رونمایی از خودروی خورشیدی Lightyear One

بروزرسانی در: پنج شنبه 6 تیر 98 ساعت 11:19
رونمایی از خودروی خورشیدی Lightyear One

آیا هیچ وقت به این فکر کرده بودید که یک خودروی الکتریکی بتواند باتری‌هایش را خودش شارژ کند؟ به زودی این موضوع به یک واقعیت تبدیل خواهد شد. شرکت هلندی Lightyear که در زمینه حمل و نقل پاک فعالیت می‌کند یک نمونه اولیه با ظرفیت پیمایش بالا به نام Lightyear One رونمایی کرده که با یک بار شارژ کامل باتری، ۷۲۵ کیلومتر می‌توانید با آن رانندگی کنید. نکته جالب در مورد خودرو این که باتری‌های آن را علاوه بر روش‌های معمول، با نور خورشید هم می‌توان شارژ کرد.

ایده کلی این است که شما بتوانید در سفرهای جاده‌ای دراز و در مواقعی که ایستگاه‌ها و به طور کل، زیرساخت‌های شارژ خودرو وجود ندارد خودرو بتواند با کمک نور خورشید باتری‌های خود را شارژ کند. البته مشکلی که اکنون وجود دارد میزان برقی است که این خودرو می‌تواند از طریق نور خورشید جذب و باتری را شارژ کند.

سقف و کاپوت جلوی خودرو با ۵ متر مکعب سلول خورشیدی زیر یک شیشه نصب شده‌اند. شرکت ادعا می‌کند شیشه روی سلول‌های خورشیدی به قدری ایمن هستند که یک فرد بالغ به راحتی می‌تواند بدون ایجاد مشکل روی آن‌ها قدم بزند. طراحی خودرو به گونه‌ای بوده که وزن سبکی داشته باشد و همین، آن را به مدلی بسیار بهینه از نظر مصرف انرژی تبدیل می‌کند.

وزن کم‌تر همچنین به معنی ظرفیت پیمایش الکتریکی بهتر نیز می‌باشد. طبق ادعای شرکت، Lightyear One با یک شب شارژ از یک سوکت استاندارد ۲۳۰ ولتی می‌تواند مسافتی ۴۰۰ کیلومتری را حرکت کند. پنل های خورشیدی شارژی برابر با انرژی کافی برای ۱۲ کیلومتر رانندگی به ازای هر ساعت به باتری اضافه می‌نمایند.

Lightyear یک شرکت تازه کار محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۶ تأسیس شده است. موسسان این شرکت در زمان دانشجویی یک خودروی خورشیدی به نام استلا قبلاً تولید و آن را در مسابقه چالش جهانی خورشید در کشور استرالیا رونمایی کرده بودند. خودروی استلا در مسابقه مذکور در کلاس خود توانست عنوان قهرمانی جهان را به دست بیاورد. بعد از این موفقیت بود که موسسان شرکت به فکر تأسیس شرکت Lightyear افتادند تا بتوانند خودروهای مشابه با استلا را در تیراژ بالا ساخته و بفروشند. Lightyear One در واقع اولین محصول شرکت می‌باشد.

این خودرو البته به هیچ وجه قیمت ارزانی نخواهد داشت. هزینه ثبت نام و رزرو یکی از ۵۰۰ دستگاه نخست برابر با ۱۱۹ هزار یورو تعیین شده و تحویل خودرو تا ۲۰۲۱ اتفاق نخواهد افتاد.

با این اوصاف می‌توان گفت Lightyear One در واقع یک مدل کانسپت است که می‌توانید آن را بخرید و خیلی نمی‌توان به چشم یک مدل تولیدی به آن نگاه کرد. ولی اگر شما این میزان پول بیکار را در حساب خود دارد و می‌خواهید به شرکت Lightyear در تست عمومی نخستین خودروی تولیدی خود کمک کنید، اکنون این امکان را خواهید داشت تا حداقل قدمی در حفاظت از محیط زیست برداشته باشید.

autoblog

منبع: Z4Car

یارانه دولت کانادا به خریداران خودروهای برقی

ارزان‌ترین خودروهای برقی کارکرده به پول ایران

ثروتمندان تنها طرفداران خودروهای برقی هستند

واردات خودروهای تمام هیبریدی و برقی از پرداخت حقوق ورودی معاف می‌شود

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar