برنامه پژو برای پیوستن به فیات کرایسلر

چهارشنبه 7 فروردین 98 ساعت 14:24
برنامه پژو برای پیوستن به فیات کرایسلر

رسانه‌های آمریکایی و اروپایی از پیشنهاد گروه خودروسازی PSA مالک پژو، سیتروئن و اپل برای پیوستن به فیات کرایسلر خبر داده‌اند.

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال از قول کسانی که در جریان این گفتگوها بوده‌اند خبر داده که گروه پژو سیتروئن اوایل سال جاری میلادی با پیشنهاد تشکیل یک کمپانی ۴۵ میلیارد دلاری با مدیران فیات کرایسلر مذاکره کرده است.

روزنامه انگلسیی فاینشنال تایمز هم مذاکره دو طرف را تأیید کرده و از تلاش جدی فیات کرایسلر برای یافتن یک شریک تجاری خبر داده است.

ولی هر دو روزنامه گزارش داده‌اند که کارخانه آمریکایی-ایتالیایی پیشنهاد گروه پژو سیتروئن را رد کرده است.

فیات کرایسلر بهترین انتخاب برای خودروساز فرانسوی است. گروه پژو سیتروئن می‌خواهد بعد از سه دهه با محصولات پژو به بازار آمریکا برگردد و از شبکه وسیع فروش فیات کرایسلر در آمریکا استفاده کند.

علاوه بر این با پیوستن دو کمپانی، طرف فرانسوی می‌تواند از تجربه جیپ، از زیرمجموعه‌های فیات کرایسلر برای ساخت خودروهای کراس آور بهره گیرد.

در صورت پیوستن دو کمپانی، مجموع تولید سالانه آنها به هشت میلیون ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو در سال می‌رسد و این کمپانی مشترک به چهارمین خودروساز بزرگ جهان بدل خواهد شد.

جذابیت معامله برای فیات کرایسلر کمتر است. این کمپانی با پیوستن به گروه خودروسازی فرانسوی می‌تواند در هزینه ساخت مدل‌های جدیدش در اروپا صرفه‌جویی کند، اما مدیران این کمپانی عقیده دارند بازار اروپا اشباع شده و در چند سال اخیر تلاش کرده‌اند وابستگی خود به این بازار را کاهش دهند.

فیات کرایسلر سال‌ها است که برای پیوستن به خودروسازان دیگر اعلام ولیدگی کرده است. این کمپانی چهار سال پیش برای پیوستن به جنرال موتورز اقدام کرد، ولی کارخانه آمریکایی این پشنهاد را رد کرد.

روزنامه فاینشنال تایمز گزارش داده که مدیران فیات هم‌زمان با طرف‌های چینی و کره‌ای هم در حال گفت و گو هستند.

هزینه‌های بالای سرمایه‌گذاری برای تکنولوژی‌های تازه مانند خودروهای الکتریکی و خودران موجب شده کارخانه‌های خودروسازی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها با یکدیگر همکاری کنند. در تازه‌ترین نمونه فورد و فولکس‌واگن اعلام کرده‌اند چند پروژه مشترک را با همکاری یکدیگر اجرا خواهند کرد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar