برنامه بوگاتی برای طراحی و ساخت سه نسخه متفاوت از شیرون

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
برنامه بوگاتی برای طراحی و ساخت سه نسخه متفاوت از شیرون

آیا فکر می‌کردید دیوو قرار است قوی‌ترین ابرخودرو ساخته شده مبتنی بر شیرون باشد؟ اگر گزارش جدیدی که در مورد این ابرخودروساز فرانسوی منتشر شده صحت داشته باشد، باید منتظر نسخه‌های بیشتری از شیرون باشیم.

به گزارش مجله اتومبیل، بوگاتی در حال کار روی حداقل یه مدل دیگر مبتنی بر شیرون می‌باشد که آن‌ها قرار است روی بخش‌هایی خاص از پرفورمنس شیرون تمرکز کرده و آن را ارتقا دهند. قطعاً بوگاتی از این کار به فکر جذب مشتریان میلیاردر بیشتر در اقصی نقاط جهان هم هست.

مدل بعدی بوگاتی گفته می‌شود ابرخودرویی می‌باشد که تمرکز بسیار زیادی در مقایسه با دیوو روی کاهش وزن و همچنین آئرودینامیک داشته است. بعد از آن، بوگاتی یک مدل مخصوص پیس به نام شیرون SS را روانه بازار خواهد کرد. نهایتاً یک مدل جدید به نام شیرون رودستر هم در دست طراحی است. قبلاً بوگاتی گفته بود که هیچ برنامه‌ای برای عرضه مدل روباز شیرون ندارد.

هنوز معلوم نیست مشتریان دیوو مخصوصاً با وجود تولید بسیار محدود آن‌ها، چگونه به این سه مدل اضافی واکنش نشان خواهند داد. با این اوصاف، ولی هیچ جای تعجب نیست زمانی که تلاش بوگاتی برای بهره مندی مالی حداکثری از بازاری را می‌بینیم که این روزها با انواع پاگانی هوایرا و کونیخزگ پر شده است.

برنامه بوگاتی برای طراحی و ساخت سه نسخه متفاوت از شیرون

اگر هر یک از این سه مدل مذکور بوگاتی شیرون قرار باشد وارد خطوط تولید شرکت شوند، قطعاً از همان پیشرانه ۱۶ سیلندر W شکل ۴ توربو ۸ لیتری بوگاتی استفاده خواهند کرد. البته، شکی نیست که شرکت با اعمال تغییراتی در تیونینگ این پیشرانه آن را متناسب با نیاز هر مدل تقویت می‌کند.

جالب است بدانید بوگاتی به فکر طراحی و ساخت یک ابرخودرو تمام الکتریکی می‌باشد. در طراحی و ساخت چنین مدلی نه تنها با پورشه همکاری خواهد کرد، بلکه احتمال همکاری آن‌ها با شرکت ریماک هم وجود دارد. همین چند ماه پیش بود که پورشه ۱۰ درصد از سهام ریماک را خریداری کرد.

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar