ادغام احتمالی کمپانی‌های رنو، نیسان و میتسوبیشی از سال ۲۰۲۰

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
ادغام احتمالی کمپانی‌های رنو، نیسان و میتسوبیشی از سال 2020

کارلوس گوسن، مدیر هر دو کمپانی رنو و نیسان گفت که ادغام رسمی این دو برند تا سال ۲۰۲۰ رخ نخواهد داد. این مدیر برزیلی در کنفرانس بلومبرگ گفته است این اتحادیه که شامل میتسوبیشی هم می‌شود، در حال گشتن و بررسی مسیرهای گوناگون برای ادامه همکاری و گسترش فعالیت‌های تجاری است.

رنو ۴۳.۴ درصد از سهام نیسان را کنترل می‌کند و نیسان هم ۱۵ درصد از سهام رنو را در دست دارد. در چند ماه گذشته، شایعه شده بود که این دو کمپانی در پی گسترش همکاری‌ها و حتی در حال بررسی یک ادغام کلی هستند ولی گوسن در کنفرانس ذکرشده، در جواب به این پرسش که آیا در یک یا دو سال پیش رو، شاهد چنین ادغامی خواهیم بود یا خیر، گفت: بعید می‌دانم.

اینطور که به نظر می‌رسد، با توجه به جایگاه ارشد گوسن در هر دو کمپانی، او است که تصمیم گیرنده نهایی در مورد ادغام یا گسترش همکاری‌های این دو برند است. در صورت ادغام شدن، سهام‌داران هر دو کمپانی صاحب سهام معادل با ارزش سهام قبلی خود در کارخانه جدید خواهند شد.

گفته شده که در صورت ادغام احتمالی در سال ۲۰۲۰، یک دفتر مرکزی در ژاپن و دفتر دیگری در فرانسه تشکیل خواهد شد و احتمال وجود یک دفتر مستقل در انگلستان یا هلند نیز وجود دارد.

البته حتی با وجود تأیید نهایی گوسن هم، ادغام این دو کمپانی کار آسانی نخواهد بود چون چنین معامله‌ای باید به تأیید هر دو دولت ژاپن و فرانسه هم برسد. گفته شده دولت فرانسه که ۱۵ درصد از سهام رنو را در دست دارد، از احتمال وجود چنین معامله‌ای خشنود نیست و نمی‌خواهد تأثیر و نفوذ خود را روی برند خودروسازی فرانسوی از دست دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar