انتشار جزئیات بیشتر در مورد سومین مدل شرکت ریویان

بروزرسانی در: چهارشنبه 14 آذر 97 ساعت 17:18
انتشار جزئیات بیشتر در مورد سومین مدل شرکت ریویان

سومین مدل شرکت سازنده خودروهای الکتریکی ریویان ظاهراً یک خودروی پرفورمنس به سبک مدل‌های رالی خواهد بود.

آر جی اسکارینگ، مؤسس و مدیرعامل ریویان در حاشیه نمایشگاه لس آنجلس و در مصاحبه‌ای با اتوکار گفته که این مدل از نظر پرفورمنس و عملکرد فنی، در مقایسه با شاسی بلند R1S و پیکاپ تراک R1T بسیار بهتر می‌باشد.

وی در این مورد می‌گوید: «خودروی سوم طول بین دو محوری در مقایسه با مدل شاسی بلند دارد و در واقع برداشت ریویان از یک خودروی رالی با ارتفاعی زیاد از سطح زمین است.»

انتشار جزئیات بیشتر در مورد سومین مدل شرکت ریویان

وی در ادامه صحبت‌های خود گفته که تمام خودروهای آن‌ها ترکیبی از پرفورمنس خوب آفرود و جاده‌های معمولی هستند و داخل کابین خودرو فضایی بسیار کارآمد در اختیار سرنشین و راننده قرار می‌دهند.

ریویان حضور در بازار بریتانیا را هم در برنامه‌های خود دارد و قرار است از سال ۲۰۲۱ نخستین بار محصولات خود را وارد بازار کند. خودروهای شرکت قرار است در یک کارخانه قدیمی میتسوبیشی تولید شوند که هم اکنون طبق نیازهای ریویان در حال بازسازی است و البته، بسیاری از بخش‌ها و ماشین آلات این کارخانه همچنان برای ریویان هم قابل استفاده هستند.

ریویان همچنین حاضر شاسی ماژولار اسکیت برد خود را در صورتی که محصول آن‌ها رقیبی برای خودروهای شرکت نباشد در اختیار کمپانی‌های خودروسازی دیگر قرار بدهد. اسکارینگ گفته تاکنون چند خودروساز علاقه مندی خود را برای این موضوع اعلام کرده‌اند. در این میان ظاهراً چند شرکت غیر خودروساز دیگر هم هستند که علاقه دارند با یک معماری الکتریکی آماده قدم در دنیای خودرو بگذارند.

انتشار جزئیات بیشتر در مورد سومین مدل شرکت ریویان

روی این شاسی الکتریکی امکان ساخت انواع خودرو، از مدل‌های سواری تا خودروهای ویژه حمل و نقل عمومی وجود دارد. اسکارینگ می‌گوید: «روی این پلت فرم شما می‌توانید تراک R1T با ۸۰۰ اسب بخار قدرت، یک ون توزیع کالا یا یک مینی بوس حتی بسازید.» همین موضوع است که می‌تواند شرکت‌های غیر خودرویی مانند فعالان عرصه خرده فروشی را برای ساخت خودروهای توزیع بار خود ترغیب کند.

جذابیت آن برای خودروسازها این است که ساخت پلت فرم‌های جدید بسیار گران قیمت است و وقتی شرکتی مانند ریویان یک پلت فرم آماده و انعطاف پذیر دارد و آن‌ها می‌توانند روی این پلت فرم خودروهای مورد نظر خود را تولید کنند، چه نیازی به طراحی و توسعه پلت فرم وجود دارد.

انتشار جزئیات بیشتر در مورد سومین مدل شرکت ریویان

از این رو، ریویان قصد دارد محصولات برند خود را در تیراژ کم وارد بازار کند. این تصمیم علاوه بر کاهش دردسرهای تولید در تیراژ بالا، جذابیت برند در بازار را هم افزایش خواهد داد.

ریویان در حال آماده شدن برای وارد کردن محصولات خود به بازارهای مختلف جهانی است. اسکارینگ در این باره گفته: «کالیفرنیا به خودی خود بازار بزرگی است. ولی ما قصد حضور در اروپا، آمریکای شمالی، چین، بریتانیا، استرالیا و آفریقای جنوبی را هم داریم. طی ۲۴ ساعت درخواست‌های زیادی از همه جای دنیا داشته‌ایم.»

ریویان می‌خواهد به طور مستقیم خودروهای خود را به مشتریان بفروشد، ولی در صورت لزوم امکان استفاده از شبکه نمایندگی‌های خودروسازهای دیگر هم وجود خواهد داشت.

منبع ترجمه: Autocar

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar