حراج کلکسیون کم نظیر بی ام و

بروزرسانی در: شنبه 19 آبان 97 ساعت 18:42
حراج کلکسیون کم نظیر بی ام و

اگر از علاقه مندان برند بی ام و هستید، بهتر است هر چه که دارید و ندارید را فروخته و هر وامی که می‌توانید جور کنید را بگیرید. شرکت Enthusiast Auto Group روز چهارشنبه اعلام کرده که قصد دارد یک کلکسیون از مدل‌های افسانه‌ای بی ام و را بفروشد.

این کلکسیون متشکل از ۱۳ مدل نایاب بی ام و می‌باشد و روی هم رفته، شرکت قیمتی معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار روی آن گذاشته است. این کلکسیون بی نظیر شامل ۴ دستگاه M3، یک Z1، یک Z3 M کوپه، یک Z4 M کوپه، یک Z8، دو M5، یک M6، یک ۱M کوپه و یک بی ام و M1 می‌باشد.

این M1 به دلایل زیادی گل سرسبد این کلکسیون محسوب می‌شود. نه تنها این خودرو یک مدل تولید محدود با تیراژ فقط ۳۹۹ دستگاه بوده، بلکه اولین خودروی موتوروسط شرکت نیز است. این M1 مدل سال ۱۹۸۱ بوده و بعد از آن، دیگر این خودرو تولید نشده است.

حراج کلکسیون کم نظیر بی ام و

چهار مدل M3 این کلکسیون شامل یک E30 Sport Evolution مدل ۱۹۹۰، یک E36 Lightweight مدل ۱۹۹۵، یک E46 Competition Package مدل ۲۰۰۵ و نهایتاً یک E92 Lime Rock Park Edition مدل ۲۰۱۳ می‌شود. هر یک از این خودروها بدون شک فوق العاده هستند، ولی E30 و E36 فوق العاده باارزش می‌باشند. Z1 این کلکسیون به عنوان اولین خودروی سری Z بی ام و ارزش بالایی دارد. خانواده‌ای که تا امروز و با مدل Z4 جدید که تا چند ماه دیگر وارد بازار می‌شود ادامه داشته است. Z8 هم با توجه به تیراژ اندک ۵۷۰۳ دستگاهی خودرویی کم یاب می‌باشد. هر دو مدل Z3 و Z4 M کوپه نیز خودروهایی فوق العاده هستند.

حراج کلکسیون کم نظیر بی ام و

نهایتاً، دو مدل M5 این کلکسیون شامل یک E28 مدل ۱۹۸۸ و یک E39 مدل ۲۰۰۲ می‌شود. هر دو مدل نزد هواداران این برند جزء خودروهای افسانه‌ای بی ام و هستند.

فروشنده این کلکسیون تاریخچه دقیق همه مدل‌ها را دارد و تصاویری کامل از همه آن‌ها در کنار اطلاعات تاریخی‌شان به خریداران قرار است ارائه کند. شرکت گفته که در قیمت ۲.۳ میلیون دلاری کلکسیون، هزینه ارسال آن به تمامی ایالت‌های آمریکا هم در نظر گرفته شده است.

به اعتقاد برخی کارشناسان بازار، قیمت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری تعیین شده برای این کلکسیون بسیار گران می‌باشد. اگر M1 را یک خودروی ۶۰۰ هزار دلاری در نظر بگیریم، این بدین معنی است که دیگر ۱۲ خودروی کلکسیون، هر یک باید به طور میانگین ۱۴۲ هزار دلار تقریباً ارزش داشته باشند. گرچه این خودروها همگی با ارزش و برخی کلاسیک و تاریخی هستند، ولی خیلی از آن‌ها این میزان ارزش ندارند. شاید برای شما زمان بیشتری ببرد، ولی در صورتی که تصمیم بگیرید این کلکسیون را خودتان جمع کنید، قطعاً می‌توانید صرفه جویی زیادی در هزینه‌ها بکنید.

منبع ترجمه: Motor Authority

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar