شاسی بلند برقی فولکس واگن برای بازار چین

دوشنبه 26 فروردین 98 ساعت 18:18
شاسی بلند برقی فولکس واگن برای بازار چین

به نظر می‌رسد که کمپانی آلمانی فولکس واگن قصد دارد یک خودروی تمام برقی و الکتریکی اسپرت و کراس اوور را بطور اختصاصی برای بازار چین به طراحی و تولید برساند.

خیلی از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

پس خیلی از کمپانی‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، باعث شده است کمپانی‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به آمارهایی که از روند رو به رشد بازار فروش خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست در چین منتشر شده است، آن دسته از خودروسازانی که به تولید و توسعه خودروهای برقی اختصاصی برای بازار این کشور می‌پردازند، از سودآوری و درآمدزایی بالایی برخوردار خواهند شد. بدین ترتیب خیلی از خودروسازان مطرح و مشهور در جهان از جمله فولکس واگن آلمان اعلام کرده که قصد دارد یک مدل خودروی کراس اوور و اسپرت تمام برقی و الکتریکی به طور اختصاصی برای بازار چین طراحی و تولید کند که قرار است از سال ۲۰۲۱ میلادی راهی بازارهای فروش این کشور پهناور آسیای شرقی شود.

بر اساس آنچه که تحلیلگران و کارشناسان فعال در حوزه تکنولوژی برآورد کرده‌اند این اقدام فولکس واگن به منظور به چالش کشاندن خودروهای الکتریکی تسلا موتورز در این بازار انجام گرفته است.

چند روز پیش بود که گزارش‌هایی در رویترز منتشر شد که نشان می‌داد بازار فروش خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست در چین شاهد یک روند رو به رشد و شکوفایی بوده است به طوری که پیش بینی می‌شود شمار مشتریانی که در این کشور از وسایل نقلیه برقی استقبال می‌کنند، در سال‌های پیش رو از اروپایی‌ها بسیار بیشتر تخمین زده خواهد شد.

دولت‌های زیادی مانند انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آتی) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar