جریمه ۵۹۸ میلیون دلاری پورشه به دلیل تقلب

چهارشنبه 18 اردیبهشت 98 ساعت 15:15
جریمه 598 میلیون دلاری پورشه به دلیل تقلب

دادستانی آلمان خودروسازی پورشه را به خاطر فروش خودروهای دیزلی با سطح بالای آلایندگی ۵۹۸ میلیون دلار جریمه کرد.

دادستانی آلمان خودروسازی پورشه، بخشی از کمپانی خودروسازی فولکس واگن را ۵۹۸ میلیون دلار به دلیل دخالتش در رسوایی «دیزل گیت» جریمه کرد.

دادستانی شهر جنوبی استاتگارت اعلام کرد که بخش توسعه این شرکت تعهدات قانونی خود را زیرپا گذاشته و خودروهای دیزلی فروخته که سطح بالای آلایندگی را داشته‌اند.

پورشه جریمه را پرداخت و اعلام کرد جریان رسیدگی دادستانی علیه این کمپانی به پایان رسیده است. خودروسازی فولکس واگن قبلاً ۱.۲ میلیارد دلار به دلیل لغزش در مدیریت جریمه شده بود. سال پیش دادستانی مونیخ آئودی را هم ۸۹۵ میلیون دلار جریمه کرد.

سخنگوی فولکس واگن گفت پس از جریمه‌های کمپانی‌های پورشه و آئودی، دیگر هیچ پرونده قضایی علیه این کمپانی خودروسازی باز نیست.

دیزل گیت، تقلب کمپانی خودروسازی فولکس واگن در تست انتشار گازهای آلاینده خودروها، تا حالا نزدیک به ۳۳.۶ میلیارد دلار برای این کمپانی خودروسازی هزینه برداشته است. ۴ سال پیش فولکس واگن قبول کرد که ۱۱ میلیون خودروی دیزل را در سراسر جهان در وضعیتی فروخته که یک نرم‌افزار در داخل آنها در تست گازهای آلاینده تقلب می‌کرده است. در ۲۰۱۶ این کمپانی قبول کرد ۱۴.۷ میلیارد دلار جریمه به آمریکا بپردازد.

در آوریل، دادستانی آلمان رئیس سابق این کمپانی، مارتین وینترکورن، را به دلیل دست داشتن در این رسوایی تحت پیگرد قرار داد. وینترکورن این اتهامات را رد کرد و گفت از این مسئله بی خبر بوده است.

تسنیم

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar