آیا هیوندای شاسی بلند جدیدی می‌خواهد بسازد؟

شنبه 17 فروردین 98 ساعت 12:17
آیا هیوندای شاسی بلند جدیدی می‌خواهد بسازد؟

شرکت هیوندای اخیراً حق تجاری نام پاویس را برای خود ثبت کرده است. البته، به جای ثبت این برند در بازارهای بزرگ خودرویی مانند آمریکا یا اروپا، این شرکت کره‌ای نام پاویس را در کشور نیوزیلند به نام خود ثبت کرده است. این خبر نخستین بار توسط وب سایت اتوگاید منتشر شده بود.

در پرونده ارائه شده از سوی هیوندای برای ثبت این نام تجاری آمده که اسم پاویس برای «اتومبیل‌ها، ون‌ها، تراک ها، اتوبوس‌ها یا خودروهای الکتریکی» قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. ظاهراً شرکت هیوندای سه روز پیش درخواست خود را به اداره ثبت برندها و مالکیت معنوی نیوزیلند ارائه کرده است. در وب سایت اداره ثبت برندها و مالکیت معنوی نیوزیلند نام پاویس را در حال بررسی نشان می‌دهد و هنوز، هیوندای موفق به ثبت این نام برای خود نشده است.

ما تلاش کردیم تا در وب سایت اداره‌های مذکور ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نام پاویس را بررسی کنیم و ظاهراً، هنوز کسی این نام را برای خود ثبت نکرده است.

پاویس نوعی سپر است که می‌تواند از کل بدن محافظت کند. در زمان‌های گذشته، کماندارها این سپر را با خود حمل می‌کردند، آن‌ها با قرار دادن پاویس در مقابل خود، پشت آن به راحتی می‌توانستند تیرهای خود را داخل کمان بگذارند.

استفاده از این اسم روی یک خودرو حس و حال ایمنی و امنیت بالا را به آدم می‌دهد و به همین دلیل، احساس می‌کنیم کاملاً مناسب یک مدل شاسی بلند یا پیکاپ هست.

مانند همیشه و تمامی ثبت برندهایی که معمولاً خودروسازها انجام می‌دهند، هیچ تضمینی وجود ندارد که خودرویی با این نام، چه در قالب یک مدل کانسپت یا تولیدی پا به عرصه وجود بگذارد. هیوندای شاید ایده طراحی چنین خودرویی به ذهنش رسیده و خواسته با ثبت برند، امکان ثبت آن را از خودروسازهای دیگر سلب نماید.

حداقل در ایالات متحده آمریکا، به سختی می‌تواند حدس زد که هیوندای روی چه مدلی از نام پاویس می‌خواهد استفاده کند. هیوندای هم اکنون مجموعه‌ای کامل از انواع کراس اورها، از ونیو کوچک گرفته تا پالیسید فول سایز را در خانواده محصولات خود دارد. شرکت کره‌ای هیوندای همچنین یک پیکاپ جدید در دست طراحی دارد، ولی به نظر می‌رسد این خودرو همان نام سانتاکروز مدل کانسپت را حفظ خواهد کرد. این نام هماهنگی خوبی نیز با دیگر مدل‌های شرکت مانند سانتافه و توسان دارد.

منبع ترجمه: motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar