خط تولید محصولات برقی فولکس واگن متوقف شد

شنبه 6 بهمن 97 ساعت 12:44
خط تولید محصولات برقی فولکس واگن متوقف شد

فولکس واگن اخیرا اعلام کرده است که بخش تولید خودروهای الکتریکی خود را تحت تأثیر نقص در ایمنی آنها به طور موقت تعطیل اعلام کرده است.

فولکس واگن که یکی از خودروسازان مشهور آلمانی به شمار می‌رود، در چند سال گذشته با مشکلات و چالش‌های گوناگونی مواجه شده است که نام و آوازه آن را در جهان به شدت به مخاطره انداخته است. رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت که در سال ۲۰۱۵ میلادی گریبانگیر فولکس واگن شد، از آن سال تا به حال این کمپانی را که بزرگترین خودروساز اروپا به شمار می‌آید و سهم بزرگی از بازارهای جهانی خودرو را هم به خود اختصاص داده است، فولکس واگن را با مشکل رو به رو کرده است.

اکنون در جدیدترین گزارش‌های منتشر شده در وب سایت the verge، فولکس واگن اعلام کرده است که قسمت مربوط به تولید خودروهای برقی و الکتریکی کارخانه خود را به طور موقت تعطیل اعلام کرده است تا در اسرع وقت به بررسی مشکلات مربوط به ایمنی و نقص فنی موجود در این قسمت رسیدگی کرده و پس از برطرف کردن مشکلات مربوطه، مجدد به فعالسازی آن بپردازد.

یکی از مدیران ارشد فولکس واگن با انتشار بیانیه‌ای یادآوری کرده است که ایمنی خودروهای تولیدی اولین اولویت این کمپانی به شمار می‌رود، پس توقف موقت قسمت تولید خودروهای برقی فولکس واگن لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

در سال ۲۰۱۵ میلادی (حدود دو سال پیش) رسوایی پرونده خودروهای آلاینده فولکس واگن آلمان برای اولین بار در آمریکا افشا شد چون که پس از آزمایش‌های انجام گرفته معلوم شد نرم افزار مدیریت میزان آلایندگی پیشرانه خودروهای دیزلی این کمپانی در آمریکا دستکاری شده بود.

فولکس واگن بعد از اعتراف به تقلب، به پرداخت ۴.۳ میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان، آمریکا و سراسر جهان رو به رو است. این کمپانی ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارات حاصل اختصاص داده و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar