بررسی یک شایعه: آیا بی ام و X8 نسل G09 وارد بازار می‌شود؟

جمعه 16 آذر 97 ساعت 17:25
بررسی یک شایعه: آیا بی ام و X8 نسل G09 وارد بازار می‌شود؟

امسال واقعاً سالی فوق العاده برای خانواده X بی ام و بود، به گونه‌ای که آلمان‌ها سال ۲۰۱۸ را «سال X» نامیده‌اند. در این سال مدل‌های جدید بسیاری را این خودروساز آلمانی روانه بازار کرد، ولی سال ۲۰۱۸ با یک شایعه شروع شد که هیچ کسی آن را نمی‌توانست باور کند: بی ام و به فکر طراحی مدل X8 است. زمان گذشت و با نزدیک‌تر شده به زمان روی بی ام و X7، شایعات روز به روز بیشتر می‌شدند. حتی برخی منابع داخل شرکت در مونیخ هم می‌گفتند که بحث‌های زیادی در مورد احتمال طراحی چنین مدلی داخل شرکت وجود دارد.

اکنون شایعات جدیدی در محافل خودرویی آلمان منتشر شده که ایکس ۸ نسل G09 چراغ سبز تولید را گرفته و در سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد. خودرو جدید، البته یک نسخه کوپه از ایکس ۷ نخواهد بود و در واقع یک مدل لوکس‌تر از آن است که شرکت آن را می‌خواهد برای مشتریانی که به دنبال شاسی بلندی فوق العاده لوکس هستند طراحی کند. بعد از رونمایی، این خودروی به احتمال بسیار زیاد از ایکس ۷ گران‌تر خواهد بود و خیلی‌ها ادعا می‌کنند این خودرو ممکن است گران‌ترین خودروی خانواده محصولات بی ام و باشد.

بررسی یک شایعه: آیا بی ام و X8 نسل G09 وارد بازار می‌شود؟

ایکس ۸ جدید روی همان پلت فرم ایکس ۷ قرار است ساخته شود و ظرفیت آن برابر با ۴ نفر خواهد بود. ترکیب صندلی‌های آن مشابه آن چیزی خواهد بود که اکنون در مدل ایکس ۷ می‌توانیم ببینیم. این که خودرو ردیف سوم صندلی هم خواهد داشت یا نه هنوز معلوم نیست، ولی طبق ادعای منابعی داخلی کمپانی، خط سقف آن تفاوت زیادی با ایکس ۷ خواهد داشت و الزاماً شکل طراحی‌اش مشابه مدل‌های کوپه قرار نیست باشد. از این رو، نباید انتظار داشته باشید که این خودرو شبیه به یک ایکس ۶ در اندازه‌ای بزرگ‌تر باشد و شرکت به فکر طراحی مدلی متفاوت‌تر است.

از آن جایی که این خودرو قرار است لوکس‌ترین مدل تاریخ شرکت باشد، این موضوع را طراحان ایکس ۸ در اولویت خود قرار داده‌اند و فضای سرنشین در هر صندلی بسیار زیاد خواهد بود. گزینه‌های موتور ارائه شده به احتمال زیاد شبیه آن چیزی خواهد بود که در ایکس ۷ وجود دارد، ولی بدون شک ما دوست داریم که شرکت یک موتور ۱۲ سیلندر خورجینی هم برای این خودرو ارائه کند. گزینه‌ای شبیه به پیشرانه ۶.۶ لیتری ۶۱۰ اسب بخاری ارائه شده روی M760Li می‌تواند یک انتخاب عالی برای آن باشد. البته احتمال دیدن این پیشرانه زیر کاپوت ایکس ۸ بسیار کم است، ولی بیایید امیدوار باشیم!

منبع ترجمه: BMWBlog

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

1 دیدگاه برای "بررسی یک شایعه: آیا بی ام و X8 نسل G09 وارد بازار می‌شود؟"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
احمدرضامکتوبیان
مهمان

خودور بی ام وX8چه زمانی وارد بازار میشه وانتظارداریم ازیک موتور ۱۴سیلندر و فضای زیادی داشته باشه قیمتش هم از مدلX7کمی گران ترهس. ویک ماشین فول وتمام عیار یاد کرد.