تجهیز شدن خودروهای تویوتا به کارپِلی و الِکسا

چهارشنبه 11 اردیبهشت 98 ساعت 15:07
تجهیز شدن خودروهای تویوتا به کارپِلی و الِکسا

کمپانی تویوتا دو مدل از خودروهای ۱۰۱۸ خود را مجهز به "الِکسا" و "کارپِلی" می‌کند.

پیش از این کمپانی "تویوتا" اعلام کرده بود که دستیار صوتی الِکسا را به دو مدل از خودروهای خود وارد خواهد کرد که حال این امکان به حقیقت پیوسته است و به زودی این خودروها به این فناوری مجهز خواهد شد.

اگر کسی قصد استفاده از امکانات پیشرفته تلفن همراه در خودروی خود را داشته باشد، نیازی نیست که حتماً مدل جدید خودروهای تویوتا را خریداری کند چون این کمپانی اعلام کرده که خودروهای مدل ۲۰۱۸ "تویوتا سیه‌نا"(Sienna) و "تویوتا کمری"(Camry) قابلیت اتصال با دستیار صوتی "الکسا" آمازون و "کارپلی"(CarPlay) کمپانی اپل را پیدا می‌کنند.

کارپلی یک استاندارد کمپانی اپل است که رادیو یا کنسول خودرو را به یک صفحه نمایش ارتباط می‌دهد و همچنین می‌توان به وسیله آن گوشی موبایل آیفون را هم کنترل کرد.

الکسای آمازون هم دارای بیش از ۱۰ هزار قابلیت و امکانات جدید است که می‌تواند برای کاربرانش یک تجربه بی‌نظیر از رانندگی را به ارمغان آورد. کاربران قادر خواهند بود با ارسال دستورهای صوتی درون خودرو، صدای آهنگ را کم یا زیاد کنند، آهنگ مورد نظر خود را پخش کنند، برف پاک کن خودرو را روشن یا خاموش کنند و کلی از امکانات دیگر را تنها به صورت کاملاً صوتی اجرا و فعال‌سازی کنند.

پس به زودی این خودروها قادر به پشتیبانی از "کارپلی" و "الکسا" خواهند شد.

انگجت

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar