خداحافظی با بی ام و دیزلی در آمریکا

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
خداحافظی با بی ام و دیزلی در آمریکا

یکی از اندک برندهای لوکس خودرویی که همچنان پیشرانه‌های دیزلی در آمریکا ارائه می‌کنند می‌توان به بی ام و اشاره کرد که طبق گزارش‌ها، از مدل سال ۲۰۱۸ دیگر قصد انجام چنین کاری را ندارد.

در مصاحبه با موتور آتوریتی، یکی از مدیران ارشد بی ام و آمریکا شمالی گفته که این شرکت دیگر نمی‌خواهد در بازار ایالات متحده مدل‌های دیزلی را بفروشد. به جای آن، شرکت قصد دارد سهم مدل‌های پلاگین هیبریدی خود در بازار این کشور را بالاتر ببرد.

این خبر قطعاً هواداران بی ام و دیزلی را ناراحت خواهد کرد. اگر چنین چیزی صحت داشته باشد، مدل‌های زیادی مانند ۳۲۸d، ۵۴۰d xDrive و X5 xDrive35d از بازار آمریکا خارج خواهند شد. تصمیم به خارج کردن مدل ۵۴۰d xDrive از بازار آمریکا از دیگر مدل‌ها جالب‌تر خواهد بود، زیرا این مدل اوایل سال جاری با یک پیشرانه توربو شش سیلندر دیزلی ۳ لیتری با ۲۶۱ اسب بخار قدرت و ۶۱۸ نیوتن متر گشتاور روانه بازار شده بود. سدان مذکور با این پیشرانه صفر تا صدی برابر با ۵.۱ ثانیه و حداکثر سرعتی معادل ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت داشت.

خداحافظی با بی ام و دیزلی در آمریکا

این اعداد بسیار خوب هستند، ولی قیمت پایه ۶۲ هزار دلاری آن، این خودرو را بسیار گران‌تر از ۵۳۰e xDrive iPerformance کرده که قیمت پایه‌اش از ۵۴ هزار و ۷۰۰ دلار شروع می‌شود. در حالی که مدل‌های دیزلی همواره مصرف سوخت کم‌تری دارند، ولی نتایج یک تحقیق منتشر شده نشان می‌دهد با خرید یک مدل پلاگین هیبریدی، مالکان می‌توانند سالیانه ۱۰۰ دلار در هزینه‌های سوخت خود صرفه جویی کنند.

اخیراً، بی ام و از X5 xDrive45e iPerformance مدل ۲۰۲۱ رونمایی کرده بود. این خودرو سال ۲۰۲۰ وارد آمریکا می‌شود از یک پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر، یک موتور الکتریکی و پک باتری لیتیم یونی بهره می‌برد. با این ترکیب فنی، کراس اور جدید بی ام و روی هم رفته ۳۸۸ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

بی ام و X5 پلاگین هیبریدی می‌تواند صفر تا صد را در ۵.۶ ثانیه پر کند و حداکثر سرعت آن برابر با ۲۳۵ کیلومتر خواهد بود. مهم‌تر از همه، این مدل با یک بار شارژ توان پیمایش ۶۴ کیلومتر فقط با استفاده از موتور الکتریکی را دارد.

خداحافظی با بی ام و دیزلی در آمریکا

منبع ترجمه: carscoops

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar