اتحاد و همکاری کمپانی‌های ژاپنی برای تولید باتری موتورسیکلت

شنبه 17 فروردین 98 ساعت 18:09
اتحاد و همکاری کمپانی‌های ژاپنی برای تولید باتری موتورسیکلت

کمپانی‌های ژاپنی هوندا، کاواساکی، سوزوکی و یاماها از اتحاد و همکاری خود برای تولید باتری‌های استاندارد قابل تعویض به منظور استفاده در موتورسیکلت‌های برقی خبر داده‌اند.

با افزایش استقبال از خودروها و موتورسیکلت‌های برقی، تلاش سازندگان این نوع وسایل نقلیه برای تولید محصولات مجهز به باتری‌های قدرتمند که با یک بار شارژ بتوانند مسافت قابل توجهی را طی کنند، افزایش یافته است.

پیش از این شماری از کمپانی‌های اروپایی سازنده موتورسیکلت‌های برقی از اجرای ابتکار عمل مشابهی خبر داده بودند و اکنون ژاپنی‌ها هم قصد دارند در همین مسیر قدم بردارند.

در طول یک دهه آتی استفاده از خودروهای مصرف کننده سوخت‌های فسیلی در بعضی کشورهای اروپایی ممنوع خواهد شد و از همین رو ارتقای تکنولوژی مورد استفاده در خودروهای برقی مورد توجه جدی قرار گرفته است. در عین حال مشکل اصلی که موجب عدم اقبال به موتورسیکلت‌های برقی شده آن است که باتری‌های آنها خیلی گران قیمت بوده و با یک بار شارژ هم قادر به پیمودن مسافت زیادی نیست. از همین رو خرید موتورسیکلت‌های بنزین سوز کماکان گزینه‌ای مطلوب‌تر است.

وجود استانداردهای گوناگون هم ایجاد ایستگاه‌های شارژ موتورسیکلت‌های برقی که برای خریداران انواع این محصولات یاد شده قابل استفاده باشد، دشوار کرده و لذا همکاری ژاپنی‌ها نویدبخش برطرف شدن خیلی از چالش‌های موجود در این زمینه است. هنوز معلوم نیست محصولات مبتنی بر نتایج این همکاری چه زمانی به بازار می‌آید، ولی چهار شرکت یاد شده گفته‌اند که قدرت پیشرانه آنها به اندازه پیشرانه‌های ۱۲۵ سی سی بنزین سوز موجود در بازار خواهد بود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar