بررسی اعمال تعرفه واردات خودرو به آمریکا توسط دونالد ترامپ

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
بررسی اعمال تعرفه واردات خودرو به آمریکا توسط دونالد ترامپ

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های اقتصادی آمریکا نوشت که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور در حال بررسی طرحی برای وضع تعرفه بر واردات خودرو است.

رئیس جمهوری آمریکا در نشست‌های گوناگون از وضع تعرفه بر قطعات یدکی خودروها سخن به میان آورده بود. این برنامه هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد و ممکن است با مخالفت جدی بعضی گروه‌های سودبر در صنعت خودروسازی به ویژه شرکای خارجی یا فروشندگان خودروهای وارداتی در ایالات متحده رو به رو شود.

وضع تعرفه بر واردات خودرو به تحقیقات طولانی و گزارش وزارت بازرگانی آمریکا نیاز دارد. دو منبع آگاه اعلام کردند که دولت در نظر دارد تا ۲۵ درصد تعرفه بر واردات خودرو وضع کند. دولت هدف از این اقدام را مسائل مربوط به امنیت ملی عنوان کرده است.

انتظار می‌رود که وزارت بازرگانی آمریکا به زودی جزئیاتی در این مورد ارائه دهد.

ترامپ روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته بود: خبرهای خوشی برای خودروسازان بزرگ ما در راه است.

ترامپ با وجود اعتراضات جهانی اعلام کرد که بر واردات فولاد از تعدادی از کشورها به ویژه چین ۲۵ درصد و بر واردات آلومینیوم هم ۱۰ درصد تعرفه اعمال کند.

اتحادیه اروپا و چین مخالفان اصلی این تعرفه‌ها هستند. اتحادیه اروپا تا نخست ژوئن (یازدهم خرداد) از این تعرفه‌ها معاف شده است. همینطور به دنبال واکنش‌های تند دولت چین به تصمیم آمریکا مبنی بر وضع تعرفه‌های تازه این کشور بر بیش از یکهزار و سیصد محصول وارداتی از چین، واشنگتن این تعرفه‌ها را تعلیق کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar