برنامه تسلا برای تولید مدل ۳ و Y در خط تولید چین

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
برنامه تسلا برای تولید مدل 3 و Y در خط تولید چین

گیگافکتوری بعدی تسلا که قرار است در چین ساخته شود، طبق اعلام دولت محلی شانگهای در فاز اولیه خود دو خودروی مدل ۳ و Y را تولید خواهد کرد.

طبق بیانیه منتشر شده توسط دولت محلی شانگهای، این کارخانه که قرار است در شرق چین ساخته شود سالانه ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو ظرفیت تولید دارد و تمرکز آن ابتدا روی تولید مدل‌های پایه شرکت تسلا خواهد بود.

خبرگزاری رویترز در تماس با یکی از سخنگوهای تسلا خواستار توضیح شرکت در مورد این خبر شده که تا این لحظه، مقامات تسلا اظهار نظری در این مورد نکرده‌اند. با این حال، شنیدن خبر تولید مدل ۳ و مدل Y در چین نباید کسی را متعجب کند. شاید یکی از منطقی‌ترین و اصلی‌ترین دلیل‌ها برای این کار دستمزد کمتر کارگران چینی باشد، موضوعی که نهایتاً سبب به حداقل رساندن هزینه‌های تولید دو مورد از ارزان‌ترین مدل‌های شرکت خواهد شد.

علاوه بر این، ساخت دو مدل مذکور در چین به تسلا اجازه می‌دهد تا تعرفه واردات برای فروش مدل ۳ و Y در چین نپردازد. در غیر این صورت، واردات این خودروها به چین سبب افزایش قیمت و در نتیجه کاهش احتمالی میزان فروش تسلا در چین خواهد شد.

کراس اور مدل Y که در آینده‌ای نزدیک قرار است رونمایی شود ظاهراً در مراحل نهایی طراحی و توسعه خود قرار دارد. در ماه ژوئن امسال بود که تسلا تصویر تیزر جدیدی از آن منتشر کرده بود. در حالی که آن تصویر اطلاعات زیادی در مورد خودرو فاش نمی‌کرد، ولی ما اطلاعات کلیدی خوبی در مورد این خودرو داریم. به عنوان مثال، تسلا آن را روی پلت فرم مدل ۳ خواهد ساخت و به احتمال زیاد، پیشرانه و ظرفیت باتری آن‌ها هم یکسان خواهد بود. گفته می‌شود مانند مدل ایکس، این خودرو هم درهای عقب Falcon Wing خواهد داشت.

در یکی از جلسات تسلا با سهامداران ارشد، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت گفته بود که مدل Y ماه مارس ۲۰۱۹ رونمایی و از اوایل ۲۰۲۰ وارد خطوط تولید خواهد شد.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar