توقف محموله کراس اورهای مرسدس بنز وارداتی از آمریکا به بازار چین

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
توقف محموله کراس اورهای مرسدس بنز وارداتی از آمریکا به بازار چین

دولت چین روز چهارشنبه اعلام کرده که قصد دارد تعرفه واردات خودروهای ساخت آمریکا به این کشور را ۲۵ درصد بیشتر کند. برخی گزارش‌ها همچنین حاکی از این است که مقامات گمرکی این کشور، مانع واردات برخی مدل‌های کراس اور ساخت آمریکا به چین شده و هم اکنون، این خودروها در گمرک باقی مانده‌اند.

روز گذشته، رویترز گفته بود که مقامات دایملر برخی کراس اورهای تولید شده در کارخانه آلابامای خود را به دنبال برخی مشکلات بازرسی می‌کند. جزئیات بیشتری از آن موضوع در دست نیست، ولی اخیراً گزارشی منتشر شده که این موضوع مربوط به دو مدل GLE و GLS بوده و شرکت، در حال بازرسی ترمزهای عقب این دو خودروست.

بنز ظاهراً در حال بازرسی مدل‌های تولید شده بین ماه مه و ژوئن می‌باشد. یکی از سخنگوهای دایملر در این باره گفته که آن‌ها در حال همکاری با مقامات مربوطه برای حل و فصل این مشکل هستند.

توقف محموله کراس اورهای مرسدس بنز وارداتی از آمریکا به بازار چین

در حالی که این وضعیت به نظر می‌رسید فقط برای مدل‌های مرسدس بنز اتفاق افتاده، انتشار گزارشی جدید نشان می‌دهد که بی ام و X4 ساخت آمریکا هم چنین مشکلاتی دارد. در گزارش مذکور گفته شده که مسئولان این شرکت آلمانی از تحویل ۴۰۰ دستگاه ایکس ۴ که بین ماه‌های آوریل و ژوئن ساخته شده‌اند، خودداری می‌نمایند.

در حالی که هم زمانی این دو مورد با افزایش تعرفه واردات خودروهای آمریکایی به چین بسیار مشکوک به نظر می‌رسد، احتمال توقف این کراس اورهای ساخت آمریکا در گمرک چین به دلیل افزایش تنش‌ها بین دو کشور بسیار کم است. بی ام و در بیانیه‌ای اعلام کرده که این ۴۰۰ دستگاه ایکس ۴ بخشی از ۱۹ هزار دستگاه کراس اوری هستند که چند وقت پیش فراخوان شده بودند. این شرکت گفته مشکل به یکی از تأمین کنندگان قطعات بی ام و باز می‌گردد که با ارائه کالیپرهای ترمز معیوب، این فراخوان را موجب شده است.

با توجه به تمرکز موضوع روی ترمزهای عقب در هر دو مورد، ظاهراً مقامات چینی در حال بازرسی مرسدس‌های وارد شده به این کشور هستند تا اطمینان حاصل کنند آن‌ها هم مانند بی ام و ایکس ۴ به این کالیپرهای ترمز معیوب مجهز نشده باشند. در هر حال، موضوع توقیف کراس اورهای مرسدس بنز در گمرک چین بیشتر دلایل فنی دارد تا دلایل سیاسی!

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar