سرقت خودروهای تسلا تنها در ۲ ثانیه!

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:35
سرقت خودروهای تسلا تنها در 2 ثانیه!

اخیرا گروهی از متخصصان امنیتی دریافته و اعلام کرده‌اند که هکرها قادر خواهند بود با هک سیستم امنیتی خودروهای برقی تسلا، خودروهای موردنظر خود را به سرقت ببرند.

با توجه به افزایش روزافزون حملات سایبری و هک سیستم‌های مختلف اعم از رایانه، گوشی هوشمند، سیستم‌های هوشمند خانگی و پایگاههای داده شرکت‌های بزرگ، متخصصان و کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری این روزها بیش از پیش در پی یافتن آسیب ‌پذیری و ضعف‌ های امنیتی هستند که هکرها می‌توانند با سواستفاده از آن به حریم خصوصی کاربران نفوذ پیدا کرده و اطلاعات یا دستگاههای موردنظر خود را به سرقت ببرند.

به تازگی پژوهشگران امنیتی فعال در موسسه Computer Security and Industrial Cryptography  بلژیک، به صاحبان خودروهای برقی و الکتریکی تسلا اس ( Tesla's Model S ) ساخت کمپانی خودروسازی تسلا موتورز آمریکا هشدار داده‌اند که مجرمان سایبری قادر خواهند بود با نفوذ از طریق یک آسیب پذیری، سیستم امنیتی فوق پیشرفته ‌نصب شده بر این خودروها را هک کرده و خودروی مذکور را تنها در عرض مدت ۲ ثانیه روشن کرده و به سرقت ببرند.

لنرت ووترز یکی از این محققان امنیتی در این باره می گوید: این روزها هکرها و مجرمان سایبری چنان دانش پیشرفته‌ای دارند که می‌توانند حتی یکی از پیشرفته ترین سیستم های امنیتی خودروهای تسلا را هم فریب داده و به آن دسترسی پیدا کنند.

به نظر می‌رسد که انتشار این خبر هم برای دارندگان این خودروها و هم برای کمپانی تسلا موتورز خیلی ناخوشایند باشد و انتظار می‌رود که مقامات این خودروساز آمریکایی در روزهای آینده بیانیه ای منتشر کرده و در پی برطرف کردن این آسیب پذیری باشد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar