استارت فروش اولین خودروهای تولیدی تسلا در چین

یکشنبه 27 آبان 97 ساعت 12:22
استارت فروش اولین خودروهای تولیدی تسلا در چین

کمپانی آمریکایی تسلا موتورز علی رغم جنگ تجاری چین با آمریکا، ثبت سفارش اولین خودروی تولیدی در کارخانه خود در چین را کلید زد.

با توجه به افزایش روزافزون استقبال از خودروهای برقی و الکتریکی در دنیا، کمپانی‌های زیادی در پی توسعه، طراحی و تولید این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست هستند تا بتوانند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند.

بر اساس گزارش وب سایت  Business Insider، کمپانی تسلاموتورز که یکی از بزرگترین و اولین خودروسازانی است که تصمیم گرفت تولید خودروهای مدرن و قدرتمند اکتریکی را به مرحله اجرایی و عملی برساند و از یک محصولی که تنها در نمایشگاههای فناوری و خودرو از آن رونمایی می‌شد، خارج شود.

در اوایل سال جاری میلادی بود که تسلاموتورز با مقامات شانگهای به توافقی در مورد احداث و راه اندازی یک کارخانه اختصاصی تولید خودروهای تسلا دست یافتند که این اولین کارخانه این خودروساز خارج از خاک ایالات متحده آمریکا بود. این کمپانی بزرگ و جاه طلب با یک سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری کارخانه گیگافاکتوری خود را در چین راه اندازی کرد و اکنون به نظر می‌رسد که می‌خواهد اولین خودروهای تولیدی خود را در این کارخانه جدید از متقاضیان چینی سفارش بگیرد.

متقاضیان چینی و طرفداران وسائل برقی در این کشور قادر خواهند بود از این پس با سفارش و ثبت نام خودروی تسلا مدل ۳ و با پرداخت سپرده‌ای به میزان ۱۱۵۳ دلار معدل ۸ هزار یوآن برای خرید محصول موردنظر خود اقدام کنند.

به گفته این خودروساز، اولین خودروهای تسلا مدل ۳ تولید شده در چین در ماه مارس یا آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی به دست متقاضیان خواهد رسید.

از آنجایی که چین بزرگترین بازار مصرف کنندگان در جهان را داراست، پس خیلی از کمپانی‌های بزرگ در دنیا به ویژه خودروسازان و غول‌های فناوری آمریکایی و اروپایی اقدام به احداث کارخانه‌های اختصاصی در خاک این کشور پهناور کرده‌اند تا بتوانند محصولات خود را با هزینه کمتری به تولید برسانند.

سهام تسلاموتورز با اعلام این خبر با افزایش ۱.۶ درصدی به ۳۵۳.۳۹ دلار رسید.

گفته می‌شود سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودروی تسلا مدل ۳ و مدل Y در کارخانه گیگافاکتوری در شانگهای به مرحله تولید و عرضه برسد.

چین پیشتر اعلام کرده بود که طبق برنامه‌های دقیق و مدون، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمامی خودروهای تولیدی و مصرفی در این کشور به طور کامل و صد در صد به خودروهای برقی و الکتریکی تبدیل کند.

خیلی از کشورهای دنیا قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای الکتریکی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های زیادی مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar