سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری فولکس واگن برای ساخت یک خودروی برقی

سه شنبه 25 دی 97 ساعت 13:10
سرمایه‌گذاری 800 میلیون دلاری فولکس واگن برای ساخت یک خودروی برقی

فولکس واگن اعلام کرد در حال سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک خودروی الکتریکی در کارخانه‌اش در آمریکا است.

فولکس واگن در روز دوشنبه اعلام کرد در حال سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیون دلاری برای ساخت یک خودروی الکتریکی در کارخانه‌اش در چاتانوگای تنسی است و نشستی با کمپانی فورد موتور برای روز سه شنبه برنامه ریزی کرده تا در خصوص یک اتحاد جهانی گفتگو کنند.

این خودروساز آلمانی در طول اطلاعیه‌ای در نمایشگاه اتومبیل دیترویت گفت هزار شغل جدید در کارخانه چاتانوگا ایجاد می‌شود و تولید این خودروهای الکتریکی در ۲۰۱۲ شروع خواهند شد.

مدیر اجرایی فولکس واگن، هربرت دایس گفت که این کمپانی قصد داشت خودروهای لوکس آئودی در آمریکا بسازد اما هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

خودروسازان آلمانی از طرف دونالد ترامپ تحت فشار هستند تا سرمایه گذاری‌هایشان را در آمریکا افزایش دهند. دایس و همتایانش از خودروسازان دیگر آلمانی مثل BMV و دیملر، در ماه دسامبر در کاخ سفید با ترامپ دیدار کردند تا از دولت او بخواهند بر خودروهای اروپایی عوارض وضع نکند.

دایس در این نمایشگاه خودرو گفت سرمایه گذاری تنسی نشانه‌ای است برای دولت مبنی بر اینکه ما واقعاً به آمریکا متعهد هستیم.

دایس و مقامات اجرایی فورد پرسش‌هایی در خصوص وسعت همکاریشان مطرح کردند. آن‌ها قبلاً طرح‌هایی برای همکاری در زمینه خودروهای اقتصادی و کامیونهای پیکاپ متوسط داشتند. فورد و فولکس واگن از همکاری در خصوص خودروهای الکتریکی و اتوماتیک صحبت کردند.

هم فورد و هم فولکس واگن با افزایش هزینه‌های ساخت خودروهای برقی و خودکار رو به رو هستند. بایس به گزارشگران گفت که فولکس واگن می‌تواند از پس هزینه طرح ۹۱ میلیارد دلاری خودروهای الکتریکی برآید اما به منظور افزایش مقرون به صرفه بودن آن، برای همکاری آماده است.

فولکس واگن در حال ساخت نخستین تاسیسات تولید خودروی الکتریکی در یکی از شهرهای آلمان است تا تولید را تا پایان ۲۰۱۹ شروع کند.

این شرکت تأسیسات تولید خودروی الکتریکی را تا سال ۲۰۲۰ در چین و تا ۲۰۲۲ در شهرهای آلمانی آمدن و هانوور ایجاد می‌کند.

نخستین خودروی الکتریکی فولکس واگن در ۲۰۲۰ وارد می‌شود. گروه فولکس واگن قصد دارد تقریباً ۵۰ میلیارد دلار (۴۴ میلیارد یورو) تا ۲۰۳۰ برای ساخت و تولید خودروهای برقی و خدمات دیجیتال اختصاص دهد. برند فولکس واگن می‌خواهد ۱۵۰ هزار خودروی الکتریکی تا ۲۰۲۰ در جهان بفروشد و تا ۲۰۲۵ این شمار را به یک میلیون افزایش دهد.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar