توقف تولید مدل‌های مختلف جنرال موتورز در آمریکا

بروزرسانی در: سه شنبه 6 آذر 97 ساعت 19:24
توقف تولید مدل‌های مختلف جنرال موتورز در آمریکا

جنرال موتورز به دلیل افزایش محبوبیت کراس اورها در بازارهای مختلف جهانی، قصد دارد بسیاری از خودروهای سواری خود را از رده خارج کند. این کاهش تعداد مدل‌ها همچنین یکی از اقدام‌های شرکت در راستای صرفه جویی ۶ میلیارد دلاری در هزینه‌ها تا پایان سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. فورد نیز اوایل سال جاری چنین حرکتی انجام داده بود و برخلاف ادعای همیشگی جنرال موتورز مبنی بر وفادار ماندن به خودروهای سواری می‌باشد.

جنرال موتورز امروز اعلام کرده که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹، فعالیت سه خط تولید در آمریکا و دو کارخانه خارج از خاک این کشور را متوقف کند. با تعطیل شدن این کارخانه‌ها، شش مدل جنرال موتورز در خطر خارج شدن از خط تولید قرار می‌گیرند. طبق یک جدول منتشر شده توسط جنرال موتورز، این خودروساز قصد دارد در ماه مارس ۲۰۱۹ تولید بیوک لاکراس، شورولت کروز و شورولت ولت را در آمریکا متوقف کند. از ماه ژوئن آینده، جنرال موتورز دیگر کادیلاک CT6 را دیگر در امریکا ادامه نخواهد داد. تولید شورولت ایمپالا هم از همین ماه قرار است تمام شود و تولید آن‌ها در کانادا از سه ماهه چهارم سال آینده میلادی به اتمام خواهد رسید. جنرال موتورز تولید کادیلاک XTS را هم از سه ماهه چهارم سال آینده در اونتاریوی کانادا متوقف خواهد کرد. همه این مدل‌ها به جز XTS طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی با کاهش فروش شدیدی مواجه شده بودند.

توقف تولید مدل‌های مختلف جنرال موتورز در آمریکا

خطوط تولیدی که قرار است در سال ۲۰۱۹ تعطیل شوند شامل کارخانه همترامک در دیتریوت میشیگان، خط تولید لردزتاون در اوهایو و اوشاوا در اونتاریو کانادا می‌شود. جنرال موتورز همچنین تصمیم گرفته فعالیت خود در کارخانه گیربکس وارن در دیترویت را هم متوقف کند. این کارخانه مسئولیت تولید گیربکس‌های شورولت مالیبو، جی‌ام‌سی آکادیا و چند محصول دیگر شرکت را بر عهده دارد. کارخانه گیربکس بالتیمور نیز که جعبه دنده‌های مورد نیاز پیکاپ های فول سایز شرکت را تأمین می‌کند قرار است توقف تولید شود.

جنرال موتورز حقوق کارکنان خود را می‌خواهد ۱۵ درصد کاهش بدهد. این کاهش حقوق در مورد مدیران شدیدتر بوده و معادل ۲۵ درصد است.

ماری باررا مدیرعامل شرکت در صحبت‌هایی گفته: «این تصمیم‌ها و اقداماتی که امروز می‌گیریم در راستای تبدیل شدن ما به یک شرکت چابک، انعطاف پذیر و سودده الزامی هستند و امکان سرمایه گذاری روی آینده‌ای درخشان‌تر به ما می‌دهند. ما می دانیم که برای حضوری پرقدرت در بازار و تضمین موفقیت شرکت در بلندمدت باید مطابق با تغییرات بازار و سلیقه مشتریان خود را تغییر بدهیم.» اوایل سال جاری، ماری باررا در مصاحبه‌ای گفته بود جنرال موتورز فعلاً به سواری‌ها وفادار خواهد ماند.

در عین حال، جنرال موتورز می‌خواهد منابع مالی خودروهای الکتریکی و خودران خود را طی دو سال آینده دو برابر کند. از دیگر بخش‌هایی که شرکت می‌خواهد فعالیت‌هایش را در آن گسترش دهد می‌توان به استفاده از ابزارهای مجازی برای کاهش هزینه‌ها، یکپارچه سازی تیم‌های مهندسی پیشرانه و خودرو و افزایش اشتراک قطعات با کیفیت میان مدل‌ها اشاره کرد. تا اوایل دهه آینده میلادی، جنرال موتورز انتظار دارد ۷۵ درصد از حجم فروش کلی خود را از ۵ پلت فرم اصلی خود به دست بیاورد.

منبع ترجمه: Motor Trend

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar