برنامه کیا برای رونمایی از اسپورتیج هیبریدی در سال ۲۰۱۹

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
برنامه کیا برای رونمایی از اسپورتیج هیبریدی در سال 2019

شرکت کیا قصد دارد در آینده‌ای نزدیک مجموعه مدل‌های الکتریکی سازی شده خود را با یک سید استیشن پلاگین هیبریدی، یک سول تمام الکتریکی جدید، یک اسپورتیج پلاگین هیبریدی و نهایتاً یک شاسی بلند بزرگ سلول سوختی به روزرسانی کند.

سید پلاگین هیبریدی از همان پیشرانه نیرو پلاگین هیبریدی استفاده خواهد کرد و در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ فروش آن آغاز می‌شود. با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۱۴۰ اسب بخاری، موتور الکتریکی ۵۹ کیلوواتی و پک باتری ۸.۴ کیلووات ساعتی، سید استیشن احتمال به مانند نیرو ۲۹ گرم به ازای هر کیلومتر کربن دی اکسید و تولید و ۱.۳ لیتر بنزین به ازای هر صد کیلومتر رانندگی مصرف خواهد کرد.

آرتور مارتینز، مدیر بازاریابی کیا اروپا در این مورد گفته: «ما ابتدا این پیشرانه را روی مدل استیشن معرفی می‌کنیم و بعداً تصمیم خواهیم گرفت که آیا می‌توان آن را روی بادی استایل های دیگر هم ارائه کرد یا نه.»

مدل‌های دیگری که احتمالاً در آینده به پیشرانه پلاگین هیبریدی مجهز خواهند شد شامل اسپورتیج و سورنتو می‌شود و در عین حال، شرکت نسل جدیدی از اپتیما پلاگین هیبریدی را هم در دست طراحی دارد.

برنامه کیا برای رونمایی از اسپرتیج هیبریدی در سال 2019

مارتینز در ادامه افزوده: «ما در آینده باید مدل‌های الکتریکی سازی شده خود روی محصولات دیگر را بیشتر کنیم. برای رسیدن به اهداف میزان تولید کربن دی اکسید باید تقریباً ۲۵ تا ۳۰ درصد از خودروهایمان را الکتریکی سازی کنیم.»

خط تولید این خودروها در کارخانه کیا در کشور اسلواکی واقع شده و نخستین کارخانه‌ای است که کیا پلاگین هیبریدی خواهد ساخت.

در نمایشگاه لس آنجلس آتی، کیا از نسل جدید مدل تمام الکتریکی سول رونمایی خواهد کرد. این خودرو از بهار آینده قرار است وارد بازار بریتانیا نیز بشود.

پیشرانه الکتریکی سول همان پیشرانه‌ای است که روی e-Niro استفاده شده و شرکت دو پک باتری ۳۴ یا ۶۰ کیلووات ساعتی را برای آن تدارک دیده است. با پک باتری بزرگ‌تر خودرو ظرفیت پیمایشی تقریباً معادل ۵۰۰ کیلومتر دارد. با رونمایی سول الکتریکی جدید تعداد خودروهای باتری الکتریکی کیا به دو مدل می‌رسد.

آیا این بار نیز شانس با تنها هاچ بک کیا در اروپا یار خواهد بود یا مردم به رقبای گردن کلفت این خودرو از فورد، فولکس واگن، سئات و هوندا اقبال بیشتری نشان خواهند داد؟

طبق ادعای امیلیو هرارا، مدیر اجرایی کیا اروپا، تقاضای بازار برای e-Niro تا سال ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ به سالانه ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

از سویی دیگر، کیا در حال طراحی یک مدل سلول سوختی به عنوان مدل خواهر هیوندای نکسو است و قصد دارد آن را از اوایل سال آینده روانه بازار کند. شاسی بلند سورنتو که قیمت بالاترش می‌تواند آن را به گزینه‌ای خوب برای مجهز شدن به پک سلول سوختی کند، به احتمال زیاد به سراغ گزینه هیدروژنی خواهد رفت. کیا هم اکنون یک مدل سلول سوختی در بازار کره در حال فروش دارد، ولی این خودرو قرار نیست وارد بازار اروپا شود.

منبع ترجمه: auto car

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar