برنامه شرکت فولکس واگن برای خداحافظی از موتورهای احتراق داخلی

چهارشنبه 14 آذر 97 ساعت 16:01
برنامه شرکت فولکس واگن برای خداحافظی از موتورهای احتراق داخلی

شرکت فولکس واگن همواره جاه طلبی‌های زیادی در مورد خودروهای الکتریکی‌اش داشته و این موضوع طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، به معنی حذف موتورهای احتراق داخلی در خودروهای خانواده این شرکت خواهد شد.

البته این اتفاق قرار نیست یک شبه رخ بدهد، ولی تا آن روز فاصله زیادی هم نداریم و بلومبرگ گزارشی منتشر کرده که بعد از نسل بعدی موتورهای احتراق داخلی شرکت، دیگر خبری از آن‌ها نخواهد بود. نسل جدید موتورهای بنزینی و دیزلی فولکس سال ۲۰۲۶ قرار است وارد بازار شوند و بعد از آن‌ها، دیگر قرار نیست خبری از موتورهای احتراق داخلی این شرکت باشد.

مایکل یوست، استراتژیست ارشد فولکس واگن در این باره می‌گوید: «ما به آرامی در حال خارج کردن موتورهای احتراق داخلی از خانواده محصولات خود هستیم.» وی در ادامه صحبت خود گفته: «همکاران ما در شرکت در حال کار روی پلت فرم آخر مبتنی بر موتورهای احتراق داخلی برای خودروها هستند.»

برنامه شرکت فولکس واگن برای خداحافظی از موتورهای احتراق داخلی

پروژه الکتریکی سازی فولکس واگن شروع شده و با رونمایی از نسخه تولیدی کانسپت ID سرعت بسیار بیشتری به خود خواهد گرفت. این خودرو که به احتمال زیاد ID Neo نامیده خواهد شد، یک مدل هاچ بک است و احتمال می‌رود از سال آینده فولکس واگن آن را وارد خط تولید کند.

حتی بعد از رونمایی خانواده ID فولکس واگن، همچنان شاهد ادامه تولید و فروش مدل‌های مجهز به موتورهای احتراق داخلی شرکت خواهیم بود. البته این روزها مدل‌های بیشتری از این شرکت الکتریکی سازی می‌شوند. یوست حتی در صحبت‌های خود گفته که ممکن است موتورهای بنزینی و دیزلی بعد از سال ۲۰۵۰ نیز به طور کامل حذف نشوند، زیرا برخی از کشورهای در حال توسعه مانند ایران زیرساخت‌های کافی برای شارژ خودروهای الکتریکی را ندارند.

شرکت آئودی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن همین چند وقت پیش بود که اعلام کرد قصد دارد حدوداً ۱۴ میلیارد یورو در بخش حمل و نقل الکتریکی، دیجیتال سازی و تکنولوژی رانندگی خودکار تا پایان سال ۲۰۲۳ سرمایه گذاری کند. در همین راستا آئودی چند مدل الکتریکی را تا سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد کرد. آئودی در بیانیه‌ای گفته بود که تقریباً ۲۰ مدل الکتریکی سازی شده که تقریباً نصف آن‌ها تمام الکتریکی هستند را می‌خواهد در آینده روانه بازار نماید.

برخلاف این سرمایه گذاری بزرگ، آئودی حساب ویژه‌ای روی کمک برندهای خواهر خود در این زمینه باز کرده است. این شرکت به صورت مشترک با پورشه در حال کار بر روی طراحی و توسعه پلت فرمی جدید تحت عنوان Premium Architecture Electrification است که از آن برای ساخت خودروهای الکتریکی بزرگ استفاده خواهد شد. مدل‌های کوچک‌تر، مانند مدل پایه هاچ بک E-Tron روی پلت فرم MEB فولکس واگن قرار است ساخته شوند.

برنامه شرکت فولکس واگن برای خداحافظی از موتورهای احتراق داخلی

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar