ثبت رکورد بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران جهان + ویدیو

بروزرسانی در: چهارشنبه 24 بهمن 97 ساعت 18:08
ثبت رکورد بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران جهان + ویدیو

شرکت‌های خودروسازی اعتقاد دارند مدل‌های خودران می‌توانند سبب افزایش علاقه مردم به خودروها شوند، ولی اگر بخواهیم صادقانه به قضیه نگاه کنیم، باید بگوییم که این اتفاق هرگز نخواهد افتاد.

ولی با این اوصاف، صنعت خودرو با سرعت زیادی به سمت این تکنولوژی جدید حرکت می‌کند و کسی قطعاً قادر به تغییر اوضاع نیست. به عنوان مثال می‌توان چین را نام برد، جایی که خودروسازهای داخلی طی سال‌های اخیر مبالغ بسیار زیادی را روی تکنولوژی خودران سرمایه گذاری کرده‌اند.

طبیعتاً، این شرکت‌ها دوست دارند پیشرفت‌های خود را به رخ همه بکشند و یکی از بهترین روش‌ها برای انجام این کار، حضور در میان مردم است. در مورد مراسم‌ها و رژه‌های مختلف، همان طور که احتمالاً می دانید چینی‌ها در دنیا بسیار معروف هستند. روس‌ها هم به داشتن رژه‌هایی بسیار منظم معروف می‌باشند، ولی در صنعت خودروی آن‌ها تا جایی که ما اطلاع داریم چیزی به نام تکنولوژی خودران وجود ندارد.

اواخر سال پیش میلادی، شرکت چانگان توانست رکورد گینس بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران در دنیا را در مرکز آزمایشی دیانجیانگ خود در شهر چانگ کینگ انجام بدهد. در این رژه ۵۵ دستگاه خودروی شاسی بلند چانگان CS55 حضور داشتند و کاروانی را تشکیل دادند که به مدت ۹ دقیقه و ۷ ثانیه، با سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت توانستند یک دور کامل پیست ۳.۲ کیلومتری را بزنند. هر مدل به فاصله تنها دو خودرو از هم فاصله داشتند و اگر بخواهیم با شرایط رانندگی جاده مقایسه کنیم، بسیار نزدیک به هم بودند.

ثبت رکورد بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران جهان + ویدیو

به دلیل مسائل ایمنی، راننده‌هایی پشت فرمان حضور داشتند، ولی در طول مراسم به هیچ وجه کاری انجام ندادند. در ابتدا، ۵۶ خودروی چانگان در این رژه حضور داشتند، ولی یکی از آن‌ها به دلیل دخالت راننده پشت فرمان در کنترل خودرو حذف شد.

یانگ گوئو، مهندس خودروهای خودران چانگان در این باره گفته: «راننده‌هایی که در این رژه شرکت داشتن به هیچ وجه دخالتی در رانندگی خودروها نداشتند، ما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا با افزایش اعتماد مشتری‌ها به سیستم، در زمان کوتاهی بتوانیم نیاز به دخالت انسان در سیستم خودران خود را به طور کامل از بین ببریم.»

ثبت رکورد بزرگ‌ترین رژه خودروهای خودران جهان + ویدیو

برای ثبت این رکورد، چانگان برخی تغییرات نیز روی سیستم‌های CS55 اعمال کرده بود که از آن جمله می‌توان به نصب سنسورهای بهتر اشاره کرد. همچنین به دلیل فاصله اندک بین خودروها در این کاروان، سیستم خودران این شاسی بلندها به گونه‌ای تقویت شده بود تا بهتر بتواند اشیاء را تشخیص بدهد.

منبع ترجمه: Carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar