فولکس واگن نصف قیمت تسلا عرضه خواهد کرد

بروزرسانی در: شنبه 19 آبان 97 ساعت 16:09
فولکس واگن نصف قیمت تسلا عرضه خواهد کرد

کمپانی فولکس واگن اعلام کرده است که قصد دارد به منظور به چالش کشاندن خودروهای الکتریکی تسلا، سه کارخانه فعلی خود را به تولیدکنندگان خودروهای برقی تبدیل کند و فعالیت خود را در این خصوص افزایش دهد.

کمپانی خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیشترین سهم فروش خودرو را در دنیا دارد، در راستای توسعه فناوری خودروهای الکتریکی و محافظت از محیط زیست اخیراً اعلام کرده بود که تا دو سال آینده یعنی ۲۰۲۰ میلادی خودروهایی خواهد ساخت که توان رقابت با همتایان آمریکایی ساخت تسلاموتورز را خواهند داشت و قدرت و یکه تازی خودروهای برقی تسلا را زیر سؤال خواهند برد با این تفاوت که خودروهای الکتریکی فولکس واگن با نصف قیمت محصولات کمپانی آمریکایی تسلاموتورز به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

اکنون تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده در رویترز نشان می‌دهد که عزم این خودروساز بزرگ آلمانی برای رقابت تنگا تنگ با کمپانی آمریکایی تسلاموتورز جزم شده و به همین ترتیب اعلام کرده که قصد دارد خودروهای الکتریکی جدیدی را تولید و عرضه خواهد کرد که قیمت آن کمتر از ۲۰ هزار یورو خواهد بود.

مقامات فولکس واگن پیشتر یادآوری کرده بودند که خودروهای برقی و الکتریکی این خودروساز آلمانی با کیفیتی بیشتر از خودروهای تسلا اما با قیمتی کمتر به بازارهای جهانی عرضه خواهند شد.

هربرت دیاس، مدیر ارشد اجرایی فولکس واگن پیشتر گفته بود که این کمپانی به منظور جبران خسارات ناشی از رسوایی خودروهای دیزلی فولکس واگن موسوم به «دیزل گیت» تصمیم گرفته است که به تولید و توسعه خودروهای برقی و الکتریکی بپردازد و در این راستا هم از برنامه‌های خود رونمایی کند.

به نظر می‌رسد که تصمیم اصلی فولکس واگن رقابت تنگا تنگ و به چالش کشاندن کمپانی آمریکایی تسلاموتورز باشد چون که بارها مقامات این کمپانی اعلام و یادآوری کرده‌اند که خودروهای الکتریکی فولکس واگن در آینده نسبت به همتایان آنها در تسلا توان بیشتر و قیمت کمتری دارند. پس انتظار می‌رود که این خودروساز بزرگ آلمانی سه کارخانه کنونی خود را تبدیل به تولید کنندگان اصلی و محوری تولید و طراحی خودروهای الکتریکی تبدیل کند تا بتواند بازارهای جهانی مربوط به این محصولات را به خود اختصاص دهد.

طبق گزارش‌های قبلی، فولکس واگن قصد دارد با هدف افزایش تولید خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست، بالغ بر ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی را به مرحله تولید برساند.

تازه ترين اخبار

دیدگاه بگذارید

اولین نفر باشید که دیدگاه خود را می نویسد

avatar