تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو، چراغ مه شکن جلو، ایموبلایزر و چند مورد دیگر اشاره کرد. این خودرو همچنین به برخی تجهیزات ایمنی مانند کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، میله فرمان جمع شونده، قفل اتومات درب‌ها هنگام افزایش سرعت، باز شدن خودکار درب‌ها به هنگام تصادف و ایموبلایزر مجهز شده است.

سخن پایانی

اگر در سگمنت خودروهای اقتصادی بازار به دنبال یک هاچ بک خوب با مصرف کم، کابین خوب، تجهیزات مناسب و هندلینگ و سواری بسیار عالی هستید، ما خرید برلیانس H220 را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قطعاً هیچ خودرویی بدون عیب و ایراد نیست و ما طی هفته‌های آینده، در مطلبی به بررسی ایرادهای این خودرو هم خواهیم پرداخت، ولی همان طور که قبلاً هم ذکر کردیم، در صورتی که هر یک از این شش مورد جزو معیارهای اصلی شما برای خرید یک خودرو محسوب می‌شود، حتماً برلیانس H220 را جزو گزینه‌های احتمالی خود قرار بدهید.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

20 دیدگاه ها برای "به این ۶ دلیل برلیانس H220 بخرید"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
نصرتی
مهمان

ماشین خیلی خوبیه من چند سال دارمش خیلی راضیم کم مصرف عالیه

حامد
مهمان

سلام دوستان به نظرتون یه h220 97 بگیرم یا یه کوییک صفر ممنون میشم راهنمایی کنید

امین کیانی
مهمان

تازه کلمه سگمنت و یاد گرفتی؟؟؟؟صدتا کلمه گفتی ۹۹تا سگمنت گفتی بی جنبه

فرشاد
مهمان

من مدل ۹۶ داشتم خداییش ماشین بدی نبود بدلیل گرونی قطعات و کم یابی لوازم شتاب پایین سر و صدای درب صندوق فروختمش اینم بگم که فروشش نزدیک به یک سال طول کشید اخرشم با قیمت پایین تر از بازار فروختم الان ۴۰۵ صفر گرفتم و خیالم از بابت نگهداری ماشین راحت شد اما برلیانس خیلی بهتر بود

مهدی
مهمان

با سلام خدمت همه…بنده تقریبا ۱/۵ ساله که برلیانس مدل اچ ۲۲۰ خریداری کردم …ازش راضیم ، طراحی داخل نسبتا خوب ، طراحی بیرونش هم همچنین
فرمانش هم خوبه ، صدای موتورش تو ماشین نمیاد ، سواریه نرمی هم داره ، بیشترین ایرادش فعلن تا اینجا شتابشه که یه کم ضعیفه …ولی خداییش از خیلی ماشین های ایرانی خیلی بهتره .

امیر
مهمان

بنده به عنوان مالک این مدل خدمت شما عرض کنم خود فرمون و سیستم برقیش که تو سرعت بالا حرکتش سفت میشه از صد تا چرخ سمند و پرشیا با ارزش تره ، در ضمن دوستانی که بچه کوچیک دارن قفل شیشه عقب هم داره که بنده سازنده این مدل رو بابت این امکان دعا می کنم

amir hosein
مهمان

***نسبت به قیمتش از صد تا سمند و ۲۰۶ بهتره و اینم بگم که ***

مجتبی
مهمان

خدایی از صد تا سمند و پرشیا و ۲۰۶ بهتره !
ولی طبیعتا قابل مقایسه با ماشین کره ای نیست

محمد
مهمان

الان ظاهر این خیلی خوبه؟؟؟ حتما آینه هاش

حسین
مهمان

حتما شما به ۲۰۷میگی قشنگ
مگه چشه شاید خیلی خوب نباشه ولی بد هم نیست

کاوه
مهمان

سلام
من حدود دو ماهی میشه این ماشین رو خریدم ، تقریبا مواردی که مطرح شده درسته ، من راضی هستم از این ماشین ، ۲۰۶ و L90 هم داشتم ، تقریبا میتونم بگم بهتر از این دو تاست . تنها ایرادش که اذیتم میکنه اینه که تو سر بالایی اون شتابی رو که باید نداره ، یکم دیر شتاب میگیره .

مهران
مهمان

سلام حتما سر باطری ها چک کن منم این مشکل داشتم حل شد