برنامه لینک ‌اند کو برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
برنامه لینک ‌اند کو برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی

شرکت چینی لینک ‌اند کو قصد دارد سدان ۰۳ خود را که اخیراً رونمایی کرده را در سری مسابقات World Touring Car Cup (WTCR) به چالش بکشد. آن‌ها با ساخت یک خودروی مسابقه‌ای مبتنی بر این سدان و با استانداردهای TCR می‌خواهند این کار را انجام دهند.

این شرکت روز جمعه اعلام کرده که برای طراحی و ساخت مدل مسابقه‌ای مذکور یک قرارداد همکاری مشترک با شرکت Cyan Racing امضا کرده است. Cyan Racing شرکتی مسابقه‌ای است که کمپانی پول استار را تأسیس کرده بود و نهایتاً در سال ۲۰۱۵ آن را به ولوو فروخت.

جالب است بدانید لینک اند کو هم رابطه نزدیکی با ولوو دارد. در واقع، مالک هر دو شرکت گروه هلدینگ ژیجانگ جیلی می‌باشد. در مسابقات WCTR، این خودرو قرار است رقابت بسیار سختی با مدل‌های مختلفی از آئودی، آلفارومئو، هوندا، هیوندای، پژو و فولکس واگن در طول فصل ۲۰۱۹ داشته باشد.

لینک ‌اند کو اطلاعات زیادی در مورد مشخصات فنی این خودرو منتشر نکرده، ولی گفته که این مدل مسابقه‌ای ۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. Cyan Racing تمام کارهای مربوط به طراحی و ساخت نسخه مسابقه‌ای ۰۳ را می‌خواهد انجام بدهد.

برنامه لینک ‌اند کو برای شرکت در مسابقات اتومبیل رانی

در این مسیر، قطعاً دو دهه تجربه این شرکت از مسابقات اتومبیل رانی مختلف می‌تواند به کمک آن‌ها بیاید. لینک ‌اند کو رابطه خوبی با ولوو دارد و هر دو شرکت از پلت فرم‌ها و پیشرانه‌های یکسانی استفاده می‌کنند. سدان ۰۳ شباهت‌های فنی و مکانیکی فوق العاده زیادی با کراس اور کامپکت ولوو ایکس سی ۴۰ دارد.

کریستین دال، مدیرعامل Cyan Racing در این باره گفته: «برنامه ما به عنوان یک تیم مسابقه‌ای بازپس گیری عنوان قهرمانی جهان و همچنین پیدا کردن راه‌هایی جدید برای ارتقای پرفورمنس خودروهای لینک‌ اند کو خواهد بود. در این راستا ما از تجربه غنی خود در ساخت خودروهای جاده‌ای پرفورمنس در کنار داده‌های بسیار زیاد و اطلاعات و تجارب فوق العاده ای که از سال‌ها شرکت در مسابقات اتومبیل رانی مختلف به دست آمده استفاده خواهیم کرد.»

بدون شک حضور در مسابقات WTCR می‌تواند جایگاه بسیار خوبی برای تبلیغ این برند تازه کار چینی قبل از شروع فروش محصولات آن‌ها در آمریکا باشد. البته تاکنون شرکت نگفته که چه زمانی فروش محصولاتش در آمریکا را می‌خواهد شروع کند. در اروپا، محصولات لینک‌ اند کو از سال آتی وارد بازار خواهند شد.

منبع ترجمه: motor authority

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar