حذف نیسان جوک از خانواده محصولات نیسان در آمریکا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
حذف نیسان جوک از خانواده محصولات نیسان در آمریکا

کراس اور ساب کامپکت نیسان جوک، با طراحی تهاجمی و متفاوتی که داشت، قرار بود خریداران جوان آمریکایی را به سمت این برند بکشاند. ولی آن طور که به نظر می‌آید، این طراحی ظاهری بیش از حد برای خریداران آمریکایی متفاوت بوده و شرکت آن را از مجموعه مدل‌های خود خارج کرده است.

نیسان در سال مالی ۲۰۱۷ دقیقاً ۱۰ هزار و ۱۵۷ دستگاه از مدل جوک فروخت که در مقایسه با سال قبل از آن تقریباً ۴۸ درصد کاهش پیدا کرده بود.

از سوی دیگر، جوک همچنان یکی از پرفروش‌ترین مدل‌های نیسان در بازار اروپا محسوب می‌شود و سال پیش، فروشی معادل ۹۵ هزار دستگاه در قاره سبز داشته است. هفته پیش، نیسان اعلام کرد که خط تولید آن‌ها در ساندرلند انگلستان تولید یک میلیون‌اُمین مدل جوک را جشن گرفته است.

در آمریکا و در دورانی که شاهد محبوبیت بالای کراس اورهای با کابین و فضای بار جادار هستیم، جوک خود را به عنوان یک خودروی کراس اور اسپرت، با ابعادی کوچک و ظاهری مسابقه‌ای و کابینی موتورسیکلت مانند، مطرح کرده بود.

صندلی‌های ردیف عقب آن تنگ بوده و فضای سر کافی ندارد، ولی نیسان در دفاع از این طراحی همیشه گفته که جوک به هیچ وجه مدلی خانوادگی نبوده است. خریداران هدف آن، از نظر نیسان مردان جوان مجرد هستند.

نیسان اشاره کرده که جوک قرار بود یک گزینه جایگزین برای کراس اور استاندارد شرکت در آمریکا باشد به جای خرید یک پت فایندر یا آرمادا، یک مالک جوک، بعد از آن باید به دنبال خرید یک ۳۷۰Z باشد.

چهار سال پیش، شیرو ناکامورا، سرطراح وقت نیسان در صحبت‌های خود در ارتباط با اهمیت جوک و ادامه تولیدش به عنوان خودرویی نه چندان مناسب برای همه، گفته بود که نسل بعدی جوک ظاهری تهاجمی‌تر و متفاوت‌تر خواهد داشت.

ولی در نهایت، این مدل نتوانست در آمریکا فروش خوبی داشته باشد و نیسان آمریکای شمالی تصمیم به خارج کردن آن از میان مدل‌های خود گرفت.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar