تولید فورد اف ۱۵۰ دوباره از سر گرفته خواهد شد

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
تولید فورد اف 150 دوباره از سر گرفته خواهد شد

شرکت فورد اعلام کرده که تولید پیکاپ تراک سری اف خود را پس از آتش سوزی گسترده در یکی از خطوط تولید قطعات که موجب تعطیلی یک هفته‌ای خط تولید این خودرو شده بود را از سر می‌گیرد. تولید اف ۱۵۰ از روز جمعه در کارخانه تراک دیربورن از نو آغاز خواهد شد. تا روز دوشنبه، فورد انتظار دارد خط تولید مدل سوپر دیوتی این خودرو را در کارخانه تراک کنتاکی و خط تولید اف ۱۵۰ در خط تولید کانزاس سیتی را هم از نو راه اندازی کند.

روز دوم مه، یک آتش سوزی گسترده در کارخانه تولید قطعات منیزیمی مریدیان، که برخی قطعات سیستم تعلیق اف ۱۵۰، سوپر دیوتی، اکسپدیشن و لینکلن نویگیتور را تولید می‌کند اتفاق افتاده بود. علاوه بر قطعات مذکور، این کارخانه وظیفه تأمین قطعات برای اکسپلورر، فلکس و لینکلن MKT را هم بر عهده داشته است که البته، تولید این خطوط بر اثر آتش سوزی دچار مشکل نشده است. برای تعمیر و راه اندازی دوباره خطوط تولید آسیب دیده در اثر آتش سوزی، فورد با همکاری یک تیم بزرگ برای جابجا کردن و تعمیر دستگاه‌های بزرگی که برای ساخت قطعات مورد استفاده قرار می‌گیرند اقدام کردند.

در مجموع ۱۹ دستگاه بزرگ از بخش‌های آسیب دیده کارخانه مریدیان در ایتون رپیدز میشیگان خارج و تعمیر شد و یکی از آن‌ها، توسط یک هواپیمای باربری روسی آنتونف به ناتینگهام بریتانیا ارسال شد. فورد می‌گوید هر یک از این دستگاه‌ها ۴۰ تن است و ارسال آن به بریتانیا در حالت عادی ۱۰ روز زمان نیاز داشت، ولی به دلیل تعطیلی ناخواسته خطوط تولید کمپانی، فورد موفق شد این انتقال بزرگ را در ۳۰ ساعت انجام دهد. این قطعات اکنون در کارخانه مریدیان در بریتانیا تولید و پس از آماده شدن، دوباره به آمریکا ارسال می‌شوند. این کار بسیار پر دردسری برای از سرگیری تولید دو تراک به نظر می‌رسد، ولی وقتی دو تراک مذکور پرفروش‌ترین محصول شما باشند، کاملاً موضوع را درک خواهید کرد.

وقوع آتش سوزی در کارخانه مریدیان همچنین خودروسازهای دیگری مانند فیات کرایسلر، بی ام و، جنرال موتورز و مرسدس را هم تحت تأثیر قرار داده، ولی هنوز خبری در مورد این که آن‌ها چه برنامه‌هایی برای مدیریت وضع موجود داشته‌اند منتشر نشده است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar