برنامه‌های دایملر برای توسعه خودروهای برقی

چهارشنبه 21 آذر 97 ساعت 10:34
برنامه‌های دایملر برای توسعه خودروهای برقی

کمپانی دایملر روز سه شنبه اعلام کرده که قصد دارد با اختصاص ۲۰ میلیارد یورو به خریداری باتری‌های مخصوص خودروهای برقی بپردازد.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در دنیا عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای الکتریکی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

اکنون کمپانی دایملر مستقر در آلمان که میزبان بزرگترین و برترین صنایع و کمپانی‌های خودروسازی در جهان است، اخیراً اعلام کرده است که به منظور افزایش ظرفیت خط تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی با اختصاص ۲۰ میلیارد یورو معادل ۲۲.۷۵ میلیارد دلار به تأمین باتری‌های مخصوص این گونه خودروها بپردازد.

بر اساس گزارش رویترز، دیتر زیش، مدیر ارشد اجرایی کمپانی خودروسازی دایملر با انتشار بیانیه‌ای یادآوری کرده است که این کمپانی با اختصاص یک سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد یورویی آینده روشنی را برای خود ترسیم خواهد کرد و بدین ترتیب به جریان تولیدکنندگان خودروهای برقی و الکتریکی خواهد پیوست.

این کمپانی همچنین اعلام کرده است که در کنار وسائل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و کامیون‌های برقی قصد دارد تا سال ۲۰۲۲ میلادی، ۱۳۰ مدل خودروی برقی و هیبریدی را معرفی، تولید و عرضه کند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر دنیا به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های زیادی مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور پیشگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (تقریباً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

از برنامه‌های دایملر می‌توان به احداث و راه‌اندازی شش کارخانه خودروسازی برای تولید نسخه‌های الکتریکی از خودروهای جدید و همچنین هشت کارخانه باتری‌سازی مخصوص این وسائل نقلیه اشاره کرد که قرار است در هم در آلمان و هم در کشورهای دیگر مانند تایلند، چین و امریکا ساخته و بهره‌برداری شود.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar