برنامه های PSA برای واکسهال اوپل

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
برنامه های PSA برای واکسهال اوپل

کمپانی خودروسازی PSA فرانسه از زمان خریداری واکسهال اوپل در سال گذشته، طرح های جاه طلبانه ای را برای احیای این دو برند که زمانی بسیار پر مخاطب و مشهور بودند در نظر گرفته و بارها اعلام کرده که قصد دارد به ورود این دو برند به بازارهای جدید کمک کند.

کارلوس تاوارس، رئیس این کمپانی خودروسازی هم متقاعد شده این دو برند بریتانیایی آلمانی به رغم سابقه طولانی خود در ضرردهی می‌توانند به قهرمانانی اروپایی بدل شوند. تردیدی نیست که اعتماد کلی خریداران به خودروهای آلمانی در احیای برند اوپل به دست PSA مورد توجه قرار گرفته است. بتازگی PSA مایکل لوشلر را به عنوان رئیس جدید این دو برند انتخاب کرده که فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی استنفورد است و از سال ۲۰۱۲ در هیات مدیره اوپل مشغول به کار بوده است. اخیرا نشریه اتوکار با آقای لوشلر مصاحبه‌ای انجام داده و از او در خصوص دیدگاهش در مورد آینده این دو برند نکاتی را پرسیده است.

برنامه های PSA برای واکسهال اوپل

آیا مدل‌های واکسهال و اوپل در آینده شبیه و یکسان خواهند بود؟

بله، به خاطر این که این سیستم طول ۴۰ سال گذشته به خوبی جواب داده است. واکهسال بازار بزرگی را برای ما تامین می‌کند و ورودی خریداران بریتانیایی این برند بسیار حائزاهمیت است. با حضور استیو نورمن، ما سکان واکسهال را به دستان فردی بسیار با تجربه و کار بلد سپرده‌ایم. ما به این موضوع بسیار توجه داریم که خواسته های مشتریان مان در تمام مراحل مورد توجه قرار گیرد.

تا چه زمانی ارتباط این دو برند با مالک قبلی یعنی جنرال موتورز و به ویژه بیوک برقرار خواهد ماند؟

ما با آن ها رابطه‌ای پیمانی داریم و برای آن‌ها خودروهایی تولید می‌کنیم. با کره جنوبی هم در همین جهت مراوداتی داریم. این همکاری‌ها تا دو یا ۳ سال آینده ادامه پیداخواهد کرد. ولی همچنین ما اعلام کرده‌ایم که تمام خودروهای اوپل و واکهسال دارای نسخه های الکتریکی خواهند بود که این موضوع می‌تواند سرنخ بزرگی را در دست علاقه مندان در خصوص آینده این دو برند قرار دهد.

چگونه میان اوپل و واکسهال و مدل‌هایی که سایر برندهای کمپانی خودروسازی PSA تولید می‌کنند یعنی پژو، DS و سیتروئن تمایز قائل می‌شوید، چون می‌دانیم که قرار است بسیاری از سخت افزارها به طور مشترک مورداستفاده قرار گیرد.

ما در حال جست و جو برای یافتن چهره‌ای جدید هستیم. امروز تمرکز ما روی مهندسی است، ولی قاطعانه قصد داریم تا ارزش برندهای اوپل و واکسهال را بسیار متمایز حفظ کنیم و در حال کار روی این موضوع هستیم. ظرف سه یا چهار ماه آینده ما به شکلی شفاف در خصوص اهداف مان صحبت خواهیم کرد.

شما یک خودروساز با یک خط تولید بسیار بزرگ هستید. آیا معرفی مدل‌های تازه در بخش جدید بازار یا حذف تعدادی از مدل‌های قبلی را در برنامه خود دارید؟

ما همیشه طرح و ایده های جدید را مورد بررسی قرار میدهیم، ولی هم اکنون تا جایی که می‌شود باید تمرکزمان را روی تولید تعدادی از مدل‌هایی بگذاریم که فعلا در خط تولیدمان وجود دارند. یک نمونه خوب مدل کومبو (ون کوچک) است. بازار این خودرو در حال توسعه است و الکتریکی سازی نقشی بسیار مهم در ادامه تولید آن ایفا خواهد کرد. PSA در بازار پیشتاز است و رهبری بازار را در دست دارد، اما واکسهال-اوپل برندهایی کوچک هستند. حالا در سایه PSA می‌توانیم پیشرفت بهتری داشته باشیم.

سیاست شما در خصوص خودروهای اسپرت چیست؟

من عاشق خودروهای اسپرت هستم، ولی این خودروها یک چالش محسوب می‌شوند. شاید حالا پرداختن به آن‌ها برای ما که جزوی از یک کمپانی خودروسازی بزرگ هستیم، ساده‌تر باشد، ولی به هرحال برای تولید این خودروها همواره باید در پی راه حل‌هایی هوشمندانه باشیم.

آیا پروژه جدیدی برای اجرایی کردن دارید. چه زمانی پی خواهید برد که موفق شده‌اید و موفقیت شما چه ویژگی‌هایی دارد؟

موفقیت زمانی است که به درآمد زایی برسیم و در اولین فرصت بتوانیم به حاشیه سود عملیاتی ۶ درصد دست پیدا کنیم. موفقیت همچنین برای ما به این معنا هم هست که به مهره‌ای بین المللی بدل شده باشیم. این نکته بسیار مهم است که ما خارج از اروپا هم رشد قابل قبولی داشته باشیم. اگر من بتوانم خیلی زود به وضعیت برندهایمان در اروپا سروسامان ببخشم، آن‌وقت می‌توانیم به سراغ اوپل‌های الکتریکی در چین برویم.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar