آغاز تولید تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ در اتریش

بروزرسانی در: پنج شنبه 29 اسفند 98 ساعت 13:32
آغاز تولید تویوتا سوپرا 2020 در اتریش

خبری خوب برای هواداران تویوتا سوپرا! نخستین نمونه تولیدی تویوتا سوپرا ۲۰۲۰ بالاخره از خط تولید مگنا اشتایر در شهر گراتز کشور اتریش بیرون آمد. اوایل سال جاری بود که این خودروی خاص در یک حراج کم سابقه شرکت برت جکسون در اسکاتزدیل به قیمت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار به یک مشتری که نامش فاش نشده است فروخته شد.

این مدل خاص به رینگ‌های مشکی مات، قاب آینه‌های قرمز، کابین قرمز و تزئینات فیبر کربنی داخل کابین مجهز شده است. بسیاری از جزئیات جدید را روی نسخه لانچ ادیشن سوپرا خواهیم دید، ولی روی این مدل قطعاً خبری از رنگ بدنه خاکستری مات یا رنگ بدنه خاص Signature آکیو تویودا، مدیرعامل شرکت تویوتا نخواهد بود.

آغاز تولید تویوتا سوپرا 2020 در اتریش

نسل جدید تویوتا سوپرا به یک موتور شش سیلندر خطی ۳ لیتری توربو زیر کاپوت خود مجهز می‌باشد. سوپرا که خروجی‌های پیشرانه‌اش را به کمک یک گیربکس اتومات هشت دنده به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند، ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل جدید نخستین خودرویی است که بعد از ۲۱ سال دوباره با نشان سوپرا قرار است وارد بازار آمریکا شود. جالب است بدانید بسیاری از بخش‌های فنی این خودرو با بی ام و Z4 مشترک می‌باشد. هر دو خودرو به صورت مشترک و روی یک پلت فرم طراحی و ساخته شده‌اند.

شرکت ژاپنی تویوتا زمستان سال پیش بود که جزئیات قیمت گذاری این خودرو برای بازار آمریکا را اعلام کرده بود. مدل‌های لانچ ادیشن که در تعداد ۱۵۰۰ دستگاه در بازار آمریکا ارائه خواهند شد، قیمت پایه‌ای برابر با حدوداً ۵۶ هزار دلار دارند. قیمت مدل پایه این خودرو از ۵۱ هزار دلار شروع می‌شود.

اکنون که خط تولید سوپرای جدید در اتریش شروع به کار کرده است، به زودی می‌توان انتظار آغاز فروش آن را داشت. انتظار می‌رود نسل جدید تویوتا سوپرای افسانه‌ای از تابستان امسال وارد نمایندگی‌های تویوتا در ایالات متحده آمریکا شود.

منبع ترجمه: موتور ترند

خودروهای ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar