رونمایی از محصولات جدید جیلی در نمایشگاه پکن

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:37
رونمایی از محصولات جدید جیلی در نمایشگاه پکن

شرکت خودروسازی جیلی در نمایشگاه بین المللی پکن چین، از دو خودروی کاملاً جدید خود رونمایی کرد که یکی از آنان در سگمنت خودروهای شاسی بلند قرار گرفته و دیگری یک خودروی سدان سایز متوسط تحت عنوان " Borui GE" است که در ظاهر خود از جلوپنجره مشبک معروف جیلی، رینگ‌های آلومینیومی، چراغ‌های ظریف و کشیده با لامپ‌های داخل LED و همچنین ورودی بزرگ هوا در اطراف سپر بهره می‌برد، ولی دیگر خودروی جیلی یک ظاهر کاملاً متفاوت داشته و چشم انداز آینده این کمپانی را برای تولید یک محصول شاسی بلند تمام الکتریکی نشان می‌دهد که از طرف جیلی تحت عنوان "آیکون" معرفی شده است.

اول از همه خودروی کانسپت "جیلی آیکون" که در شکل بدنه خود شباهت زیادی به خودروی ولوو XC40 دارد، براساس پلتفرم همین خودروی شاسی بلند ولوو ساخته شده است که دارای نشان‌های کلاسیک در کنار اِلمان‌های پیشرفته ظاهری است تا نشانگر یک محصول آینده نگر با سیستم محرک کاملاً الکتریکی باشد، به همین دلیل در قسمت جلوی خودرو از حداقل مجرای ورود هوا استفاده شده است تا آیرودینامیک بهتری داشته باشد. اگر چه طراحی سقف اتومبیل و شیشه‌های آن کمی به خودروی "رنجروور Evoque" شباهت دارد که می‌توانید جزییات بیشتر آن را در تصاویر شاهد باشید.

علاوه بر این، گروه خودروسازی جیلی در خودروی " Borui GE" از سیستم محرک پلاگین هیبریدی استفاده کرده است که علاوه بر یک پیشرانه الکتریکی با قدرت نامشخص و حمایت شده از باتری‌های نامشخص، در قسمت فنی خود از پیشرانه ۱.۵ لیتری سه سیلندر ولوو استفاده می‌کند که نمونه آن بر روی خودروی شاسی بلند ولوو XC40 مورد استفاده قرار گرفته و می‌تواند نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک دوکلاچه به سوی چرخ‌های محرک ارسال کند. اگر چه بد نیست بدانید که خودروی ولوو XC40 با پیشرانه سه سیلندر T3 خود، امسال به عنوان خودروی سال اروپا لقب گرفته است که حالا قلب تپنده آن بر روی جیلی "Borui GE" هم مورد استفاده قرار گرفته است.

در ادامه گفته می‌شود که خودروی پلاگین هیبریدی جیلی "Borui GE" می‌تواند در حالت ترکیبی، حداقل مصرف سوخت ۱.۶ لیتری داشته باشد. علاوه بر این، اطلاعات دقیقی از قدرت سیستم محرک ارائه نشده است، اما می دانیم که موتور ۱.۵ لیتری سه سیلندر ولوو می‌تواند به تنهایی نیروی ۱۵۶ اسب بخاری در دور ۵۰۰۰ و همچنین حداقل گشتاور ۲۶۵ نیوتن متر برای دور ۱۸۵۰ الی ۳۸۵۰ دور بر دقیقه داشته باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar