تست مجازی پورشه تایکان در پیست نوربورگ رینگ + ویدیو

یکشنبه 18 آذر 97 ساعت 17:28
تست مجازی پورشه تایکان در پیست نوربورگ رینگ + ویدیو

هیئت مدیره شرکت پورشه روز ۱۸ اکتبر چراغ سبز نهایی برای ورود تایکان کراس توریسمو به خط تولید را صادر کرد و اکنون، کار طراحی و توسعه آن با سرعت بیشتری در حال انجام است.

تایکان کراس توریسمو در خانواده محصولات تایکان دومین مدل باتری الکتریکی پورشه محسوب می‌شود. این خودرو که در اواخر سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهد شد، یکی از جذاب‌ترین مدل‌های پورشه است و خیلی‌ها انتظارش را می‌کشند. البته با توجه به فاصله زمانی کوتاه تا زمان رونمایی و تقاضای بسیار زیاد بازار، مهندسان پورشه باید از شیوه‌های دیجیتالی به روز برای برخی از مراحل طراحی و توسعه خودرو استفاده کنند. در همین راستا، مهندسان پورشه دست به دامن تکنولوژی‌ای به نام نمونه‌های تستی مجازی شده‌اند. خلاصه بخواهیم بگوییم، این نمونه‌های تستی مجازی به پورشه اجازه می‌دهند تا قطعات خودرو را حتی قبل از این که به صورت واقعی ساخته شوند آزمایش کنند.

مهندسان شرکت از نتایج این آزمایش‌های مجازی در پروسه طراحی و ساخت تایکان کراس توریسمو استفاده می‌کنند و نهایتاً، پورشه می‌تواند سریع‌تر این خودرو را نهایی کرده و رونمایی کند. پورشه می‌گوید نمونه‌های تستی مجازی تایکان کراس توریسمو تاکنون بالای ۱۰ میلیون کیلومتر آزمایش رانندگی مجازی را طی کرده‌اند.

دکتر یواخیم دیسینگر، مدیر خودروهای مجازی پورشه در این باره گفته: «دیجیتالی سازی به ما شانس پویاتر و اسپرت تر شدن را می‌دهد.» دکتر رابرت میر، مدیر پروژه پورشه تایکان اضافه کرده: «علاوه بر امکان شبیه سازی و تست عملکرد قطعات و قابلیت‌های تکی، ما همچنین می‌توانیم کل خودرو را با دقت بسیار بیشتری تیونینگ کنیم. یک چیز کاملاً واضح است: در هر خودروی پورشه روح یک خودرو اسپرت قرار دارد، حتی اگر این خودرو بخواهد یک مدل الکتریکی باشد که به صورت دیجیتالی طراحی شده است.»

برای پورشه، دیجیتالی سازی امکان کاهش هزینه‌ها، نیاز کمتر به آزمایش‌های زمان بر و در نهایت، امکان عرضه سریع‌تر خودروها در نمایندگی‌ها را فراهم می‌کند. با توجه به علاقه زیاد مردم به هر دو مدل تایکان و تایکان کراس توریسمو، رونمایی خودرو چند ماه قبل‌تر از زمان قبلی اعلام شده می‌تواند یک حرکت تبلیغاتی خوب برای پورشه باشد. در حالی که پورشه یک خودروساز سنتی است، ولی این کمپانی آلمانی هر سال که می‌گذرد با آغوشی باز از تکنولوژی‌های جدید در ساخت خودروها استقبال می‌کنند.

هم اکنون، پورشه قرار است بیش از ۶ میلیارد یورو در حمل و نقل الکتریکی تا سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری کند. این میزان دقیقاً دو برابر سرمایه گذاری قبلی در نظر گرفته شده است. از ۳ میلیارد یورو اضافی، تقریباً ۵۰۰ میلیون یورو قرار است برای طراحی و توسعه مدل‌ها و نسخه‌های مختلف خانواده تایکان اختصاص داده شود. علاوه بر این، پورشه گفته می‌شود بیش از یک میلیارد یورو در هیبریدی سازی و الکتریکی سازی مدل‌های فعلی خود سرمایه گذاری خواهد کرد. از سویی دیگر، این خودروساز آلمانی صدها میلیون یورو روی توسعه خطوط تولید فعلی خود قصد دارد هزینه کند. در برنامه‌های شرکت، سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیون یورویی روی تکنولوژی‌های جدید، حمل و نقل هوشمند و زیرساخت‌های شارژ نیز وجود دارد.

منبع ترجمه: Inside ev

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar