آیا ترامپ خودروسازان آلمانی را از آمریکا بیرون می‌کند؟

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
آیا ترامپ خودروسازان آلمانی را از آمریکا بیرون می‌کند؟

وضع تعرفه‌های تازه تجاری علیه خودروسازان اروپایی باعث شده تا موقعیت تعدادی از برندهای آلمانی که سهم بازار نسبتاً بزرگی در این کشور دارند با خطر جدی رو به رو شود. این بین کمپانی بی.ام.و که بیشترین میزان صادرات خودرو را به آمریکا دارد به نظر از مهم‌ترین قربانیان جنگ تجاری تازه دونالد ترامپ است که در صورت اعمال، به شدت سهم بازار خودروساز باواریایی را کاهش خواهد داد.

این خبر که از طرف یک مجله آلمانی افشا شده گویا اولین بار از زبان دونالد ترامپ طول سفر امانوئل مکرون به آمریکا شنیده شده است. آلمان که در سال ۲۰۱۷ بیش از ۶۷۵ هزار دستگاه خودرو از خاک خود به آمریکا صادر نموده است، شاید با توجه به وضع تعرفه‌های تجاری قسمت خودرو به دست رییس‌جمهور آمریکا، مهم‌ترین بازنده این مساله خواهد بود که مستقیماً بیش از ۵۰ میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

ترامپ رییس جمهور آمریکا که بتازگی در توئیتی واردات گسترده خودروهای آلمانی را بد و وحشتناک توصیف کرده بود از توقف قریب الوقوع این فرایند خبر داده است. البته خیلی از تحلیلگران اقتصادی امکان ممنوعیت کامل صادرات خودروهای آلمانی به آمریکا را در حد صفر می‌دانند. این مسئله از آنجا نشات می‌گیرد که تعدادی از مهمترین خودروهای آلمانی حاضر در بازار آمریکا را در کشورهایی دیگر می‌سازد.

براین مبنا بنز جی کلاس در تاسیسات مگنا اشتیر کشور اتریس و آئودی کیو ۸ برقی ۲۰۱۹ در بلژیک ساخته خواهد شد. در عین حال آلمانی‌های سال قبل بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در خاک امریکا ساخته‌اند که رقم خیلی بزرگی است و حذف آن احتمالاً تبعات بدی برای اقتصاد آمریکا خواهد داشت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "آیا ترامپ خودروسازان آلمانی را از آمریکا بیرون می‌کند؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
Mehrdad
عضو سایت

مرگ بر ترامپ
درود بر آلمان و آلمانی