برنامه لوتوس برای ساخت خودرو در خاک چین

یکشنبه 30 دی 97 ساعت 18:50
برنامه لوتوس برای ساخت خودرو در خاک چین

به گزارش رویترز، با تکمیل ساخت کارخانه جدید شرکت لوتوس در شهر ووهان، این شرکت به زودی ساخت خودرو در خاک چین را می‌خواهد شروع کند.

خبرگزاری رویترز گفته که این برند سازنده خودروهای اسپرت بریتانیایی که تحت مالکیت جیلی قرار دارد، بیش از ۱.۳ میلیارد دلار روی ساخت این کارخانه جدید سرمایه گذاری کرده است. این گزارش هنوز تأیید نشده و بعد از انتشار خبر خرید بخش اعظم سهام لوتوس توسط جیلی، نخستین خبری است که در مورد اتفاقات جدید داخل این شرکت منتشر می‌شود.

جیلی که مالک ولوو نیز هست، به دنبال ساخت خودروهای لوکس بیشتری است. نخستین شاسی بلند لوتوس یکی از همین خودروهاست که در برنامه تولید کمپانی قرار دارد. جیلی امیدوار است به کمک مدل‌های جدید فروش لوتوس را افزایش دهد. سال پیش لوتوس فقط ۱۶۳۰ دستگاه خودرو فروخته بود. این عدد گرچه کم بود، ولی سالی بسیار پررونق برای لوتوس رقم زد. فقط در سوئد، لوتوس سال پیش توانست ۸۷ درصد افزایش فروش را تجربه کند. در ژاپن و استرالیا نیز فروش این شرکت به ترتیب ۵۹ و ۵۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

البته، راه اندازی خط تولید در خاک چین به معنی تعطیلی کارخانه شرکت در نورفولک انگلستان نیست. جیلی و لوتوس چند ماه پیش بیانیه مشترکی منتشر کردند که تأیید می‌کرد خط تولید نورفولک همیشه به عنوان کارخانه اصلی لوتوس باقی خواهد ماند، ولی در خارج از خاک بریتانیا آن‌ها به دنبال راه اندازی خطوط تولید جدید هم هستند.

شرکت در ایمیلی به رویترز گفته: «جزئیات بیشتر در مورد محل ساخت کارخانه جدید و مدل‌هایی که در آن تولید خواهند شد را بعداً اعلام می‌کنیم.»

البته ماه پیش در مورد ساخت خط تولیدی جدید در شهر ووهان به عنوان مرکز استان هوبی شرکت به جمع بندی نهایی رسیده بود. جالب است بدانید این کارخانه سالانه ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو دارد.

این کارخانه علاوه بر مدل‌های احتراق داخلی، مسئولیت ساخت خودروهای الکتریکی و هیبریدی لوتوس را بر عهده خواهد داشت که عضوی کلیدی از محصولات آینده شرکت محسوب می‌شوند. همچنین گفته می‌شود در این خط تولید دیگر مدل‌های خانواده جیلی هم ممکن است تولید شوند.

در حال حاضر جیلی بیش از ۲۰ عنوان شغلی را در شهر ووهان استخدام می‌کند، ولی هنوز مشخص نیست چه تعداد از این مشاغل مرتبط با خط تولید لوتوس هستند.

یکی از منابع رویترز گفته که با توجه به موفقیت دیگری شاسی بلندهای لوکس در بازار آمریکا، کارخانه ووهان ابتدا روی ساخت شاسی بلندهای لوکس تحت برند لوتوس تمرکز خواهد کرد.

منبع ترجمه: Motor1

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar