برنامه میتسوبیشی برای تولید نسل جدید مدل پاجرو

بروزرسانی در: دوشنبه 28 آبان 97 ساعت 18:02
برنامه میتسوبیشی برای تولید نسل جدید مدل پاجرو

شرکت میتسوبیشی اعلام کرده که با جدیت قصد دارد یک مدل جانشین برای شاسی بلند آفرود خود طراحی و روانه بازار کند، ولی هنوز این موضوع نهایی نشده و در مراحل اولیه خود قرار دارد.

این خودروساز ژاپنی هنوز هم علاقه زیادی به طراحی و توسعه نسل جدیدی از خودروی پاجرو دارد، ولی حداقل تا زمانی که از سودده بودن طراحی و ساخت چنین مدلی مطمئن نشده آن را پیش نخواهد برد.

شاسی بلند بزرگ هفت سرنشین ۴x4 میتسوبیشی پاجرو که در برخی بازارها با نام شوگان نیز شناخته می‌شود، قدیمی‌ترین مدل شرکت است و از سال ۱۹۸۲ همواره در خانواده محصولات کمپانی حضور دارد. مدل فعلی که نسل چهارم پاجرو محسوب می‌شود سال ۲۰۰۶ رونمایی شده و بخش اعظمی از آن مبتنی بر نسل قبلی خودرو که به سال ۱۹۹۹ معرفی جهانی شده بود ساخته شده است. سال‌هاست که اخبار ضد و نقیضی در مورد احتمال عرضه مدل جانشین این خودرو شنیده می‌شود.

در حالی که سخت گیرانه تر شدن استانداردهای آلایندگی و قوانین ایمنی بدین معنی است که نسل فعلی پاجرو طول عمر زیادی دیگر نخواهد داشت، میتسوبیشی تا این لحظه نتوانسته تعادلی بین هزینه‌های بالای طراحی و توسعه یک مدل ویژه آفرود با تقاضای کم در بازار برای چنین خودروهایی برقرار کند.

برنامه میتسوبیشی برای تولید نسل جدید مدل پاجرو

تروور مان، مدیر اجرایی میتسوبیشی در مصاحبه‌ای گفته که شرکت علاقه زیادی برای ساخت نسل جدید پاجرو دارد، ولی هنوز هیچ چیز نهایی نشده است.

وی در بخشی از صحبتش می‌گوید: «طراحی و ساخت نسل جدید پاجرو کاری است که مهندسان ما واقعاً دوست دارند انجام بدهند، ولی ما باید یک طرح تجاری خوب و منطقی برای این کار داشته باشیم. این سگمنت به دلیل سخت گیرانه تر شدن استانداردهای آلایندگی روز به روز در حال کوچک‌تر شدن است. ما باید اطمینان حاصل کنیم که وقتی کاری انجام می‌دهیم حتماً پشت آن کار ساعت‌ها فکر و کار تحقیقاتی بود و آینده تضمین شده‌ای دارد.»

اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی در حال استفاده از پلت فرم‌های مشترک در میان برندهای مختلف خود هستند و این موضوع ممکن است بتوان به کاهش هزینه‌های طراحی و تولید پاجرو کمک کند، ولی در حال حاضر نه نیسان و نه رنو یک مدل آفرود ندارند که بخواهد از این پلت فرم استفاده کند.

منبع ترجمه: Auto car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar