آئودی هزینه‌های خود را کاهش می‌دهد

دوشنبه 8 بهمن 97 ساعت 09:49
آئودی هزینه‌های خود را کاهش می‌دهد

کمپانی خودروسازی آئودی که یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن آلمان به شمار می‌رود، اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی هزینه‌های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

به نظر می‌رسد که کمپانی‌های خودروسازی گوناگونی در سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند که در جهت تمرکز بر روی توسعه خط تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی، به کاهش هزینه‌های مازاد و گزاف خود بپردازند و این بدان معناست که برآوردهای انجام پذیرفته در خصوص کاهش نرخ رشد اقتصاد جهانی و افزایش بحران‌های اقتصادی باعث شده که خودروسازان پیش بینی‌های خود مبنی بر فروش خودروهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

اکنون اخیراً کمپانی آئودی به‌عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن، اعلام کرده است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۵ میلیارد یورو معادل ۱۷ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد تا بتواند به طور هم زمان بر روی توسعه خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی سرمایه گذاری کند.

این در حالیست که پیش‌تر جنرال موتورز هم به همین منظور یکی از مهم‌ترین و بزرگترین کارخانه‌های خود در کانادا را تعطیل و متوقف کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن که نزدیک به سه سال پیش با رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت دست و پنجه نرم می‌کرد، اکنون توجه خاص و ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های لازم و همچنین خط تولید خودروهای برقی و الکتریکی نشان داده است پس به نظر می‌رسد زیرمجموعه‌های آن هم قصد دارند در همین راستا حرکت کرده و به پیش بروند.

الکساندر سیتز، مدیر ارشد مالی کمپانی آئودی اخیراً در پاسخی به گزارشگر مجله Manager Magazin گفت که این تصمیم در عرض مدت پنج سال آینده باعث خواهد شد که سه درصد از فرصت‌های شغلی معادل ۱۴ هزار نفر از کارکنان و کارگران این خودروساز بزرگ از بین برود.

خیلی از کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تلاش برای توسعه خودروهای برقی و الکتریکی یک انقلاب صنعتی بزرگ دیگر در عرصه خودروسازی به شمار می‌رود که باعث شده است تغییر و تحولات عظیمی در این حوزه به وجود بیاید و در کنار همه مزایای گوناگونی که دارد، می‌تواند این خودروسازان را در ابتدا با ضرر و زیان‌های بزرگی رو به رو سازد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar