خودروهای برقی تهدیدی برای برای تقاضای جهانی نفت نیستند

چهارشنبه 15 اسفند 97 ساعت 12:26
خودروهای برقی تهدیدی برای برای تقاضای جهانی نفت نیستند

بزرگترین شرکت انرژی جهان عقیده دارد که برقی کردن خودروها جای موتورهای سنتی را در بخش حمل و نقل نمی‌گیرد .

بزرگترین کمپانی انرژی جهان عقیده دارد که الکتریکی کردن خودروها جای موتورهای سنتی را در بخش حمل و نقل نمی‌گیرد .

صنعت حمل و نقل مسئول بیش از نیمی از تقاضای نفت است. سال پیش مورگان استنلی پیش ‌بینی کرد که تا ۲۰۲۵ ، ۳۶ میلیون خودروی الکتریکی روی جاده های کل جهان حرکت خواهد کرد .

تحقیقات بیشتر نشان داد که ۳۰ درصد فروش جدید خودروها تا ۲۰۴۰ خودروهای برقی خواهند بود. مصرف خودروهای برقی به جای خودروهای بنزینی و دیزلی نشان می دهد که مصرف نفت جهان احتمالا کاهش می یابد .

شرکت نفت بزرگ دولتی عربستان، آرامکو، تقریبا ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت خام تولید می کند . هر گونه کاهش تقاضا می تواند به شدت به کسب و کار این شرکت آسیب برساند .

اما احمد الخویتر ، مدیر بخش فناوری شرکت آرامکو گفت که قرار نیست الکتریکی شدن خودروها پیشرانه های بنزینی و دیزلی را به این زودی از رده خارج کند .

وی اضافه کرد:« پیش بینی ها حاکی از این هستند که پیشرانه های بنزینی در چندین دهه آینده هم با ما خواهند بود. تا اواسط قرن حاضر همچنان ۹۰ درصد خودروهای ما با بنزین و گازوئیل حرکت خواهند کرد ».

خویتر در نمایشگاه بین المللی خودرو در ژنو تلاش می کند نشان دهد چگونه شرکتش به کاهش تولید گازهای خطرناک توسط پیشرانه های بنزینی کمک می‌کند. وی گفت:« حداقل در میان مدت ساخت پیشرانه های بنزینی و گازوئیلی کارآمدتر، بهترین راه پیشگیری از تولید گازهای گلخانه ای است» .

وی ادامه داد:« بهبود کارایی پیشرانه های بنزینی که منبع تولید انرژی هستند، ارزش زیادی دارد. پس حتی خودروهای الکتریکی هم انرژی خود را از یک نیروگاه برق می آورند.

این مقام اجرایی آرامکو همکاری با صنعت خودروسازی برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای را بخشی از مسئولیت خود می داند .

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar