اولین ایستگاه شارژ سیار خودروهای برقی در آلمان

چهارشنبه 12 دی 97 ساعت 15:12
اولین ایستگاه شارژ سیار خودروهای برقی در آلمان

کمپانی خودروسازی فولکس واگن از اولین ایستگاه سیار و متحرک شارژ خودروهای برقی رونمایی کرد که قرار است در آینده‌ای نزدیک در شهرهای گوناگون آلمان نصب و راه اندازی شود.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

فولکس واگن که یکی از کمپانی‌های خودروسازی برتر و فعال در زمینه تولید خودروهای برقی و الکتریکی در جهان به شمار می‌رود، اکنون به نظر می‌رسد که در پی توسعه، نصب و راه اندازی ایستگاههای سیار شارژ وسائل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست است تا در سال آینده میلادی راهی شهرها و خیابان‌های آلمان شود.

امروزه ایستگاه‌های شارژ گوناگونی در کشورهای زیادی از جهان وجود دارند که همگی از نوع ثابت بوده و همچون ایستگاه‌های پمپ بنزین در گوشه وکنار خیابان‌های شهر دیده و یافت می‌شوند. ولی اکنون کمپانی فولکس واگن اخیراً اعلام کرده است که تصمیم گرفته است ایستگاههای شارژ سیار و متحرک را راهی خیابان و شهرهای آلمان کند تا بتواند به گستره وسیع‌تری ازشهروندان امکان بهره مندی از خدمات مربوط به خودروهای برقی و الکتریکی را فراهم بیاورد.

بر اساس گزارش وب سایت CleanTechnica، این خودروساز آلمانی که بزرگترین و بیشترین سهم از بازار فروش خودرو در اروپا را داراست، در نظر دارد که با چنین اقداماتی رسوایی‌های پیشین خود موسوم به رسوای خودروهای دیزلی (دیزل گیت) را از یاد و خاطر مردم و بازارهای جهانی خودرو پاک کرده و خسارات ناشی از این رسوایی‌ها را جبران کند.

به گفته این خودروساز آلمانی، ایستگاه‌های سیار شارژ خودروهای برقی که بتازگی آن‌ها را توسعه داده و از آنها رونمایی کرده است، فقط به مدت ۱۷ دقیقه می‌توانند خودروهای برقی و الکتریکی را شارژ کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar