نقد و بررسی تیگو ۵ نیوفیس به همراه تجربه رانندگی

بروزرسانی در: جمعه 28 شهریور 99 ساعت 19:29
نقد و بررسی تیگو 5 نیوفیس به همراه تجربه رانندگی

تیگو 5 یک کراس‌اوور محبوب از سرزمین چین است که در طی دو سال گذشته به فروش بسیار خوبی دست‌یافته است. تقریبا یک سال پس از عرضه اولین نمونه تیگو 5، شرکت چری تصمیم گرفت مدل فیس‌لیفت آن را نیز به بازار ایران وارد نماید. چری تیگو 5 نیوفیس، تغییرات زیادی را در بخش طراحی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تجربه کرده است که در ادامه قصد داریم تمامی این تغییرات را موردبررسی قرار دهیم.

شرکت چری یکی از ۱۰ خودروساز برتر چین است که تاریخ شروع فعالیت‌های آن به سال ۱۹۹۷ بازمی‌گردد. چری از طریق همکاری با شرکت‌های خودروسازی مشهوری چون فولکس‌واگن، لوتوس و میتسوبیشی و همچنین با تکیه‌بر دانش مهندسی خود خیلی سریع پله‌های ترقی را طی نمود تا جایی که در نیمه اول سال ۲۰۱۴، موفق شد به فروش بیش از چهار و نیم میلیون دستگاه در سراسر جهان دست یابد. کمپانی چری، از سال ۱۳۸۴ تحت نام مدیران خودرو در ایران فعالیت دارد و از آن زمان تاکنون محصولاتی همچون ام‌وی‌ام ۳۱۵، ام‌وی‌ام ۱۱۰ و ام‌وی‌ام X22 را در بازار داخلی به فروش رسانده است. البته از سال ۱۳۹۵ این شرکت تصمیم گرفت تا محصولات لوکس خود (ARIZZO و TIGOO) را به‌طور مستقیم و با نام برند خود وارد بازار ایران نماید.
چری تیگو ۵ یکی دیگر از بلندقامتان کمپانی چینی چری محسوب می‌شود که برای اولین بار در نمایشگاه پکن سال ۲۰۱۳ از آن رونمایی شد. پس از اولین نمایش، تیگو ۵ توانست در نمایشگاه ژنو همان سال عنوان بهترین خودرو نمایشگاه را از آن خودکرده و توجه بسیاری از بزرگان را به‌سوی خود جلب نماید. این خودرو از سال ۱۳۹۵ به بازار ایران وارد شد و توانست به لطف طراحی جدید، امکانات متنوع و صدالبته شرایط فروش بسیار مناسبی که شرکت چری برای آن تعیین کرده بود فروش بسیار خوبی را تجربه کند. چندی پیش این خودرو، فیس‌لیفتی را تجربه کرد که باعث شد نسبت به گذشته مدرن‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد، در این مقاله تیم بررسی تخصصی Z4CAR قصد دارد چری تیگو ۵ نیوفیس اکسلنت را موردبررسی قرار داده و تمامی نقاط ضعف و قوت آن را برای شما عزیزان بیان کند.

طراحی ظاهری چری تیگو۵


تیگو 5

کمپانی چری در طی سال‌های گذشته با هدف افزایش کارایی، کیفیت و زیبایی محصولات خود، به تقلید از شرکت‌های کره‌ای طراحان و مهندسان درجه‌یک اروپایی (جیمز هوپ، کلاوس بادن هاوس و هاکان ساراکوقلو و...) را استخدام نموده و مسئولیت طراحی محصولات لوکس خود را به عهده چنین افرادی سپرد. تیگو ۵ نیز یکی از محصولاتی است که تحت نظارت مستقیم این مهندسان برجسته، طراحی و تولیدشده است از همین‌رو نمای ظاهری و داخلی آن تفاوت بسیاری با تولیدات اسبق این کمپانی دارد. متأسفانه علیرغم تمامی جذابیت‌های تیگو ۵، نقص‌هایی نیز در طراحی این خودرو به چشم می‌خورد که باعث شد در ابتدای سال ۱۳۹۷ کمپانی چری نمونه‌ فیس‌لیفت شده این خودرو را هم‌زمان با بازارهای جهانی به بازار ایران وارد کند. نمونه فیس‌لیفت تیگو ۵ تغییرات زیادی را در بخش‌های طراحی، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی تجربه کرده است که کمی زیباتر و با ابهت‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.
نمای جلویی این خودرو نسبت به گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است؛ غالب کلی چراغ‌های جلو تغییری نداشته اما گرافیک آن‌ها کاملا به‌روزرسانی شده و یک نوار LED مارپیچ نیز در مرکز آن قرار داده‌شده است. فضای خالی باریکی که در بالای چراغ‌های جلو قرار داشت، اکنون به لطف یک نوار کرومی پوشیده شده و جذابیت نمای جلویی خودرو را دوچندان کرده است. سپر جلو کاملا موردبازنگری قرارگرفته و اکنون کمی حجیم‌تر از قبل به نظر می‌رسد، همچنین در پایین سپر علاوه بر مه‌شکن‌های کرومی جدید، یک نوار دیلایت نیز قرار داده‌شده که چهره مدرن‌تری را برای این کراس‌اوور چینی خلق کرده است. در بخش جانبی تیگو ۵، خطوط فراوانی بر روی درها و گلگیرها به چشم می‌خورند، اما نسبت به گذشته تغییر چشمگیری نداشته و شرکت چری تنها به ایجاد تغییر در نوار کرومی پایین درب‌ها اکتفا نموده است. گرافیک چراغ‌های عقبی تیگو ۵ به‌کلی تغییر کرده‌ و یک نوار کرومی نیز مابین آن‌ها قرار داده شده است. همانند آنچه در بخش جلویی نیز شاهد بودیم، حجم سپر عقب نیز افزایش‌یافته است که باعث شده سر اگزوزهای کرومی تیگو ۵، درون سپر مخفی شوند؛ همچنین یک نوار کروی در مرکز سپر قرار داده‌شده که زیبایی و هماهنگی این بخش را با سایر اجزای خودرو دوچندان نموده است. در یک نگاه کلی باید گفت که شرکت چری در فیس‌لیفت تیگو ۵ سعی داشته با صرف کمترین هزینه، از طراحی ساده اولیه فاصله بگیرد تا بتواند به محصولی مدرن‌تر و جذاب‌تر از قبل دست یابد.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی چری تیگو۵


تیگو 5

فضای داخلی تیگو ۵ از چنان طراحی و کیفیتی برخوردار است که به‌تنهایی می‌تواند تمامی تصورات شما از خودروهای چینی را بر هم بزند! صندلی‌ها، دسته‌دنده و فرمان، همگی از پوشش چرمی برخوردار بوده و در ترکیب با دوخت قرمزرنگی که در همه جای کابین به چشم می‌خورد، هارمونی بسیار زیبایی را در فضای داخلی خودرو به وجود آورده است. نمای کلی طراحی داشبورد این کراس‌اوور چینی، شباهت زیادی به داشبورد هیوندای سانتافه دارد و حتی به نظر می‌رسد بخش‌هایی همچون فرمان و قسمت بالا داشبورد، به‌طور کامل از آن کپی‌برداری شده است؛ این داشبورد زیبا از پلاستیک خشک ساخته‌شده است اما از طراحی زیبایی برخوردار بوده که باعث می‌شود جنس بد مواد اولیه آن کمتر آزاردهنده باشد. در بخش مرکزی داشبورد یک سیستم مالتی مدیا ۸ اینچی قرار داده‌شده که نسبت به مانیتور به‌کاررفته در نسخه قبلی یک اینچ بزرگ‌تر شده است.
نسخه اولیه چری تیگو ۵ با یک گیربکس ۷ سرعته CVT اتوماتیک در ۳ تیپ Luxury ،Excellent و Comfortable به بازار داخلی عرضه می‌گشت، اما در حال حاضر چری تیگو ۵ نیوفیس در دو نسخه فول آپشن اکسلنت (Excellent) و لاکچری اسپرت (Luxury Sport) در حال تولید است که هر دو آن‌ها از تجهیزاتی همچون سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های TPMS، سنسور پارک عقب، سانروف، کروز کنترل، تنظیم ۶ جهته صندلی‌های جلو به همراه گرم‌کن، آینه‌های جانبی تاشونده برقی، کامپیوتر سفری و صفحه‌نمایش ۸ اینچی سود می‌برند؛ البته همان‌طور که انتظار می‌رود نسخه فول آپشن (Excellent) به امکاناتی ایمنی و رفاهی بیشتری نسبت به نسخه پایه مجهز شده است.
ناگفته نماند که در سال ۱۳۹۷ شرکت چری یک مدل جدید از تیگو ۵ نیوفیس را نیز معرفی کرد که علاوه بر امکانات نام‌برده در بالا، به قابلیت‌هایی همچون سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه قابل تنظیم از روی صفحه نمایشگر، مانیتور ۱۰ اینچی عمودی، سنسور پارک جلو برای کمک به پارک خودرو، تریم دو رنگ کابین (مشابه صندلی‌های تیگو ۷)، GPS و چراغ خوشامدگویی لوگو لایت زیر درب‌ها مجهز شده است.

مشخصات فنی چری تیگو۵


تمامی مدل‌ها و تیپ‌های چری تیگو ۵ از پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ به حجم دقیق ۱۹۷۱ سی‌سی بهره می‌برند که به تکنولوژی اختصاصی Dual VVT مجهز شده‌اند. طبق ادعای شرکت چری تکنولوژی DVVT امکان کارکرد سوپاپ‌ها را با زمان‌بندی متغیر فراهم می‌کند و درنهایت باعث افزایش کارایی، کاهش آلایندگی و کاهش مصرف سوخت در این خودرو می‌شود. پیشرانه تیگو ۵ که کد SQR484F به آن اختصاص داده‌شده توان تولید ۱۳۹ اسب‌بخار قدرت و ۱۸۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به‌طور رسمی می‌تواند این خودرو را در عرض ۱۳ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساند. برای انتقال نیروی تولیدشده پیشرانه تیگو ۵ به چرخ‌های جلو از یک گیربکس ۷ سرعته CVT استفاده‌شده است که ظاهرا تسمه انتقال قدرت موجود در محورهای مخروطی شکل آن کیفیت بالایی داشته و توسط شرکت بوش (BOSCH) آلمان ساخته‌شده است.
طبق ادعای شرکت چری، تغییرات اعمال‌شده در برنامه ECU تیگو ۵ نیوفیس، باعث شده پیشرانه و گیربکس این خودرو از عملکرد دقیق‌تر و سریع‌تری نسبت به گذشته برخوردار باشند؛ متأسفانه برخلاف آنچه انتظار می‌رود، چالاکی نمونه‌های نیوفیس تیگو ۵، نسبت به گذشته تغییر چشمگیری نداشته و به جرات می‌توان گفت پیشرانه این خودرو همچنان از بازدهی بسیار کمی برخوردار است و به‌هیچ‌وجه شتاب رضایت بخشی ندارد! در طول مدت رانندگی با تیگو ۵، بارها شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو را اندازه‌گیری کردیم اما ۱۴.۵ ثانیه بهترین عددی بود که موفق به ثبت آن شدیم. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در واقعیت ۹.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است که در مقایسه با مصرف ترکیبی رقبایی نظیر جک S5 و هایما S5 (در حدود ۸ لیتر) کمی زیاد به نظر می‌رسد.

سیستم تعلیق چری تیگو ۵


برخلاف اغلب محصولات چینی موجود در بازار ایران که سایز چرخ‌های آن‌ها کمی کوچک‌تر از اندازه عادی به نظر می‌رسد، ابعاد رینگ و لاستیک تیگو ۵ (۲۲۵ / ۶۵ R18) در سطح بسیار خوبی قرار دارد که علاوه برافزایش زیبایی، تأثیر بسزایی در هندلینگ این خودرو داشته است. یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت این خودرو فاصله ۱۹۰ میلی‌متری کف آن از سطح زمین است که باعث شده در زمان رانندگی با این خودرو به‌راحتی بتوانید از موانع و ناهمواری‌های سطح جاده عبور کنید. شرکت چری سیستم تعلیق این خودرو را به‌گونه‌ای طراحی نموده که سرنشینان تیگو ۵ در هر شرایطی پایداری و آرامش لذت بخشی را تجربه نمایند؛ از همین رو در بخش جلویی این خودرو از سیستم تعلیق مک فرسون با فنر پیچشی به همراه میله نگه‌دارنده و ضد لغزش استفاده نموده و بخش عقبی این خودرو را به سیستم چندگانه کششی با فنر پیچشی مجهز کرده است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، شرکت چری پیش‌تر نمونه مشابه این سیستم تعلیق را در ام‌وی‌ام X22 مورداستفاده قرار داده و همان‌طور که در بررسی تخصصی X22 نیز به آن اشاره کردیم، این خودرو هم از هندلینگ مناسبی برخوردار بود.

ایمنی چری تیگو ۵


TIGGO 5

در صنعت خودروسازی امروز، شرکت‌های معتبر همواره سعی در افزایش امنیت و استحکام محصولات تولیدی خود دارند؛ در این میان شرکت چری نیز توانسته در ساخت بدنه تیگو ۵، ورق‌های فولادی بسیار مقاوم آلمانی را از طریق شیوه جوشکاری لیزری به یکدیگر متصل نماید تا در نهایت این خودرو بتواند در تصادفات رانندگی، نیرویی بالغ‌بر ۱۶۰۰ پاسگال را تحمل نماید. تیگو ۵ در سال ۲۰۱۳ توانست با تکیه‌بر استحکام بالای بدنه و تجهیزات متنوع، ۵ ستاره ایمنی را از موسسه امنیت چین (C - NCAP) کسب نماید که این امر به‌خوبی بیان‌گر توان بالای این خودرو در محافظت همه‌جانبه از سرنشینان است.
همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم خودرویی که به‌منظور بررسی در اختیار تیم Z4CAR قرار داده‌شده از نوع نیوفیس اکسلنت است و از تجهیزات امنیتی بسیار خوبی در این رنج قیمت بهره می‌برد که ازجمله آن‌ها می‌توان به ۴ کیسه هوا، کمربند ایمنی ۳ نقطه‌ای، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD، سنسور و دوربین پارک عقب (دینامیک)، TCS (کنترل نیروی رانش)، ESP (کنترل پایداری خودرو)، ASR (ضد لغزش)، HHC (کنترل کمکی شروع حرکت در سربالایی)، EBA (ترمز اضطراری خودکار)، سیستم هشداردهنده، ایموبلایزر، قفل مرکزی و... اشاره نمود.

تجربه رانندگی با تیگو ۵


رانندگی با تیگو 5

با وارد شدن به کابین تیگو ۵ نیوفیس، ارگونومی خاصی به چشم می‌خورد که در ترکیب با قطعات چرمی کابین احساس لوکس بودن را به شما منتقل می‌کند. صندلی‌های خودرو در مقایسه با سایر رقبا موجود در این رنج قیمت بسیار راحت و باکیفیت به نظر می‌رسند و از تنظیمات ۶ جهته برقی سود می‌برند؛ پس از تنظیم دلخواه صندلی، گیربکس ۷ سرعته خودرو را در حالت Drive قرار داده و شروع به حرکت کردیم. در همان دقایق ابتدایی رانندگی، عملکرد نرم و بی‌صدای گیربکس CVT این خودرو نظر ما را به‌سوی خود جلب نمود؛ طبق تجربه ما طی یک رانندگی عادی شهری، دنده‌های این خودرو در کمترین دور ممکن شروع به سبک شدن می‌کنند که مطمئناً این موضوع می‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت و استهلاک خودرو داشته باشد. علاوه بر تعویض دنده‌های نرم، یکی دیگر از نکات مثبت گیربکس این خودرو استفاده از قابلیت تیپ ترونیک و Drive Mode ( حالت‌های رانندگی Eco و Sport) است که باعث می‌شود راننده بتواند با توجه به نیاز خود یکی از حالات را انتخاب کند. عایق‌کاری بسیار خوب کابین این خودرو، از نفوذ صدای پیشرانه و محیط اطراف به فضای داخلی جلوگیری می‌کند، به همین دلیل در تمام طول تست سکوت و آرامش خاصی در کابین خودرو برقرار بود. بد نیست بدانید که در هنگام رانندگی با تیگو ۵ به‌واسطه ارتفاع بسیار خوب خودرو، تسلط خوبی به بخش جلویی خودرو خواهید داشت، اما متأسفانه به دلیل مکان قرارگیری ستون A و همچنین حالت طراحی گلگیر خودرو، دید قابل قبولی به اطراف نخواهید داشت؛ البته همچون اغلب خودروهای شاسی‌بلند، دید عقب نیز در وضعیت مطلوبی قرار ندارد که باعث می‌شود در حرکت‌های رو به عقب دوربین و سنسور پارک، کمک بسیار خوبی برای شما باشد. عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی خودرو بسیار رضایت‌بخش است و مطمئناً در محیط‌های شهری شاهد هندلینگ بسیار مناسبی از این خودرو خواهید بود. ترمزهای دیسکی به‌کاررفته در تیگو ۵ به‌خوبی می‌تواند از پس متوقف نمودن این کراس‌اوور ۱۵۴۰ کیلویی بربیایند، اما ازنظر نگارنده این مقاله ترمزهای تیگو ۵ کمی بیش‌ازحد نرم به نظر می‌رسند که این امر باعث می‌شود در مواقع اضطراری برای کاهش سرعت مجبور باشید فشار نسبتاً زیادی را به پدال ترمز وارد نمایید. متأسفانه در کنار تمامی موارد مثبت و امیدوارکننده تیگو ۵، پیشرانه ۲ لیتری این خودرو از توان کافی برخوردار نبوده و حتی در حالت اسپرت یا تیپ‌ترونیک نیز عملکرد بسیار کند و ناامیدکننده‌ای را از خود نشان می‌دهد. شاید اگر شرکت چری پیشرانه توانمندتری را درون سینه این خودرو جای می‌داد، چری تیگو ۵ نسبت به زمان حال می‌توانست فروش بسیار بالاتری را تجربه نماید. البته شاید این پیشرانه نسبت به پیشرانه توربوشارژ خودروهایی همچون هایما S5 و جک S5 از چالاکی کمتری برخوردار باشد اما نباید فراموش کرد که پیشرانه‌های تنفس طبیعی علاوه بر استهلاک کمتر از حساسیت‌های کمتری نیز نسبت به پیشرانه‌های توربوشارژر برخوردار هستند و این مسئله تنها نکته امیدوارکننده در مورد ویژگی‌های فنی تیگو ۵ خواهد بود.

کلام آخر


با نگاهی کلی به تمام موارد مطرح‌شده در این مقاله می‌توان این‌گونه نتیجه گرفت که شاید چری تیگو ۵ نیوفیس از ضعف‌هایی همچون مصرف سوخت نسبتاً بالا یا پیشرانه کم شتاب برخوردار باشد، اما در مقایسه با خودروهایی همچون BYD S6، جک S5 و هایما S5 از کیفیت بالاتر، استهلاک کمتر و امکانات متنوع‌تری برخوردار است که باعث می‌شود این خودرو برای خانواده‌های کم‌جمعیت یا افرادی که در رنج قیمتی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان به دنبال یک کراس‌اوور شهری هستند، انتخاب مطمئن و مناسبی باشد. مطمئناً در این میان عده‌ای هم هستند که در خرید یک خودرو، توان فنی پیشرانه مهم‌ترین اولویت برای آن‌ها محسوب می‌شود؛ توصیه تیم بررسی تخصصی Z4CAR به چنین افراد این است که اگر قصد خرید یک کراس‌اوور پرشتاب را دارید، فکر خرید تیگو ۵ را کاملا از سر بیرون کرده و به دنبال کراس‌اوورهای پرتوانی همچون هایما S5 باشید.

نویسنده و عکاس: سعید رنجبر

گالری تصاویر چری تیگو۵ :


تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

30 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی تیگو ۵ نیوفیس به همراه تجربه رانندگی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
منصور
مهمان

چرا مقاله هاتاریخ نداره ؟

محمد رضا
مهمان

من الان ۹ ماهه تیگو پنج جدید رو سوار میشم تا حالا ۱۳۰۰۰کیلومتر هم کار کرده باتوجه به قیمت پرداختی ماشین خوبیه هم داخل شهر و هم در جاده رانندگی باهاش لذت بخشه مخصوصا تو رانندگی جاده بخاطر امکاناتی که داره مثل کروز کنترل خیلی کمک حال راننده هستش من از پولی که بابت این ماشین پرداخت کردم و امکاناتی که گرفتم راضیم

امیر
مهمان

این ماشین از لحاظ طراحی ظاهری و کابین و امکانات واقعا زیباست ولی از لحاظ رانندگی و عملکرد فنی ضعیف عمل می کنه.

محمد
مهمان

اشتباه نوشتید مصرفش از s5 خیلی کمتره

milad
مهمان

واقعا مقاله ی خوب ودوراز تبلیغ وتخریب بود بنده تاحالا سواری این خودرو رو تجربه نکردم ولی اگر مصرفش رو شما زیر ۱۴ تجربه کرده باشید در مقابل جک s5شاهکاره چون خودم جک s5رو بررسی کردم وتوی شیب باهاش رکورد صدی ۲۵رو زدم وشتابشم والا خوب به نظر میاد چون جک s5رو بنده باهاش نتونستم شتابی بهتر از ۱۴توی کرج بگیرم البته مقاله بنده اصلا بخاطر سیاست های سایتی که باهاش میخوام کار کنم منتشر نشد(فقط چون مقاله از جک زیاده وجالب نبود برای مدیران این مقاله)

arash
مهمان

من نمی دانم نویسنده محترم چطور مصرف تیگو را جک مقایسه کرده و نتیجه گرفته تیگو پرمصرفتره!!!! در حالی که جک با توربوشارژ قطعا پرمصرف تره. من خودم هر دو ماشین را داشتم مصرف تیگو بسیار پایین تر یود ولی خوب شتابش هم کمتر بود

رسته کار
مهمان

سلام الان تو کانال تلگرام تون عکسی تیگو انداختین پایینش هم نوشته عقب این ماشین جا دار نیست مثل سمند میمونه آقا چیزی رو که اصلا نمیدونی برای چی تو تلگرام نوشید این ماشین عقبش آخر آخر راحتی و جا داریه سریع این نوشته اشتباهتون رو پاک کنید عقب تی گو مثل سمنده ملت می‌خندن بهتون

Bahman
مهمان

سلام دوست عزیز لطفا ادرس گروه تلگرام تیگو ۵ بدید ما هم عضو شیم با تشکر

ناصر خان
مهمان
خب یک جاهایی رو اشتباه کردید اول اینکه در نیوفیس با مانیتور ۸ هم سیستم تهویه مطبوع دوگانه و سنسور پارک عقب موجود است دوم اینکه تیگو فقط حالت اکو و اسپرت داره و حالتی به نام نرمال وجود نداره. سوم اینکه بهترین گزینه اقتصادی خرید خودرو چینی در ایران فقط تیگو ۵ هست ، چون بعد از تصادف که امیدوارم برای هیچ کس پیش نیاد ، بزرگترین هزینه ی خودرو مربوط به موتور اتومبیل هست که با توجه به کیفیت بسیار پایین بنزین در ایران، فقط تیگو ۵ هست که نیاز به استفاده مداوم از بنزین سوپر نداره در… بیشتر
محمد سالاری
مهمان

من نزدیک ۹ ماهه که تیگو ۵ دارم دست انداز شهری کوبش داره و پیشرانه بسیار ضعیف

ناصر خان
مهمان

اگر کوبش داره تشریف ببرید نمایندگی تا از گارانتی رایگان تعویض استفاده بفرمایید و حتما در گروه ما عضو شوید تا مشکلات حل شود
دوستان من تیگو ۵ دارم و با راهنمایی دوستان در گروه های دارندگان تیگو ضمن آشنایی کامل با خودرو ، رضایت خوبی هم بدست آوردم از کلیه کسانی که می خواهند تحقیق کنند ، یا مشکلاتی دارند دعوت می کنم که تشریف بیاورند

Hossein
مهمان

لطفا آدرس گروه رو میفرستید عضو شیم…

وحید
مهمان

ماشین قبلیتون سدان بوده حتما کراس اوور کلا همینطوریه
پیشنهاد حقیر اینه کراس اوور های هم رده رو هم یکبار تجربه کنین شده به عنوان سر نشین