برنامه شرکت چینی Qiantu برای ساخت خودروهای الکتریکی در آمریکا

سه شنبه 27 آذر 97 ساعت 16:36
برنامه شرکت چینی Qiantu برای ساخت خودروهای الکتریکی در آمریکا

شرکت خودروسازی چینی Qiantu با همکاری شرکت مولن تکنولوژی از برنامه‌های خود برای شروع ساخت خودروی اسپرت K50 در خاک آمریکا رونمایی کرده است.

در یک بیانیه مطبوعاتی که نخستین بار اتونیوز به آن پرداخته، دو شرکت اعلام کرده‌اند که قصد دارند با استانداردسازی K50 مطابق با قوانین و مقررات آمریکا، این خودرو را تولید و در بازار این کشور به فروش برسانند. گفته می‌شود این خودرو سال ۲۰۲۰ رونمایی و وارد بازار خواهد شد و اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، K50 یکی از اندک کوپه‌های الکتریکی بازار می‌تواند باشد.

جزئیات زیادی در مورد نسخه ویژه بازار آمریکای این خودرو در دست نیست، ولی شرکت مولن گفته که K50 از یک شاسی آلومینیومی، بدنه فیبر کربنی و پیشرانه‌ای الکتریکی با ۴۰۲ اسب بخار قدرت بهره می‌برد. این عدد شاید خیلی زیاد به نظر نرسد، ولی مدل ویژه بازار چین یک پک باتری ۷۸ کیلووات ساعتی دارد که قدرت مورد نیاز دو موتور الکتریکی را تأمین می‌کنند. این خودرو خروجی کلی برابر با ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۶۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. با این ترکیب فنی، خودرو می‌تواند صفر تا صد را در ۴.۶ ثانیه پر کند و حداکثر سرعتی برابر با ۲۰۰ کیلومتر دارد. این خودرو با یک بار شارژ ظرفیت پیمایشی برابر با ۳۸۰ کیلومتر ارائه می‌کند.

برنامه شرکت چینی Qiantu برای ساخت خودروهای الکتریکی در آمریکا

در کنار پیشرانه اسپرت، K50 به چراغ‌های LED، پنجره‌های بدون فریم و رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی مجهز شده است. این خودرو همچنین از یک پنل خورشیدی کوچک روی سقف خود بهره می‌برد.

مدل ویژه بازار چین این خودرو به مواردی مانند صندلی‌های اسپرت با روکش چرم جیر گرم شو و تهویه دار، فرمان چرمی گرم شو و سیستم تهویه مطبوع اتومات مجهز است. از دیگر موارد قابل توجه آن می‌توان به مواردی مانند صفحه کیلومتر دیجیتال ۱۰.۱ اینچی، صفحه نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی ۱۵.۶ اینچی با نویگیشن GPS و تکنولوژی تشخیص صوتی اینترنت وای فای و ۴G، استارت دکمه‌ای و یک سیستم صوتی با شش بلندگو و یک ساب ووفر اشاره کرد.

هنوز چیزی در مورد قیمت مدل ویژه بازار آمریکای آن گفته نشده است، ولی قیمت این خودرو در چین از ۷۵۴ هزار یوان، برابر با ۱۰۹ هزار دلار شروع می‌شود. البته، طی ماه‌های آتی اطلاعات بیشتری در مورد مدل ویژه بازار آمریکای این خودرو منتشر خواهد شد. شرکت مولن همچنین گفته که از سال آینده تعداد محدودی پیش فروش برای این خودرو قرار است ثبت کند.

منبع ترجمه: Cars Coops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar