ترامپ و پوتین لیموزین‌های ریاست جمهوری خود را تابستان امسال تحویل می‌گیرند

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
ترامپ و پوتین لیموزین‌های ریاست جمهوری خود را تابستان امسال تحویل می‌گیرند

یکی از مزایای رئیس جمهور بودن یک کشور بزرگ این است که شما یک لیموزین بسیار ایمن و در عین حال فوق العاده نرم و راحت برای رفت و آمد های خود دریافت می‌کنید.

وقتی که ما در مورد کشورهای بزرگی مانند ایالات متحده آمریکا و روسیه صحبت می‌کنیم، رهبران این کشورها معمولاً مدل‌هایی خاص و تک را دریافت می‌کنند که در هیچ نمایشگاهی نمی‌توانید آن‌ها را ببینید.

این مطلب را به خاطر لیموزین‌های ریاست جمهوری جدید دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین آماده کرده‌ایم که هر دوی آن‌ها گفته می‌شود از تابستان امسال وارد خدمت در دولت‌های آمریکا و روسیه خواهند شد. طی یک سال اخیر، نمونه‌های اولیه این دو خودرو در حال تست و آزمایش دفعات متعددی شکار عکاسان جاسوسی شده‌اند.

لیموزین ترامپ از سال ۲۰۱۳ در دست طراحی و توسعه قرار دارد و دولت آمریکا، کار ساخت و طراحی آن را به شرکت جنرال موتورز سپرده است. قرار بود این خودرو تا مراسم تحلیف دونالد ترامپ در ژانویه سال ۲۰۱۷ آماده شود، ولی از آن جایی که کار تولید این خودرو به اتمام نرسید، تاریخ تحویل به زمان دیگری موکول شد. در این مدت، دونالد ترامپ سفرهای زمینی خود را با لیموزین باراک اوباما انجام می‌دهد. فاکس نیوز اخیراً خبری منتشر کرده که سرویس مخفی کاخ سفید این خودرو را تحویل گرفته است و قرار است از تابستان امسال آن را وارد خدمت کند.

از دهه ۸۰ میلادی همواره انواع مدل‌های کادیلاک وظیفه جابجایی روسای جمهور آمریکا را داشته‌اند، ولی از زمان تصدی پست ریاست جمهوری توسط جورج دبلیو بوش، این خودروها مدل‌هایی کاستوم ساخته شده روی پلت فرم‌های تراک بوده‌اند. به خاطر قدرت بالا و همچنین اندازه بزرگی که این خودروها دارند، مردم به آن‌ها لقب غول داده‌اند.

به دلیل مسائل امنیتی، جزئیات این خودروها کاملاً محرمانه است و هیچ وقت منتشر نمی‌شوند. با این حال، با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده از خودروی جدید ترامپ، خیلی راحت می‌توان متوجه شد که این خودرو در واقع همان سدان پرچم دار کادیلاک، CT6 می‌باشد.

در عین حال، نشریه Russia Today خبری منتشر کرده که لیموزین در حال طراحی و توسعه برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است تا اواخر ماه جاری میلادی تحویل وی شود، بدین معنی که ما آن را تابستان امسال در حال خدمت به ولادیمیر پوتین خواهیم دید.

سال ۲۰۱۴ بود که با رونمایی از یک سری مدل کانسپت، برای نخستین بار خبری در مورد این لیموزین جدید ریاست جمهوری روسیه شنیدیم. این خودرو که با عنوان پروژه کورتژ شناخته شده است، توسط کنسرسیومی متشکل از خودروسازهای روسی طراحی و ساخته می‌شود و اخیراً آخرین مراحل آزمایش‌های تصادف خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. نمونه‌های دیگر این خودرو شامل یک شاسی بلند و احتمالاً یک مینی ون بعدها قرار است طراحی و ساخته شود.

در طول دوره اتحاد جماهیر شوروی، رهبران آن از خودروهای ساخت داخل مانند زیل ۴۱۰۴۷ استفاده می‌کردند، ولی از سال ۱۹۹۱ آن‌ها شروع به استفاده از مدل‌های وارداتی مخصوصاً از آلمان کردند. هدف پروژه کورتژ این است که به همه دنیا نشان دهد روسیه می‌تواند یک لیموزین ریاست جمهوری خوب و ایمن مانند هر کشور بزرگ دیگری تولید کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

2 دیدگاه ها برای "ترامپ و پوتین لیموزین‌های ریاست جمهوری خود را تابستان امسال تحویل می‌گیرند"

avatar
جدیدترین قدیمی ترین بیشترین رای
مرتضی
مهمان

رئیس جمهور بنفش هم از تولید ملی حمایت میکنن
لیموزین ایرانی سوار میشن

حسن
مهمان

چرا ایران اینطور نیست؟