فروش لامبورگینی پاپ در حراجی+گالری تصاویر

بروزرسانی در: جمعه 18 آبان 97 ساعت 00:36
فروش لامبورگینی پاپ در حراجی+گالری تصاویر

لامبورگینی اهدا شده به پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های دنیا به قیمت ۸۶۱,۵۷۵ دلار در حراجی بزرگ "سوت‌بیز" در مونته‌کارلوی موناکو فروخته شد.

این اتومبیل اوراکان در ماه نوامبر سال پیش میلادی، به دست شرکت لامبورگینی به پاپ فرانسیس اهدا شد. پاپ در آن زمان اعلام کرد که سوار این اتومبیل نخواهد شد و آن را در فرصتی مناسب برای کمک به افراد گوناگون به حراج می‌گذارد.

پیش از حراج انتظار می‌رفت که این اتومبیل سفید و زرد که به نشانه پرچم واتیکان ساخته شده در حدود قیمتی ۳۰۳ تا ۴۲۵ هزار دلار به فروش برسد، ولی آخرین متقاضیان این مدل امضاء شده توسط پاپ را بسیار بیشتر از حد انتظار خریداری کردند. قیمت اصلی این لامبورگینی اوراکان نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار است و اتومبیل پاپ بیشتر از ۴ برابر قیمت اصلی به فروش رسیده است.

۷۰ درصد از این درآمد به انتخاب پاپ به عراقیان آسیب دیده شهر نینوا در طول دوره داعش، ۱۰ درصد آن به یک موسسه خیریه ایتالیایی، ۱۰ درصد دیگر آن به یک موسسه خیریه سوئیسی اختصاص خواهد یافت. پاپ ۱۰ درصد از این درآمد را هم به محفل پاپ ژان بیست و سوم اهدا خواهد کرد.

اورکان جایگزین مدل جنجالی لامبورگینی گالاردو است و بیشینه سرعت این سوپر اسپرت به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

چرخ‌های این اتومبیل هم در نوع خود ستودنیست و با شکل جالب پره‌ها و عناصر نقره‌ای در زمینه مشکی چشمگیر به نظر می‌رسد. در فضای درونی اتومبیل هم می‌توان شاهد چرم بسیار عالی صندلی‌های و تکیه‌گاه سر بود.

برپایه گزارش‌ها پاپ از اوایل دریافت این اتومبیل از سوار شدن به آن امتناع کرده و اینک از یک فورد فوکوس ساده برای رانندگی استفاده می‌کند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar