احتمال هیبریدی شدن مدل آتی بوگاتی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
احتمال هیبریدی شدن مدل آتی بوگاتی

با رونمایی از ویرون در ۱۳ سال پیش، بوگاتی ابرخودرویی واقعاً خاص را به جهانیان نشان داد. مدلی که سریع‌ترین خودروی جاده‌ای تاریخ بود و در عین حال، سواری فوق العاده نرم و راحتی داشت.

تقریباً همه می‌دانند که نسخه سوپراسپرت آن رکورد حداکثر سرعت مدل‌های تولیدی را با ۴۳۱.۰۷۲ کیلومتر شکست و نسخه گرند اسپرت ویتس رودستر آن سریع‌ترین مدل کانورتیبل دنیا لقب گرفت.

ساخت یک ابرخودروی قدرتمندتر دیگر بعد از ویرون چالش فوق العاده بزرگی برای بوگاتی بود. ولی بوگاتی به خوبی توانست با ساخت شیرون از پس آن بربیاید، ابرخودروی جدیدی که سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه ژنو رونمایی شد. قبلاً پیش نمایشی از آن را در قالب کانسپت بوگاتی ویژن گرن تروریسمو دیده بودیم. شیرون از همان پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر ۸ لیتری با ۴ توربو ویرون استفاده می‌کرد. البته این پیشرانه در مقایسه با ویرون بسیار بهتر شده بود و ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد.

بوگاتی دیوو

پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل مهندسی شگفت انگیزی دارد، ولی طبق ادعای استفان وینکلمن، مدیرعامل بوگاتی آخرین پیشرانه ۱۶ سیلندر بوگاتی می‌باشد و در مدل‌های آتی این شرکت خبری از موتور ۱۶ سیلندر نخواهد بود. وی این موضوع را در مصحابه با کار ادوایس گفته است. در بخشی از مصاحبه وینکلمن می‌گوید: "این یک موتور فوق العاده است و ما می دانیم که مشتریان ما علاقه بسیار زیادی به آن دارند، همه دوست دارند که این موتور همیشه در محصولات ما حضور داشته باشد و ما همچنان به توسعه آن ادامه دهیم. ولی شما اگر می‌خواهید با تکنولوژی‌های روز خود را همگام نگه دارید، انتخاب زمان مناسب برای تغییر اهمیت بسیاری دارد."

بوگاتی دیوو

از این رو، بوگاتی بعدی به احتمال زیاد تعداد سیلندر کمتری خواهد داشت و ظاهراً از تکنولوژی‌های الکتریکی سازی استفاده خواهد کرد. این بدین معنی نیست که ابرخودروی بعدی آن‌ها در مقایسه با شیرون ضعیف‌تر است. یک نگرانی بزرگ در مورد وزن باتری‌هاست که البته کاهش وزن پیشرانه به دلیل کاهش تعداد سیلندرها می‌تواند آن را جبران کند.

موتور ۱۶ سیلندر W شکل فعلی البته به همین زودی‌ها فراموش نخواهد شد و احتمالاً بوگاتی با رونمایی یک نسخه ویژه و با سروصدای زیاد از آن خداحافظی خواهد کرد. در آینده نزدیک، منتظر رونمایی یک نسخه قوی‌تر از شیرون یا حتی دیوو باشید! قطعاً با این نسخه بوگاتی نیم نگاهی هم به شکستن رکورد حداکثر سرعت جدید خواهد داشت.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar