نقد و بررسی دنا پلاس توربو به همراه تجربه رانندگی

بروزرسانی در: دوشنبه 3 تیر 98 ساعت 12:03
نقد و بررسی دنا پلاس توربو به همراه تجربه رانندگی

دنا پلاس توربو یک سدان خانوادگی است که به‌تازگی توسط شرکت ایران‌خودرو طراحی و تولیدشده است. طراحی ظاهری این خودرو کاملا مشابه دنا پلاس بوده اما ازلحاظ فنی به یک پیشرانه توربوشارژ مجهز شده است که باعث شده دنا پلاس توربو نسبت به رقیبان هم‌رده خود، از توان فنی بالاتری برخوردار باشد.

شرایط فروش دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس توربو یکی از جدیدترین محصولات شرکت ایران‌خودرو است که چندی پیش با ایجاد تغییراتی در دنا پلاس، راهی بازار سیری‌ناپذیر داخلی شد! شرکت ایران‌خودرو که به‌عنوان یکی از اولین خودروسازان کشور از آن یاد می‌شود، با هدف دست‌یابی به فروش بیشتر، هر از چند گاهی با ایجاد تغییراتی در یکی از محصولات از دور خارج‌شده خود، آن را تا حدودی به‌روزرسانی کرده و با نامی جدید راهی خیابان‌های کشور می‌نماید. ازاین‌رو شرکت ایران‌خودرو طبق یک برنامه از پیش تعیین‌شده هرساله یک خودرو ملی جدید را با شعار «خودرو ملی، افتخار ملی» در سبد محصولات خود قرار می‌دهد که مطمئنا به علت تعداد بالای اسامی این خودروهای ملی، نام بردن تمامی آن‌ها کار بسیار سختی خواهد بود. در سال ۱۳۹۳ شرکت ایران‌خودرو سومین خودروی ملی خود را با نام «دنا» راهی بازار داخلی نمود، این خودرو درواقع همان سمند خودمان بود که به دلیل تغییرات به وجود آمده در سپرها و چراغ‌های آن، شبیه به محصولی جدید به نظر می‌رسید. پس از استقبال بسیار خوبی که از این محصول به عمل آمد، ایران‌خودرو به بهانه پاسخگویی به انتظارات روزافزون مشتریان خود، تغییرات جدیدتری را در دنا ایجاد کرد تا محصولی زیباتر و مدرن‌تر به نام دنا پلاس را از دل آن بیرون بکشد. دنا پلاس نسبت به جد بزرگوار خود (سمند) از طراحی و امکانات مدرن‌تری برخوردار بود اما برخلاف طراحی اسپرت و هیجان‌انگیز این خودرو، پیشرانه آن از چالاکی و توان کمی برخوردار بود که باعث شد قشر جوان علاقه چندانی به خرید این خودرو نداشته باشند؛ به همین دلیل ایران‌خودرو به منظور افزایش توان محصول تازه وارد خود، پیشرانه EF7 نصب‌شده بر روی آن را به یک توربوشارژ مجهز کرد و سرانجام در تاریخ ۲۴ دی‌ماه سال ۱۳۹۶ اولین سری از آن را در غالب خودرویی جدید به نام «دنا پلاس توربو» به بازار عرضه نمود.
ما در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کامل دنا پلاس توربو بپردازیم و معایب و مزایای این خودروی وطنی را برای شما بازگو کنیم، پس اگر قصد خرید این سدان جدید را دارید یا جز آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید با تمامی نقاط مثبت و منفی دنا پلاس توربو آشنا شوید، در ادامه با تیم بررسی تخصصی Z4CAR همراه باشید.

طراحی ظاهری


دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو همچون دو برادر دیگر خود (دنا و دنا پلاس)، یک سدان خانوادگی محسوب می‌شود که بر اساس دسته‌بندی‌های جهانی در سگمنت Large Family Car) D) جای می‌گیرد. در یک نگاه کلی این خودرو از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیار کمی با دنا پلاس داشته و حتی این تفاوت‌ها تا حدی ناچیز هستند که اگر بگوییم دنا پلاس توربو از لحاظ ظاهری هیچ تفاوتی با دنا پلاس ندارد، چندان هم اشتباه نگفته‌ایم! در نمای جلویی دنا پلاس توربو، شاهد همان طراحی تهاجمی هستیم که پیش‌تر در دنا پلاس نیز به کار گرفته‌شده بود، تنها تفاوتی که در این بخش به چشم می‌خورد، اضافه شدن یک نوار دی لایت به چراغ‌های جلویی خودرو و وجود یک نوار پلاستیکی باریک در فضای بین کاپوت و جلوپنجره است که وجود این تغییرات در کنار جلوپنجره بزرگ مشکی‌رنگ، سپر حجیم و طرح مدرن چراغ‌های جلو باعث شده این خودرو کمی زیباتر و مجهزتر از قبل به نظر برسد. نمای جانبی دنا پلاس توربو یکی از بخش‌های جذاب این خودرو به شمار می‌رود که نسبت به مدل‌های پایه (سمند و دنا) تغییرات فراوانی را تجربه کرده است. اگر خاطرتان باشد دنا پلاس به رینگ‌های ۱۵ اینچی مجهز شده بود که به دلیل حالت طراحی گلگیرها استفاده از این چرخ‌های کوچک کمی ناهماهنگ به نظر می‌رسید؛ اما دنا پلاس توربو برخلاف برادر بزرگ‌تر خود از رینگ‌های ۱۶ اینچی ۵ پیچ بهره می‌برد که مطمئنا علاوه بر زیبایی هرچه بیشتر نمای جانبی دنا پلاس توربو، تأثیر بسزایی بر افزایش پایداری خودرو دارد. در نمای پشتی همچنان با همان طراحی ناهماهنگ و عجیب قبلی مواجه هستیم و شرکت ایران‌خودرو تنها به قرار دادن کلمه Turbo در کنار نام خودرو اکتفا کرده و در مقایسه با دنا پلاس هیچ تغییر دیگری به چشم نمی‌خورد. در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که اگر طراحی دنا پلاس توربو به‌تنهایی موردبررسی قرار گیرد تا حدودی می‌توان آن را برای شرکتی همچون ایران‌خودرو امیدوارکننده دانست، اما اگر بخواهیم این خودرو را با نمونه‌های قبلی مقایسه کنیم، باید گفت که دنا پلاس توربو درواقع همان دنا پلاس است که علیرغم اختلاف قیمت ۷ میلیون تومانی این خودرو با نمونه قبلی، تفاوت‌های بسیار ناچیزی از سوی شرکت سازنده در آن اعمال شده است.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی


دنا پلاس توربو

فضای داخلی دنا پلاس توربو ازلحاظ طراحی و متریال کاملا مشابه دنا پلاس بوده که با توجه به کیفیت پایین پلاستیک به‌کاررفته در کابین پس از مدت کوتاهی باید در انتظار شنیدن صداهای این قطعات در داخل خودرو باشیم. صندلی‌های مشکی‌رنگ این خودرو از رویه مخمل برخوردار هستند و به تنظیمات ۸ جهته برقی مجهز شده‌اند، اما از ارگونومی مناسبی برخوردار نبوده و در سفرهای طولانی‌مدت، مشکلات بسیاری را برای سرنشینان به وجود خواهند آورد. فرمان دنا پلاس توربو از یک رویه چرمی به همراه دوخت قرمزرنگ بهره می‌برد و همچون گذشته کلیدهای کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل بر روی فرمان قرار داده‌شده است تا راننده بتواند بدون کمترین حواس‌پرتی در حین رانندگی، بسیاری از قابلیت‌های پرکاربرد خودرو را کنترل نماید. در طرح کلی داشبورد هیچ تغییری مشاهده نمی‌شود و تنها مهندسین ایران‌خودرو سعی کرده‌اند با استفاده از رنگ قرمز در ادواتی همچون زیر پایی، فرمان و دسته‌دنده تا حدودی فضایی اسپرت را برای سرنشینان این خودرو خلق نمایند. فضای سر و پای سرنشینان جلو در وضعیت تقریبا مناسبی قرار دارد اما همان‌طور که در مقاله بررسی تخصصی دنا پلاس نیز به آن اشاره‌کرده بودیم طرح جدید داشبورد و رویه درب‌ها، با افزایش حجم قابل‌توجهی همراه بوده که باعث کاهش فضای مفید سرنشینان، بالأخص در ردیف پشتی شده است. دنا پلاس توربو همچون برادر بزرگ‌تر خود (دنا پلاس) از امکانات بسیار مناسبی بهره می‌برد که سانروف، کروز کنترل، طرح جدید دسته‌دنده، دی لایت، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، تنظیم زاویه نور چراغ‏‌های جلو از داخل، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی (Shark fin)، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، مانیتور ۷ اینچ لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل، بلندگوهای جلو و عقب تنها بخشی از آن‌ها محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی


دنا + توربوشارژ

قلب تپنده دنا پلاس توربو یک پیشرانه ۱۶۵۰ سی‌سی چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژ است که نمونه اولیه آن، پیش از این در سورن ELX توربوشارژ نیز مورداستفاده قرارگرفته بود. این پیشرانه که نام EF7 TC برای آن انتخاب‌شده است، توان تولید ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را داشته و درواقع همان پیشرانه EF7 است که اولین بار در سال ۱۳۸۷ بر روی سمندهای دوگانه‌سوز نصب شد. نیروی تولیدشده توسط این پیشرانه توربوشارژ از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل‌ می‌شود که طبق اعلام رسمی سایت ایران‌خودرو باعث شده، این سدان ۱۲۶۲ کیلوگرمی در عرض ۱۰ ثانیه بتواند از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد.
به‌طورکلی پیشرانه‌های توربوشارژ از احتراق کامل‌تر و آلایندگی کمتری نسبت به پیشرانه‌های تنفس طبیعی برخوردارند، اما اغلب این پیشرانه‌های توربو به دلیل توان بالای تولیدی خود از مصرف سوخت بالاتری نیز در مقایسه با نمونه‌های تنفس طبیعی برخوردارند. ظاهرا طبق ادعای شرکت ایران‌خودرو، دنا پلاس توربو علیرغم افزایش میزان توان و گشتاور، از مصرف سوخت کاملا مشابهی با نمونه‌های تنفس طبیعی (EF7) برخوردار است که این امر کمی دور از واقعیت به نظر می‌رسد! دنا پلاس توربو به‌ظاهر از مشخصات فنی یکسانی با سورن ELX توربوشارژ برخوردار است اما ازلحاظ فنی، مهندسین ایران‌خودرو توانسته‌اند به‌خوبی از تجربیات تولید سورن توربوشارژ درس گرفته و تغییرات مثبتی را در پیشرانه دنا پلاس توربو اعمال کنند. یکی از مشکلات سورن توربوشارژ، گرمای بیش‌ازحد پیشرانه این خودرو بود که پس از یک رانندگی طولانی‌مدت یا پرفشار، کاهش ۶ الی ۸ اسب‌بخار را برای این خودرو به همراه داشت، اما دنا پلاس توربو به لطف تغییرات ایجادشده در برنامه‌های ECU و افزایش توان اینترکولر نصب‌شده، این مشکلات را نداشته و پیشرانه آن از راندمان بالاتری برخوردار است. تنها نقصی که همچنان در بخش فنی هر دو این خودروها به چشم می‌خورد کیفیت پایین واشرهای اتصال منیفولد دود به توربوشارژ است که پس از مدتی با ایجاد صدایی سوت مانند خودنمایی می‌کند؛ این صدا ناشی از ازکارافتادن این واشر و ورود دود به توربوشارژ حاصل می‌شود که در صورت بی‌توجهی به صداهای ایجادشده پس از مدتی شاهد کاهش توان خودرو و درنهایت خرابی کامل سامانه توربوشارژ خواهید بود.

سیستم تعلیق


دنا پلاس توربو

همان‌طور که می‌دانید پس از ورود پژو ۴۰۵ به بازار ایران، شرکت این خودرو محصولات مختلفی را با پلتفرم، پیشرانه و بدنه آن به تولید رساند که از میان آن‌ها می‌توان به پژو پارس، پژو RD، سمند سورن و... اشاره کرد. در کمال تعجب باوجود تمامی تغییراتی که این شرکت تاکنون بر روی ظاهر و پیشرانه محصولات رنگارنگ خود ایجاد کرده است، همچنان موفق به ساخت سیستم تعلیق جدیدی نشده و به همین دلیل تقریباً تمامی سدان‌های متوسط و ارزان‌قیمت این شرکت از سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در جلو و سیستم فنر پیچشی در عقب بهره می‌برند؛ دنا پلاس توربو هم از این قاعده مستثنی نبوده و متأسفانه به همین تعلیق قدیمی مجهز شده است. سیستم تعلیق مک فرسون به‌کاررفته در این خودروها، شاید از هزینه‌های نگهداری پایین‌تری نسبت به نمونه‌های مدرن‌تر برخوردار باشند، اما متأسفانه ازنقص‌های فراوانی نیز  برخوردارند که انتقال ضربات جاده به کابین، ناپایداری خودرو هنگام عبور از پیچ‌های تند و عدم تعادل خودرو در مانورهای ناگهانی تنها بخشی از مشکلات این سیستم تعلیق محسوب می‌شوند.

ایمنی


دنا پلاس توربو

دنا پلاس توربو نیز همچون اغلب اعضای خانواده ایران‌خودرو تاکنون توسط هیچ‌یک از مؤسسات ایمنی معتبر موردبررسی قرار نگرفته است و به همین دلیل هیچ گواهی‌ ایمنی قابل‌اطمینانی ندارد. طبق اطلاعات منتشر شده در سایت رسمی ایران‌خودرو، بدنه محصولات خانواده دنا مطابقت با استانداردهای ایمنی تصادف از پهلو و جلو ساخته‌شده‌ است که اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، می‌توان امیدوار بود که دنا پلاس توربو در تصادفات رانندگی با تکیه‌بر این قابلیت و تجهیزات امنیتی همچون کیسه‌های هوا جانبی و جلویی، ترمزهای دیسکی مجهز به ABS و EBD و همچنین کمربندهای ایمنی پیش کشنده، نسبت به سایر محصولات تولیدشده در داخل امنیت بیشتری را برای سرنشینان خودرو فراهم سازد.
دنا پلاس توربو ازلحاظ سطح تجهیزات امنیتی هیچ تفاوتی با دنا پلاس نداشته و درواقع این برادران دوقلو از امکانات ایمنی یکسانی برخوردار هستند. از جمله امکانات ایمنی دنا پلاس توربو می‌توان به سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشداردهنده مرکزی ورود غیرمجاز، دوربین دید عقب، هشداردهنده موانع عقب، قفل مرکزی با دورفرمان رادیویی، ستون فرمان جمع‌شونده در تصادف، امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (ISOFIX)، پشت‌سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، چراغ‌های ایمنی روی درب‌ها و... اشاره کرد که برای خودرویی در این رنج قیمتی تا حدودی مناسب به نظر می‌رسد. البته ناگفته نماند مدیران ایران‌خودرو اعلام کرده‌اند که بزودی قصد دارند یک نمونه دنده اتوماتیک از دنا پلاس توربو را نیز به بازار عرضه کنند که در مقایسه با نمونه‌های موجود از امکانات و تجهیزات بیشتری برخوردار است.

تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو


تجربه رانندگی با دنا پلاس توربو

پس از ورود به فضای داخلی خودرو، در میان تمامی بخش‌های تکراری که قبلاً بارها و بارها در دنا پلاس و دنا معمولی آن‌ها را مشاهده کرده بودیم، رنگ قرمز زیبایی که در برخی بخش‌ها استفاده شده بود برایمان تازگی داشت و جلب‌توجه می‌کرد. برخلاف پلاستیک بسیار بی‌کیفیتی که قبلاً در ساخت غربیلک فرمان از آن استفاده‌شده بود، فرمان دنا پلاس توربو به رویه چرم مصنوعی مجهز ‌شده است و حس بهتری را به دستان شما منتقل می‌کند. گردگیر دنده دنا پلاس توربو، همچون فرمان با دوخت قرمزرنگ و رویه چرمی تزیین‌شده و سر دنده جدیدی نیز برای آن در نظر گرفته‌شده است که شباهت زیادی به سر دنده پژو پارس LX دارد. مکان قرارگیری ستون A همچون گذشته بسیار نامناسب است که شاید در زمان رانندگی شهری چندان آزاردهنده نباشد، اما مطمئناً در جاده‌های پرپیچ‌وخم می‌تواند دید راننده را محدود نماید و حادثه‌ساز باشد. با توجه به آنچه توسط مدیران ایران‌خودرو اعلام‌شده به منظور هماهنگی بیشتر گیربکس با پیشرانه توانمند این خودرو، ضرایب دنده‌های دنا پلاس توربو نسبت به گذشته کمی تغییر کرده است؛ ضریب دنده ۱ کمی سنگین‌تر از قبل بوده و دنده‌های ۳ و ۵ نیز سبک‌تر از قبل عمل می‌کنند؛ تنها در این میان ضریب دنده ۲ همچنان ثابت باقی‌مانده و نسبت به گذشته تغییری نداشته است. پرواضح است که این تغییرات می‌تواند شتاب‌گیری  راحت‌تری را برای دنا پلاس توربو به همراه داشته‌ باشند؛ حال زمان آن رسیده تا قدرت این خودرو را مورد آزمایش قرار دهیم!
متأسفانه همچنان خبری از دکمه استارت نیست و برای روشن کردن دنا پلاس توربو باید از سوییچ‌های معمولی استفاده کنید. خودرو با صدای نسبتاً زیادی روشن‌شده و ما نیز پس از تنظیم آینه‌های جانبی و صندلی‌های برقی این خودرو، به‌آرامی شروع به حرکت نمودیم. پس از یک رانندگی نرمال شهری و قلق گیری اولیه، در یک خیابان خلوت چندین بار در شرایط مختلف اقدام به لانچ و شتاب گیری کردیم که نتایج به‌خوبی بیان‌گر افزایش توان و قدرت این خودرو در مقایسه با دنا پلاس و دنا معمولی بود. مطمئناً در زمان رانندگی با این خودرو، پس از یک لانچ قوی شاهد خواهید بود که با گذر از دور موتور ۲۲۰۰ دور در دقیقه، دنا پلاس توربو قدرت واقعی خود را به رخ شما خواهد کشید و این شتاب هیجان‌انگیز تا رسیدن عقربه دورشمار موتور به عدد ۴۸۰۰ دور در دقیقه شما را همراهی خواهد کرد زیرا پس از گذر از دور موتور ۴۸۰۰ دور در دقیقه، به‌طور خودکار توربوشارژ از مدار خارج‌شده و خودرو با افت شتاب محسوسی مواجه می‌شود. ازآنجایی‌که پس از خاموش شدن توربوشارژ، خودرو علاقه چندانی به افزایش شتاب و دور موتور از خود نشان نمی‌دهد، پیشنهاد می‌شود برای دست‌یابی به بهترین نتیجه، تا قبل از رسیدن عقربه دورشمار موتور به عدد ۵۰۰۰ دور در دقیقه، اقدام به سبک کردن دنده نمایید. پس از تلاش‌های فراوان بهترین زمانی که برای شتاب صفر به صد کیلومتر دنا پلاس ثبت کردیم عدد ۱۰.۵ ثانیه بود که چندان هم بد به نظر نمی‌رسد. با توجه به افزایش توان حرکتی این خودرو نسبت به نمونه‌های تنفس طبیعی، در زمان رانندگی با سرعت‌های بالا جای خالی سیستم‌هایی همچون کنترل پایداری (ESP) یا کنترل نیروی رانش (TCS) به‌شدت حس می‌شود و کمی عجیب است که چرا ایران‌خودرو این سدان نوظهور خود را به هیچ‌کدام از این سیستم‌های امنیتی مجهز نکرده است! بنابراین توصیه می‌کنیم که در زمان رانندگی‌ در جاده‌های خارج شهری یا پرپیچ و خم بسیار مراقب کم‌فرمانی یا بیش‌فرمانی‌های این خودرو باشید. 

کلام آخر


در یک نگاه کلی به خودروهایی همچون دنا پلاس توربو و سورن ELX توربوشارژ می‌توان گفت که شاید این خودروها به‌عنوان اولین سدان‌های توربوشارژ شرکت ایران‌خودرو با ضعف‌های بسیاری همراه بوده و چندان قابل‌اطمینان نباشند، اما اگر کمی خوش‌بینانه‌تر به آن‌ها نگاه کنیم، باید قبول کرد که تولید این خودروها قدمی بزرگ برای شرکت‌های عقب‌مانده‌ای چون ایران‌خودرو محسوب می‌شود و می‌توان امیدوار بود که این تلاش‌ها در آینده‌ای نه‌چندان دور به نتایج بهتر و خودروهای بی‌نقص‌تری ختم شود. در حال حاضر قیمت، امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی دنا پلاس توربو باعث شده است که این خودرو در رده مجهزترین محصولات تولید داخل قرار گیرد، اما دنا پلاس توربو برای این‌که بتواند با خودروهایی همچون برلیانس H330 به رقابت بپردازد هنوز هم به امکاناتی همچون فرمان برقی، گیربکس اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید و... نیاز دارد؛ همچنین پیشرانه توربوشارژ این خودرو آن‌طور که انتظار می‌رود پرتوان نبوده و چالاکی آن فاصله چندانی با پیشرانه K4M نصب‌شده روی تندر ۹۰ ندارد (در حدود یک ثانیه در نمونه‌های دنده دستی)، بنابراین با یک مقایسه کوتاه به‌راحتی می‌توان متوجه شد که دنا پلاس توربو باوجود تمامی امکاناتی که به آن مجهز شده است از ارزش خرید نسبتاً پایینی برخوردار است.
در آخر با توجه به مطالب گفته‌شده در بالا و همچنین قیمت غیرقابل‌باور این خودرو در بازار پرتلاطم امروز، بهتر است با بودجه ۹۰ میلیون تومانی به سراغ خودروهایی همچون برلیانس H330، تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک یا حتی نمونه‌های کارکرده رنو ساندرو بروید تا هم از مشکلات مربوط به پیشرانه‌های توربوشارژ در امان باشید و هم‌مقداری پول در جیب خود ذخیره کنید.

نویسنده: سعید رنجبر

گالری تصاویر دنا پلاس توربو :

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

25 دیدگاه ها برای "نقد و بررسی دنا پلاس توربو به همراه تجربه رانندگی"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
وحید
مهمان

چرا جا لیوانی نداره ؟

وحید
مهمان

جا لیوانی نداره چرا

خودرویی
مهمان
ببین شما که به احتمال زیاد از طرف ایران خودرو حمایت می شوید متاسفانه دانش خودرویی کمی دارید. اکثر این چیزهایی که با آب و تاب گفتید اکثر خودروهای چینی درجه سوم دارند. ضمنا طرح کاپوت و درب صندوقش کاملا از آریزو چینی کپی شده است چون دادند چینیها براشون طراحی کردند. هیچ خوردرویی را با اسم نمی توان ارزیابی کرد بلکه باید تست کرد و برای هر کدام از معیارها تست وجود دارد از جمله تستهای تصادف، هندلینگ و تستهای راحتی در زمان رانندگی. .تا کی ایران خودرو می خواهد یک موتور بیخود هی بده به آلمانیها بزک کنند… بیشتر
سجاد نجفی
مهمان

چقدر کم عکس می گیرید و می گذارید از خودروها…

مهدی
مهمان

اصلا موافق این نقد نیستم
۲سال هست که ازش استفاده میکنم
عالی هست به نسبت همه نمونه های مشابه
ضمنا با یه ریمپ ایسیو به مرز ۱۷۵ اسب میرسه و فوق العاده است

ساسان
مهمان

اقا اون کار رو انجام نده ، درسته قدرت بالا میره اما قطعات توان تحملش رو دارن ؟ کمی تعقل لدفا

ایرانی
مهمان

من واقعا نمی دونم مردم چطوری اینقدر زود این قیمت ها رو قبول کردن و اینقدر بی طرف از کنارش رد می شن انگار هیچ اتفاقی نیفتاده این آشغالا که تو ایران اینقدر حرمت دارن تو کشورهای اروپایی مردم بی بضاعت ازش استفاده نمی کنن چرا از گران فروشی حمایت می کنید ما اگه اینا رو نخریم اونا هم اینقدر گرون نمی کنند همین دلال ها هم حقوق بگیر ایران خودرو و سایپا هستن چرا واقعا دست اینا رو نمی تونید بخونید .

...
مهمان

من مدیر کنترل کیفی یکی از شرکتای قویو و بزرگ تولید قطعات ساپکوی ایرانخودرو هستم و فقط خواهش اینه که پولتونو با خرید محصولات ایرانخودرو تو سطل اشغال نریزید برای نمونه دارن قطعاتو با پایه مواد اولیه NBR تولید میکنن که چینیا برای تولید سیفون دستشویی از این گروه مواد استفاده میکنن تنها فقط در مدت زمان ۱ساعت در طول سال از مواد بسیار متوسط EPDM استفاده میشود ان هم در زمان ممیزی بازرسانه ساپکو من خودم خودروی چینی x22 دارم خیلی بهتر از دنا و خانواده دنا

رضا
مهمان

قصد تایید ایران خودرو رو ندارم ولی شما کاملا داری دروغ میگی اصلا چنین چیزی که میگی نیست من خودم ۱۴ سال تو بهترین شرکت قطعه سازی کار کردم که برای خودرو سازهای داخلی و حتی خارجی تولید می کرد مواد مصرفی تولیدی کاملا استاندارد بود البته عرض کنم که بعضی شرکتهای زیر زمینی و درپیتی هستند که قطعات بنجل تولید می کنند که اونا اکثرا توی لوازم یدکی فروشیهای شهر توزیع میشه و به هیچ عنوان وارد خط تولید نمیشه.

امیر
مهمان

عزیزم من فکر میکنم چاه تخلیه کنی داری.

Erfan_Nemati
عضو سایت

قیمتش خیلی کمه
احتمالاً نباید بیشتر از این باشه

جواد
مهمان

خدمات پس از فروش ایران خودرو افتضا ا ا حه.تمام

احسان
مهمان

سلام
واقعا کسی بخواد ۹۰ تومن بده سمند آپدیت شده سوار بشه با خدمات پس از فروش عالیه ایرانخودرو
بهتره بره سراغ بسترن b50f ,b30 و از گیربکس ژاپنی خوب و موتور خوب و از همه مهم تر یک شرکت خوب بهمن موتور که رسیدگی میکنن
ن ایرانخودرو بجای رفع مشکل ماشین دوتا مشکل هم اضافه میکنن

رضا محمدی
مهمان

دقیقا.
آدم ۹۰میلیون پول بده سوار سمند بشه!!!
به قول معروف میگن:خر همون خره فقط پالونش عوض شده.

مجید
مهمان

داداش کجایی که الان شده ۵۲۰ تومن

مهدی
مهمان

البته که بسترن ماشین بهتریه اماگیربکس ژاپنی نیست گیربکس b30پانچ بلژیکه