خودروی برقی پیئش در عرض ۴ دقیقه و چهل ثانیه شارژ می‌شود

دوشنبه 13 اسفند 97 ساعت 12:33
خودروی برقی پیئش در عرض 4 دقیقه و چهل ثانیه شارژ می‌شود

به گفته سازندگان خودروی کوپه برقی "پیئش"(Piëch) این خودروی الکتریکی در صورت استفاده از شارژر مناسب می‌تواند در عرض چهار دقیقه و چهل ثانیه شارژ شود.

برای خیلی از خریداران احتمالی خودروهای برقی ممکن است شارژ شدن آهسته اغلب یک مانع بزرگ در راه تصمیم‌شان باشد. حتی وعده خودروسازی پورشه برای در طول ۲۵۰ مایل مسافت فقط با ۱۵ دقیقه شارژ هم نتوانسته رضایت خاطر همگان را جلب کند.

برند تازه تأسیس "پیئش"(Piëch) که توسط "تونی پیئش" فرزند "فردیناند پیئش" مدیرعامل سابق فولکس‌واگن راه‌اندازی شده است، این معضل را فقط با مدل "مارک زیرو"(Mark Zero) که یک مدل کوپه است حل کرده است.

این کوپه برقی و اسپرت از باتری‌های ویژه استفاده می‌کند که قادر است جریان‌های شدید را با تحمل گرمای بیش از حد عبور داده و ذخیره کند و فقط در ۴ دقیقه و ۴۰ ثانیه ۸۰ درصد از ظرفیت خود را با سرعتی خارق العاده پر کند.

این برند برای نخستین بار موفق شده است که مدت زمان شارژ یک خودروی برقی را به اندازه بنزین زدن به یک خودروی معمولی کوتاه کند.

انتظار می‌رود "مارک زیرو" با استقبال خوبی رو به رو شود و فروش جالب توجهی داشته باشد.

سازندگان ادعا می‌کنند که این خودرو در آزمایشات توانسته ۳۱۱ مایل مسافت را با یک بار شارژ طی کند.

این خوردو همچنین دارای یک پیشرانه ۱۵۰ کیلوواتی در جلو و دو پیشرانه ۱۵۰ کیلوواتی در عقب است که در ۳.۲ ثانیه قادر است سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برساند و البته از حاصل همکاری آلمانی‌ها و سوئیسی‌ها کمتر از بیشینه سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت انتظار نمی‌رود.

"مارک زیرو" حتی قابلیت ارتقا در آینده را هم دارد. طراحی ماژولار آن موجب شده تا سخت‌افزار و نرم‌افزار آن به راحتی قابل ارتقا باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید باتری‌های آن را به ظرفیت‌های بالاتر ارتقا دهید.

"پیئش" در خصوص همکاری با برندهای دیگر خجالتی نیست و امیدوار است که سیستم خود را به دیگر برندهایی که می‌توانند خودروی هیبریدی و برقی بسازند هم واگذار کند.

این کمپانی افزوده است که ساخت مدل‌های چهار صندلی و کراس آور را هم در سر دارد.

هم اکنون دو چیز وجود دارد که ممکن است خریداران احتمالی خودروهای برقی را به شک بی‌اندازد: در دسترس بودن و پشتیبانی.

"پیئش" تاریخ عرضه و شرکای تولید خود را اعلام نکرده است، پس ممکن است عرضه نخستین تولید آن کمی طول بکشد.

مهم‌تر از همه شارژرهای فوق سریع هستند که نیاز به یک شبکه شارژ دارد. در حالی که "پیئش" با شرکت چینی "کینگ دائو" در آماده کردن زیرساخت‌ها همکاری می‌کند، فعلاً معلوم نیست که ایستگاه‌های شارژ مناسب خودروهای "پیئش" چه زمانی آماده خواهند شد و چه تعداد از آنها را مشاهده خواهیم کرد.

تا زمانی که این نوع شارژرها به طور گسترده در جهان موجود نشوند ممکن است دارندگان این خودروی برقی مجبور باشند در یک منطقه خاص زندگی کنند تا از شارژ فوق سریع بهره ببرند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar