افزایش حداقل قیمت خودروهای وارداتی به بالای ۲۰۰ میلیون تومان

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
افزایش حداقل قیمت خودروهای وارداتی به بالای 200 میلیون تومان

در وضعیتی که رکود همانطور میهمان بازار خودرو ایران است، قیمت‌ها همچنان بالا می‌روند و کسی نمی‌داند آخر این داستان گرانی کجاست. طبق اخبار رسیده از بازار، رکود و کاهش تقاضا یقه نمایشگاه‌داران خودرو را گرفته، با این حال میل بالا رفتن قیمت رو به پایان نیست.

اگر چه جهش قیمتی در بازار اتومبیل‌های داخلی هم مشاهده می‌شود، با این حال شیوه افزایش قیمت در بازار وارداتی‌ها، مرزهای گرانی را یک به یک درمی‌نوردد و کسی را یارای مقابله با آن نیست. وضعیت به طوری است که به‌نظر می‌رسد کف قیمت در این بازار به بالای ۲۰۰ میلیون تومان رسیده و تقریباً دیگر نمی‌توان اتومبیلی خارجی و وارداتی را با قیمتی زیر این مبلغ خریداری کرد.

اینطور که نمایشگاه‌داران اتومبیل تهران عنوان می‌کنند، هم اکنون قیمت‌هایی نجومی در بازار خودروهای وارداتی از طرف فروشندگان مطرح می‌شود و از همین رو میل و البته توان مالی چندانی برای خرید وجود ندارد. بر این پایه، در حال حاضر کیا سورنتو با قیمتی برابر با ۳۹۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این مساله نشان می‌دهد خودرو موردنظر چیزی نزدیک به ۱۵ میلیون تومان دیگر افزایش قیمت داشته است. از طرف دیگر، کیا سراتو هم بالاخره از مرز ۲۰۰ میلیون تومان عبور کرد تا رکوردی تازه‌ای را در قیمت خود تجربه کند.

این خودرو که نزدیک به ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، هم اکنون ۲۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. فعالان بازار همینطور از استمرار افزایش قیمت کیا اپتیما خبر می‌دهند. به گفته آنها، اپتیما با عبور از محدوده ۳۰۰ میلیون تومانی، هم اکنون قیمتی برابر با ۳۱۰ میلیون تومان دارد. با این حساب، اتومبیل موردنظر چیزی نزدیک به ۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است.

ولی در میان محصولات هیوندایی هم افزایش قیمت‌هایی چند ده میلیون تومانی به چشم می‌آید و در این میان، سانتافه در مدل فول، بیشترین جهش را داشته است. به گفته فعالان بازار، این خودرو با افزایش قیمتی نزدیک به ۴۰ میلیون تومانی، در حال حاضر با ۳۷۵ میلیون تومان قابل خرید است. از طرف دیگر، مدل هیبریدی و ۲۰۱۸ سوناتا هم که افزایش قیمت داشته، در حال حاضر ۲۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که مدل ۲۰۱۷ این خودرو را شاید بتوان با قیمتی نزدیک به ۲۶۵ میلیون تومان خرید. فعالان بازار ولی در باره هیوندایی توسان هم از افزایش قیمت ۱۵ میلیون تومانی این محصول خبر می‌دهند.

بر این پایه، توسان در حال حاضر قیمتی مساوی با ۲۸۵ میلیون تومان دارد. از بازار هیوندایی النترا هم خبر می‌رسد خودرو موردنظر با افزایش قیمتی بیش از ۱۰ میلیون تومان، حالا ۲۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در میان دیگر اتومبیل‌های وارداتی، تویوتا کمری هیبریدی هم از بالا رفتن قیمت در امان نبوده و با توجه به جهش ۱۵ میلیون تومانی‌اش، هم اکنون ۲۹۰ میلیون تومان قیمت دارد. نیسان جوک هم که نزدیک به ۲۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر با ۲۲۵ میلیون تومان قابل خرید است.

ولی در بازار اتومبیل‌های فولکس واگن هم افزایش قیمتی هنگفت رخ داده است. بر این پایه، مدل تیگوان این اتومبیل که در بدو ورود به ایران، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان به متقاضیان فروخته شد، حالا نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. همینطور برای خرید فولکس پاسات هم که از افزایش قیمت بی‌تأثیر نبوده، باید نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرد.

افزایش قیمت در رکود

در بازار اتومبیل‌های داخلی هم با وجود رکود سنگین، همچنان سیر صعودی قیمت ادامه دارد، اگر چه البته افزایش قیمت‌ها همه‌گیر نبوده و بیشتر شامل خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان که قیمت‌گذاریشان آزاد است، می‌شود. بنا به گفته فعالان بازار، هم اکنون در میان محصولات ایران خودرو، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ قیمتی برابر با ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این مساله از ثبات قیمت اتومبیل موردنظر حکایت می‌کند. پژو ۲۰۷ اتومات هم که تغییر قیمتی نداشته، در حال حاضر با همان قیمت ۶۳ میلیون تومان قبلی خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که تندر-۹۰ ها این هفته را هم با افزایش قیمت به انتها رسانده و گران‌تر شده‌اند.

بر این پایه، تندر مدل E 2 پارس خودرو قیمتی مساوی با ۴۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که نشان می‌دهد اتومبیل موردنظر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است. پارس‌تندر هم که یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته، در حال حاضر با قیمتی نزدیک به ۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قابل خرید است.

از بازار تندر اتومات هم خبر می‌رسد که این اتومبیل سه میلیون تومان افزایش قیمت داشته؛ از این رو در حال حاضر محصولی ۵۶ میلیون تومانی به حساب می‌آید. در میان دیگر اتومبیل‌های داخلی، ساندرو استپ وی همینطور در مسیر گرانی می‌رود، به طوری که این هفته هم بیش از سه میلیون تومان افزایش قیمت داشت. بنا به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید ساندرو استپ وی اتومات باید ۷۳ میلیون تومان هزینه کرد. نمایشگاه‌داران اتومبیل تهران اما در مورد رانا هم از افزایش قیمت آن صحبت به میان می‌آورند.

به گفته آنها، این خودرو هم اکنون ۳۶ میلیون تومان قیمت دارد و این یعنی نزدیک به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به قیمت اتومبیل موردنظر اضافه شده است. دیگر اتومبیل داخلی یعنی سمند مدل EF7 اما تثبیت قیمت داشته و در حال حاضر با ۳۶ میلیون تومان قابل خرید است. فعالان بازار در مورد دنا پلاس هم عنوان می‌کنند که این محصول طول هفته جاری هم افزایش قیمت داشته است. بر این پایه، اتومبیل موردنظر با توجه به بالا رفتن قیمت بیش از چهار میلیون تومان، هم اکنون ۵۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

نمایشگاه‌داران خودرو تهران در مورد تیبا ۲ از تثبیت قیمت این خودرو می‌گویند. به گفته آنها، این اتومبیل تغییر قیمت چندانی نداشته و فعلاً با همان قیمت ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خود خرید و فروش می‌شود. همینطور از بازار ساینا هم خبر می‌رسد که این خودرو ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و این به آن معناست که اتومبیل موردنظر تغییر قیمت چندانی را تجربه نکرده است.

در خانواده پراید هم مدل ۱۳۱ تثبیت قیمت داشته و هم اکنون ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. همینطور سراتو هم در مدل اتومات و آپشنال خود قیمتی مساوی با ۱۱۶ میلیون تومان دارد و این نشان می‌دهد اتومبیل موردنظر تغییر قیمت چندانی طی هفته جاری نداشته است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

5 دیدگاه ها برای "افزایش حداقل قیمت خودروهای وارداتی به بالای ۲۰۰ میلیون تومان"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
حسین
مهمان

مملکت هر کی به هر کیه .کلا همه چیمون تعطیله .هر کس هر کاری دلش بخواد میکنه.

سعید
مهمان

ادمین عزیز زوم فور کار یادمه شما خبری گذاشتید که قرار بود حداقل تعرفه ی هایبریدی ها تغییر کنه و پایین بیاد . اون به کجا رسید؟؟

میلاد
مهمان

یعنی همین c3 که تازگیا برا فروش گذاشتن و میگفتن احتمالا قیمتش۱۲۰ ۱۳۰تومنه هم ممکنه بره نزدیک۲۰۰؟

محمد
مهمان

وطنم پارهی تنم
چند روز دیگه پراید رو باید ۳۰میلیون بخریم

کیهان
مهمان

اینجا کلا رقابت معنا نداره.تعرفه واردات میکنن خداد درصد که مردم مجبور بشن ایرانی اشغال بخرن.تلگرام فیلتر میکنن تا ملت پیام رسان داخلی استفاده کنه.ممنون بابت حقوق شهروندی