مهم ترین استراتژی پورشه: الکتریکی شدن نیمی از خودروها

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
مهم ترین استراتژی پورشه: الکتریکی شدن نیمی از خودروها

مدیرعامل پورشه اعلام کرده این برند می‌خواهد سریع‌ترین خودروساز آلمانی باشد که به خودروهای الکتریکی سوئیچ می‌کند.
ظاهراً اولیور بلوم در مصاحبه با مجله آلمانی Manager گفته که تا سال ۲۰۲۳ نیمی از خودروهای فروخته شده پورشه می‌توانند الکتریکی باشند.

بخشی از این خودروهای الکتریکی فروخته شده به نسخه تولیدی کانسپت میژن E مربوط خواهند شد. این خودرو که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد ظاهراً به شاخصه‌های مدل مفهومی وفادار خواهد ماند و محدوده حرکتی الکتریکی آن ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. علاوه بر این، بلوم گفته که پورشه تلاش دارد زمان شارژ دوباره ۱۵ دقیقه‌ای مدل مفهومی را وارد مدل تولیدی کند.

در ادامه تولید میژن E، پورشه می‌تواند کراس اووری الکتریکی با استایل کوپه مانند عرضه کند. این کراس اوور ظاهراً یک یا دو سال پس از میژن E معرفی خواهد شد.
بلوم همچنین گفته که نسل بعدی شاسی‌بلند ماکان در سال ۲۰۲۲ تولید خواهد شد. هنوز جزئیات زیادی از این خودرو منتشر نشده اما مدیر ارشد پورشه گفته که شاید این خودرو منحصراً با قوای محرکه الکتریکی نیز عرضه شود. این می‌تواند یک تغییر قابل‌توجه محسوب شود و اگر فروش ماکان نسبتاً پایدار باقی بماند (فروش سالانه ۹۵ هزار دستگاهی) به پورشه اجازه می‌دهد تا به هدف فروش ۵۰ درصدی محصولات الکتریکی دست یابد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar